MuscleMeat

Help me opweg aub!

Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
82kg
Vetpercentage
18%
Hallo allemaal,

Ik hoop dat er een aantal van jullie even de tijd nemen om mijn verhaal te lezen en mij wat duwtjes de goede kant op geven. Ik ben al 3/4 jaar aan het aanklooien wat betreft fitness, kickbokxen & voeding.
Na 1 jaar volledige stilstand & 93 kg te hebben gewogen, ben ik sinds 6 maanden weer actief en ben gelukkig weer wat slanker! Voor mij reden om nu volledig te richten op het vergroten van spiermassa & verlagen van vetpercentage. Een combinatie die lastig lijkt maar die, als ik me goed heb ingelezen, met veel krachttraining & cardio te behalen valt.

Na het lezen van talloze verhalen, stickys etc. ga ik beginnen met full body trainingen. Ik wil zo´n 5x per week trainen & heb het zelf als volgt in gedachte;

Maandag:
Fullbody workout + 30minuten hardlopen

Dinsdag:
Rust

Woensdag:
Fullcody workout + 30 minuten hardlopen

Donderdag:
Rust

Vrijdag:
Kickboksen 1uur

Zaterdag:
Fullbody workout

Zondag:
Hardlopen 1 uur

Dit is hoe ik denk, na veel lezen, het best mijn doel kan bereiken. Ik ben alleen bang dat jullie dit teveel cardio vinden waardoor ik niet optimaal groei. Persoonlijk voelt het lekker om na elke training even te gaan hardlopen/cardio voor mijn vetpercentage. Ik voel me nog wat te vet, vooral borsten en buik.

Waar ik voornamelijk winst op wil boeken is op mijn eetschema. Ik denk erachter te zijn gekomen dat ik vet wordt van brood, eieren & melk. Als ik hier strak op let een aantal weken voel ik mij altijd strakker in mijn vel. Laat ik mezelf weer verleiden tot een broodje ei of uberhaupt lekker broodje rosbief etc. dan klinkt het misschien gek maar ik voel het de volgende dag al aan me lichaam hangen..

Ik vind het moeilijk om mijn calorie behoefte exact uit te rekenen. Zonder enige arbeid zou ik volgens een gerespecteerde methode op 2000kcal uitkomen. Hier komt dan nog bij wat ik aan arbeid verricht. Ik heb een staande baan met weinig inspanning. Dit doe ik 5 dagen per week.
Zelf denk ik dan ook 2400 kcal op een dag als behoefte te hebben. Zeker gezien mijn lage vetvrije massa..

Eetschema; (training om 10.30 of 19:30)

09:00
Havermoutpap (water) + Banaan.

12:00
Rijst + 100 gram kip + groente

15:00
yoghurt + fruit / Tonijnsalade / ........

18:00
Rijst + kip/vis + - 100 gram + groente

21:00
Kwark

* Direct na training Eiwit shake
Op niet-trainingsdag doe ik mijn eiwit shake direct als ik wakker word.

Ik vind de maaltijd om 15:00 erg moeilijk gezien ik geen brood meer wil eten. Ik kan moeilijk 3x per dag warm gaan eten, al ben ik gek op rijst + kip/vis.

Mijn vragen:

- Heb je algemene tips? Graag!!

- Wat vind je van eetschema ?

- Tips voor een complete workout!

- Wat vind je van mijn trainingsschema!!

Zeer veel dank alvast!

Hallo allemaal,

Ik hoop dat er een aantal van jullie even de tijd nemen om mijn verhaal te lezen en mij wat duwtjes de goede kant op geven. Ik ben al 3/4 jaar aan het aanklooien wat betreft fitness, kickbokxen & voeding.
Na 1 jaar volledige stilstand & 93 kg te hebben gewogen, ben ik sinds 6 maanden weer actief en ben gelukkig weer wat slanker! Voor mij reden om nu volledig te richten op het vergroten van spiermassa & verlagen van vetpercentage. Een combinatie die lastig lijkt maar die, als ik me goed heb ingelezen, met veel krachttraining & cardio te behalen valt.

Na het lezen van talloze verhalen, stickys etc. ga ik beginnen met full body trainingen. Ik wil zo´n 5x per week trainen & heb het zelf als volgt in gedachte;

Maandag:
Fullbody workout + 30minuten hardlopen

Dinsdag:
Rust

Woensdag:
Fullcody workout + 30 minuten hardlopen

Donderdag:
Rust

Vrijdag:
Kickboksen 1uur

Zaterdag:
Fullbody workout

Zondag:
Hardlopen 1 uur

Dit is hoe ik denk, na veel lezen, het best mijn doel kan bereiken. Ik ben alleen bang dat jullie dit teveel cardio vinden waardoor ik niet optimaal groei. Persoonlijk voelt het lekker om na elke training even te gaan hardlopen/cardio voor mijn vetpercentage. Ik voel me nog wat te vet, vooral borsten en buik.

Waar ik voornamelijk winst op wil boeken is op mijn eetschema. Ik denk erachter te zijn gekomen dat ik vet wordt van brood, eieren & melk. Als ik hier strak op let een aantal weken voel ik mij altijd strakker in mijn vel. Laat ik mezelf weer verleiden tot een broodje ei of uberhaupt lekker broodje rosbief etc. dan klinkt het misschien gek maar ik voel het de volgende dag al aan me lichaam hangen..

Ik vind het moeilijk om mijn calorie behoefte exact uit te rekenen. Zonder enige arbeid zou ik volgens een gerespecteerde methode op 2000kcal uitkomen. Hier komt dan nog bij wat ik aan arbeid verricht. Ik heb een staande baan met weinig inspanning. Dit doe ik 5 dagen per week.
Zelf denk ik dan ook 2400 kcal op een dag als behoefte te hebben. Zeker gezien mijn lage vetvrije massa..

Eetschema; (training om 10.30 of 19:30)

09:00
Havermoutpap (water) + Banaan.

12:00
Rijst + 100 gram kip + groente

15:00
yoghurt + fruit / Tonijnsalade / ........

18:00
Rijst + kip/vis + - 100 gram + groente

21:00
Kwark

* Direct na training Eiwit shake
Op niet-trainingsdag doe ik mijn eiwit shake direct als ik wakker word.

Ik vind de maaltijd om 15:00 erg moeilijk gezien ik geen brood meer wil eten. Ik kan moeilijk 3x per dag warm gaan eten, al ben ik gek op rijst + kip/vis.

Mijn vragen:

- Heb je algemene tips? Graag!!

- Wat vind je van eetschema ?

- Tips voor een complete workout!

- Wat vind je van mijn trainingsschema!!

Zeer veel dank alvast!

Ik denk dat die 2400 niet klopt. Je moet ook erbij tellen dat je sport, met een factor van 3-5 of 3-6 sporten, weet de exacte getallen niet uit mijn hoofd. Dus ik denk dat je dan sowieso wel boven de 2800 uitkomt.
Heb zelf niet echt gelezen hoe je vet kunt verliezen terwijl je spiermassa bouwt dus ik kan weinig over je schema zeggen. eiwitten zien er wel goed uit, vis erin is netjes, groente + fruit ook.
Lijkt me als je massa wil bouwen en vet verlagen dat je op trainingsdagen +200 gaat zitten en op rustdagen -100 ofso, maar zoals ik zei weet ik niet hoe je dit tegelijk doet.

Cardio 30 min na KT is geen probleem, maar als je merkt dat je lichaam zo'n week niet aankan, dan kun je cardio van zondag altijd inkorten tot 30 min ipv 1 uur.
Complete workout ga ik je niet geven :p Fullbody ziet er goed uit, als je graag zwaarder wil gaan op gewichten kun je Starting Strenght opzoeken, leuk schema. Anders kun je altijd zelf een schema in elkaar zetten, zorg wel dat de compounds er inzitten, erg belangrijk.

Op die meal van 15:00 kun je altijd nog een extra stuk fruit zetten als je iets anders wil dan brood, of eieren eventueel ;)

2 dezelfde topics. Ik heb al gereageerd op je andere.

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 08:08 ----------

Vet verlagen en als doel massa kweken kan niet.

2 dezelfde topics. Ik heb al gereageerd op je andere.

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 08:08 ----------

Vet verlagen en als doel massa kweken kan niet.

Daar ben ik het niet mee eens, wel moet ik toegeven dat het heel moeilijk is..
Als je voedings patroon goed uitgedacht is en je deze gedisciplineerd handhaaft icm juiste kt trainingen
kun je wel degelijk groeien en tegelijkertijd droger worden

Daar ben ik het niet mee eens, wel moet ik toegeven dat het heel moeilijk is..
Als je voedings patroon goed uitgedacht is en je deze gedisciplineerd handhaaft icm juiste kt trainingen
kun je wel degelijk groeien en tegelijkertijd droger worden

Als je doel massa kweken is, wordt vet verlagen heeeeeel moeilijk. Als je doel vet verlagen is, lukt massa kweken beter (vooral in het begin).

Terug
Naar boven