MuscleMeat

Help met ICF en vetverlies

Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
22%
Hallo mensen, dit is mijn eerste post op het forum (een genoegen).

Ik ben 17 jaar oud, en ben best dik, niet heel erg, rond de 23 % lichaamsvet.

Ik wil afvallen en ook spieren krijgen, en ik, niet wetend waar te beginnen dwaal rond op het internet
opzoek naar dieeten en routines om te doen. mensen zeggen dat je een "calorie deficit"
moet nemen, en sets van 8-12 reps doen, maar er zijn ook mensen die zeggen om een krachttrainingsprogramma te doen, en het paleo diet (waar je alleen dingen eet die holbewoners aten) is ook vaak te zien.

Jullie kennen waarschijnlijk allemaal stronglifts 5x5, maar op verschillende plekken op internet zie ik dat je er meer kracht dan spieren van krijgt. Niet dat kracht slecht is, maar mijn prioriteit ligt op spieren.
Mensen zeggen dat dit komt door het te weinig innemen van eiwitten, andere zeggen dat de training gewoon niet goed is voor spiermassa.

Zelf wil ik Ice Cream Fitness van Jason Blaha gaan doen (http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout), wat een variant van stronglifts is met meer isolatietraining.

Over het paleodieet: Ik wil het niet hardcore gaan doen (wel bruin brood en melk, af en toe pasta) maar wel meer groenten, vlees en vis in plaats van coolidraten. (waarschijnlijk fout gespeld, sorry)

Moet ik zoals gezegd 1 gram eiwit per pond lichaamsgewicht doen of is het al oke als ik bij elke maaltijd een goede hoeveelheid eiwit binnenkrijg? Zal ik spiermassa krijgen van Ice Cream Fitness(stronglifts 5x5)?

Bedankt,

Jonathan

Hallo mensen, dit is mijn eerste post op het forum (een genoegen). Ik ben 17 jaar oud, en ben best dik, niet heel erg, rond de 23 % lichaamsvet. Ik wil afvallen en ook spieren krijgen, en ik, niet wetend waar te beginnen dwaal rond op het internet opzoek naar dieeten en routines om te doen. mensen zeggen dat je een "calorie deficit" moet nemen, en sets van 8-12 reps doen, maar er zijn ook mensen die zeggen om een krachttrainingsprogramma te doen, en het paleo diet (waar je alleen dingen eet die holbewoners aten) is ook vaak te zien. Jullie kennen waarschijnlijk allemaal stronglifts 5x5, maar op verschillende plekken op internet zie ik dat je er meer kracht dan spieren van krijgt. Niet dat kracht slecht is, maar mijn prioriteit ligt op spieren. Mensen zeggen dat dit komt door het te weinig innemen van eiwitten, andere zeggen dat de training gewoon niet goed is voor spiermassa. Zelf wil ik Ice Cream Fitness van Jason Blaha gaan doen (http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout), wat een variant van stronglifts is met meer isolatietraining. Over het paleodieet: Ik wil het niet hardcore gaan doen (wel bruin brood en melk, af en toe pasta) maar wel meer groenten, vlees en vis in plaats van coolidraten. (waarschijnlijk fout gespeld, sorry) Moet ik zoals gezegd 1 gram eiwit per pond lichaamsgewicht doen of is het al oke als ik bij elke maaltijd een goede hoeveelheid eiwit binnenkrijg? Zal ik spiermassa krijgen van Ice Cream Fitness(stronglifts 5x5)? Bedankt, Jonathan
Ik doe zelf sl5x5 en ben flink af aan het vallen, op een voedingsschema met flink wat eiwitten hoor, (probeer ekv verhouding van 40-40-20 aan te houden)
Ik neem het niet al te nauw met het voedingsschema. (wil ook nog genieten van de goede dingen van het leven)
Maar ik durf gerust te zeggen dat dit flink opschiet met afvallen. Hierbij toch nog wat spieren opgebouwd. Zijn natuurlijk geen astronomische gains, maar dat verwachtte ik zelf ook niet.
Eerst het vet wegbranden en dan gaan we wel bouwen. Want al veel mensen hebben mij gezegd dat en spieren opbouwen en afvallen niet samengaat. (in het begin gaat het nog wel enigszins.) En ik moet zeggen dat ik qua kracht ook behoorlijk vast zit nu, maar geduld is een schone zaak.

Wil je afvallen zal je in ieder geval een kcal deficit moeten hebben.
Je lichaam is gewoon een eenvoudig energiebalans
ophoping=in-uit+productie
Productie valt af omdat we niet zelf energie maken, zoals planten dat doen.
Ophoping=in-uit
Wil je een negatieve ophoping (dus reserves aanspreken) zal de energie uit groter moeten zijn dan de energie in.

Verder is er ook een ICF voor in de cut, dan doe je de main lifts 3x5 ipv 5x5.

En neus even rond in de voedingssectie en lees daar de stickies.

Hallo mensen, dit is mijn eerste post op het forum (een genoegen). Ik ben 17 jaar oud, en ben best dik, niet heel erg, rond de 23 % lichaamsvet.
Ik wil afvallen en ook spieren krijgen, en ik, niet wetend waar te beginnen dwaal rond op het internet opzoek naar dieeten en routines om te doen. mensen zeggen dat je een "calorie deficit" moet nemen

Dit klopt, dat noemen we hier Cutten. Het makkelijkst is uit het voedingstopic hier een van de handig excelsheets te maken en daar 10 tot 20% onder onderhoud te eten. Staat daar verder allemaal uitgelegd. 10% zal ongeveel een halve kilo vet/week verliezen en met 20% verlies je ongeveer een kilo.

en sets van 8-12 reps doen, maar er zijn ook mensen die zeggen om een krachttrainingsprogramma te doen, en het paleo diet (waar je alleen dingen eet die holbewoners aten) is ook vaak te zien.
Die sets is onvolledige informatie, het heeft met veel meer te maken om een goed trainschema te maken, maar dat is voor jou nu niet interessant. Zoek gewoon een goed en bewezen bodybuildschema voor beginners (dus full body).

Jullie kennen waarschijnlijk allemaal stronglifts 5x5, maar op verschillende plekken op internet zie ik dat je er meer kracht dan spieren van krijgt. Niet dat kracht slecht is, maar mijn prioriteit ligt op spieren.
Zowel je training als voeding zijn belangrijk, qua trainingen zijn dit voor jou de intessantsten:

Starting strength
is inderdaad een goede fullbody programma's voor kracht (mijnsinziens de beste voor novices, maar meningen verschillen soms), helaas niet zo goed voor hyperthrophy (je maakt hier duidelijk minder spiermassa mee aan dan met een bodybuild schema). Er geschikt voor ondersteuning bij sport, vooral als je binnen je gewichtsklasse wilt blijven.

Stronglift
ook een goed fullbody schema, vergelijkbaar met Starting strength, gebruikt iets meer volume waardoor je iets meer hypertrophy krijgt (iets meer gericht op massa).

ICF (Ice Cream Fitness)
bevat de basis oefeningen uit bovenstaande twee, aangevuld met een hoop ondersteunende oefeningen voor extra volume, etc (meer gericht op spiermassa aanmaken). Ik zie bij mij op de sportschool zeer goed gains op gasten die volgens mij volledig drugsvrij zijn en daarbij goed eten (zie voedingschema topic).

Mensen zeggen dat dit komt door het te weinig innemen van eiwitten, andere zeggen dat de training gewoon niet goed is voor spiermassa.
je moet inderdaad voldoende eiwitten eten, dit komt goed als je zo'n excelsheet in de voedingstopic invult en daar even laat controleren, daar lopen veel kenners rond die je zeker verder zullen helpen. Over 6 week ben je 4 tot 6 kilo aan vet kwijt met zo'n schema, terwijl je weegschaal waarschijnlijk dat verschil niet aangeeft omdat je ook meer spieren hebt gekregen (happy times ;) ).

Zelf wil ik Ice Cream Fitness van Jason Blaha gaan doen (http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout), wat een variant van stronglifts is met meer isolatietraining.
Doen! houd er wel rekening mee dat je dan drie maal per week 1,5 uur in de gym zit. Als je dat lukt is het een prima plan.

Over het paleodieet: Ik wil het niet hardcore gaan doen (wel bruin brood en melk, af en toe pasta) maar wel meer groenten, vlees en vis in plaats van coolidraten. (waarschijnlijk fout gespeld, sorry) Moet ik zoals gezegd 1 gram eiwit per pond lichaamsgewicht doen of is het al oke als ik bij elke maaltijd een goede hoeveelheid eiwit binnenkrijg? Zal ik spiermassa krijgen van Ice Cream Fitness(stronglifts 5x5)? Bedankt, Jonathan

Vergeet het paleodieet en probeer gewoon een eenvoudig voedingschema te maken dat voornamelijk uit onbewerkt en halfbewerkt eten staat. Paleo maakt het onnodig moeilijk voor je omdat je veel meer bereidingstijd kwijt bent.

Ice Cream Fitness krijg je zeker mee spiermassa van goed de howto die erbij zit doorlezen.

Lees opmerking #29 in onderstaande thread ook even door, daar staat het stukje over hoe je ICE CREAM gebruikt tijden het cutten (afvallen).
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=154855443

Suc6

p.s. vergeet niet de voedingstopic te bezoeken en 8 uur te slapen per nacht (je spieren groeien tijdens je slaap vooral).

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!!

Terug
Naar boven