Fitness Seller

Help gevraagd bij het afvallen/trainen

lifegoals

Novice
Waardering
0
Lengte
1m58
Massa
58kg
Ik ben nog jong en op dit moment 58 kilo. Het liefst ga ik naar de 50 of minder kilo aangezien ik maar 158cm ben, dus het is oké. Verder groei ik ook niet meer qua lengte. Ik heb niet echt een doelgewicht aangezien ik meer kijk naar het lichaam zelf en niet alleen de cijfers.

Ik heb een paar uur topics zitten lezen, en veel praten over een vetpercentage waar ik eerlijk gezegd niet veel van begrijp. Eentje vertelde dat, om je borsten niet te verliezen, je vetpercentage niet te laag moet zijn of iets in die richting. Is het mogelijk dat ze alsnog verkleinen als het in je genen zit dat ze groot zijn? En zal krachttraining in de benen en buik ervoor zorgen dat ze niet doorgroeien?

Ook zit ik nog op school, meestal 7/8/9 uur per dag 5 keer in de week en daarna zal ik thuis ook nog moeten leren en huiswerk maken. Dus veel tijd heb ik niet. Heeft iemand hier ervaring mee en weet misschien hoe ik het het beste kan combineren? Zonder dat ik steeds laat thuis kom natuurlijk!

Kunnen jullie me aub ook vertellen hoevaak ik, als beginner met een slechte conditie, per week zal moeten trainen?

En ene laatste: Hoe krijgen jullie motivatie om te bewegen en gezond te eten?

Laatste: Ik heb brede... heupen (?). Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het genoemd wordt. Ik bedoel in ieder geval niet dat het breed is bij mijn kont en bovenbenen of zo. Dat kan ik alleen wensen, haha. Ik bedoel datgene dat sommigen "love handles" of zo noemen. Sterren zoals Nina Dobrev, Vanessa hudgens hebben dat ook. Het is op te vallen in bikini foto's. Alleen vind ik het écht niet mooi. Is het mogelijk dat ik dat wegtrain?

Ik heb nogal veel geschreven, het spijt me. Hopelijk krijg ik nuttige antwoorden.

Aangezien vet zich graag rond je borsten zet zal daar idd ook wat vanaf gaan als je wat afvalt, maar als je nu 58 weegt zal het echt niet 2 cupmaten zijn.
Als je afvalt zal ook bij je heupen vet verdwijnen, dat verdwijnt namelijk evenredig over heel je lichaam.
Gewoon lekker 3x per week gaan trainen, zoek een fullbody-schema, maak een eetschema en ga aan de slag.
Een mooi lichaam waar je zelf tevreden mee bent zou motivatie genoeg moeten zijn, zo niet dan moet je verder ook niet zeuren.

Je gaat een beetje alle kanten op met je verhaal... Ik zal proberen wat antwoorden te geven.

- Ja, als je afvalt en gespierder wordt, worden je borsten over het algemeen kleiner, ik weet niet hou oud je bent maar die groeien mogelijk nog wel als je qua lengte al bent gestopt... Zou je der niet te druk over maken, je bent zoals je bent. Een gezond gewicht met kleinere borsten lijkt mij het waard.

- Als je de hele dag op werk/school bent zul je in de avonden moeten trainen... Dat doen de meeste mensen, maar als je een keer de eerste uren vrij bent kan je in de ochtend gaan, dan is het meestal rustiger in de sportschool en je voelt je over het algemeen een stuk energieker als je begint met wat sporten in de ochtend.

- De motivatie is voor iedereen anders. Sommige mensen willen er goed uit zien in de zomer op het strand of kijken constant in de spiegel, andere willen gewoon gezond zijn... Hoe dan ook moet je een doel zetten, doorgaan tot je het haalt en weer een nieuw doel zetten (zet je doel niet te hoog, 8kg bij 58kg is best veel om af te vallen)

- je heupen zijn deels vorm, maar ook een plaats waar jouw lichaam waarschijnlijk graag vet opslaat... als je afvalt worden je "love handles" minder.

Ga even lezen wat goede vormen van cardio zijn en wat je kan bereiken met voeding... Stel een doel voor jezelf in (zeg ff 5kg er af ofzo), maak een foto van jezelf en meet je "love handles" en ga er een paar maanden aan werken. Weeg jezelf 1x per week max en kijk hoe lang het gaat duren voordat je die 5kg kwijt bent... als het je is gelukt, vier het voor jezelf, en zet een nieuw doel met een nieuwe beloning :)

• Topic Starter Topic Starter
Beide heel erg veel bedankt voor de moeite om te helpen. En even om terug te komen op wat je zei, 8 kilo afvallen is zeker niet te veel. Het getal is alleen laag doordat ik zelf kort ben. Maar het is inderdaad een goed idee om een doel te zetten waar ik naartoe kan werken.

Alleen had ik gelezen op internet dat iemand zijn/haar "lovehandles" niet verdwenen na veel afvallen, en wil dus weten of daar speciale oefeningen voor zijn. Vind het echt lelijk.

Beide heel erg veel bedankt voor de moeite om te helpen. En even om terug te komen op wat je zei, 8 kilo afvallen is zeker niet te veel. Het getal is alleen laag doordat ik zelf kort ben. Maar het is inderdaad een goed idee om een doel te zetten waar ik naartoe kan werken.

Alleen had ik gelezen op internet dat iemand zijn/haar "lovehandles" niet verdwenen na veel afvallen, en wil dus weten of daar speciale oefeningen voor zijn. Vind het echt lelijk.

Als je nog lovehandles hebt moet je meer afvallen, simpel zat. (Simpel in theorie, afvallen vergt discipline en hard werken, zeker voor die laatste 2/3 kilo)
Wel kan je plaatselijk iets meer overhouden, bijvoorbeeld bij je heupen, dat gaat dan idd als laatste weg. (Maar weggaan gaat het zeker als je maar volhoud).

- borsten bestaan vooral uit vet en als je je vetpercentage gaat verlagen zullen je borsten ook kleiner worden. Ik zou zeggen, maak je er niet te druk om want wie heeft er nou grote borsten nodig als je een squat ass hebt?
- school combineren met trainen kan lastig zijn maar je moet het gewoon inplannen. Dus vooruit werken, je tussenuren goed benutten etc. Als beginner is 3x per week fullbody trainen voldoende, daar heb je vast wel tijd voor. En anders maak je er tijd voor :)
-qua motivatie, voor mij helpt het om op instagram veel te kijken maar foto's van fitnessmodellen etc.

Terug
Naar boven