AndroidHealthClinic

Herkenbaar?? (vrouwending)

Wat doe jij hier vito?

Mn vriendin heeft er nu ook veel last van. Sinds ze 25 kilo is afgevallen en rond onderhoud eet is de menstruatie een drama. 3weken achter elkaar is meer regel dan uitzondering tegenwoordig. Alle mogelijk pillen zijn al gebruikt en de huisarts kan alleen nog een spiraaltje als oplossing bieden. Het is wel vreemd dat het bij het afvallen is begonnen. Gewicht zit op 63 kilo nu en eten is 1600-1800 kcal per dag. Als je wel een oplossing krijgt van de huisarts waar wij niet over hebben nagedacht lees ik het graag in dit topic :)

• Topic Starter Topic Starter
PRETENTIE
1) Arrogantie 2) Aanmatiging 3) Aanmatigende eis 4) Aanspraak 5) Claim 6) Eis 7) Eigenwaan 8) Kapsones 9) Praats 10) Recht 11) Schuldvordering 12) Vordering 13) Voorwendsel

Inderdaad, menstruatie ademt pretentie uit....
Zulk soort vragen op een Libelle forum thuis? Sure...zie je het al voor je?

Beste huisvrouwen,
Ik doe 5x per week krachttraining en volg een strikt voedingsschema en nu is mijn menstruatie cyclus ****ed up, heeft iemand hier ervaring mee?

Srs, niet echt dezelfde doelgroep...

Snap heus wel dat t voor mannen geen lekker onderwerp is maar geloof mij nou, wij zijn er ook niet zo dol op, dus die enkele keer dat t niet over tits & ass gaat is meer een noodzakelijk kwaad dan dat we er zo graag over praten.

Jeetje, wat kunnen die gasten hier toch zeuren, fl**ker dan uit dit topic als het je zo irriteert, of hou gewoon je vervelende snavel.

Zo, dat gezegd hebbende: mijn menstruatie rommelt ook de laatste tijd maar ik vrees dat het bij mij de "tands des tijds" is en van mij mag het ophouden. :P
Maar ik zou er echt even naar laten kijken, als ik jou was, hoor.

Wanneer heb je nu een afspr bij de huisarts?? Ben wel benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft.. Succes iig

Vrijdag kon ik terecht, k laat t wel ff weten als ik geweest ben.
@ framedrop, ik denk niet dat er meteen al een "oplossing" voor wordt gegeven maar mocht ik iets interessants horen dan zet ik t erop.

ik hou je post na bezoek van de huisarts in de gaten, ben benieuwd.

En mannen zijn wel welkom, maar wellicht is het handiger niet te reageren over dit soort vragen, die hier wel degelijk thuishoren en niet bij de Libelle. Al die onzinuitspraken is een klein beetje storend en weinig opbouwend.

Heb zelf ook nuvaring en pak hem al jaren door zonder problemen. Als je toch last van doorbraakbloedingen hebt met de nuvaring is het misschien een oplossing om naar een zwaardere pil over te stappen. We zijn nu eenmaal allemaal verschillend en waar de een wel goed op reageert, dat werkt voor de ander weer niet. Waarschijnlijk heb je gewoon wat sterkers nodig, succes!

Sinds ik train, eetgewoontes veranderd heb en de hele mikmak is het juist veel milder geworden bij mij. Voorheen had ik minstens 1 keer in de 2 maand een verschrikkelijke migraine tijdens de menstruatie.. 8 dagen menstrueren en krampen.. Nu haast nergens last van en max. 4 dagen ongesteld (jeej) heb sinds vorige week al zeker 8 maand geen migraine gehad. (Vorige week wel migraine bleeeh!)

Mazzelaar! :)

Ben vandaag bij de huisarts geweest en ze vond t idd wat raar, ff bloed laten prikken en vandaar uit gaan we verder kijken waar t door komt.

in ieder geval goed dat ze het nu serieus neemt, hoop op een goede uitslag

Ja was d'r ook blij om, thanx

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het afgelopen is?

Ik heb 1,5 a 2 jaar geleden precies hetzelfde gehad. Zat toendertijd op een gewicht van 52 kilo, vp om en nabij de 20, trainde 4 x per week en 3 weken ongesteld zijn was ook meer regel dan uitzondering. Het kan wellicht je lichaam zijn die schreeuwt om herstel. Kan zijn dat je veel te veel onder je onderhoud eet, waardoor het even van het padje af is. Ik weet het niet, ik ben dan ook geen dokter.

Ik heb uiteindelijk een mirena-spiraaltje gehad en ben nou overal vanaf. Het zetten is even vervelend en de eerste week is het ook niet prettig, maar nu is het hemels. Nooit meer last van menstruatie, eens in de half jaar keer een dag licht spotten en ik ben overal vanaf. Wellicht het overwegen waard?

Had woensdag pas tijd om bloed te laten prikken dus heb de uitslag nog niet...
T klinkt een beetje hetzelfde behalve dan dat ik max 20% onder behoefte eet
Toch bedankt voor t meedenken :)
Maar ik post t als ik meer weet

al iets wijzer geworden?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het afgelopen is?

Ik heb 1,5 a 2 jaar geleden precies hetzelfde gehad. Zat toendertijd op een gewicht van 52 kilo, vp om en nabij de 20, trainde 4 x per week en 3 weken ongesteld zijn was ook meer regel dan uitzondering. Het kan wellicht je lichaam zijn die schreeuwt om herstel. Kan zijn dat je veel te veel onder je onderhoud eet, waardoor het even van het padje af is. Ik weet het niet, ik ben dan ook geen dokter.

Ik heb uiteindelijk een mirena-spiraaltje gehad en ben nou overal vanaf. Het zetten is even vervelend en de eerste week is het ook niet prettig, maar nu is het hemels. Nooit meer last van menstruatie, eens in de half jaar keer een dag licht spotten en ik ben overal vanaf. Wellicht het overwegen waard?

Misschien een rare vraag op zo'n forum, maar heb je tijdens de coïtus ook last van het spiraaltje? Ik stel het me voor als een ding wat daar toch zit in de baarmoedermond en dat het pijn kan doen als het geraakt wordt.... Sorry voor de topichijack trouwens

Ik heb er verder niet veel verstand van, maar kan je niet gewoon door slikken?

Nog niet...huisarts is op vakantie en de vervanger kon geen uitslagen zien....
Erg fijn zo'n groepspraktijk :mad:

Vriendin van mij heeft spiraaltje en ik quote haar even "je hebt er alleen last van als je flink doorragt" klinkt niet als een aanrader imo

Ik slik de pil niet maar gebruik een ander soort anticonceptie (ook gewoon met stopweek) maar daar komt t gewoon doorheen zeg maar, t loopt totaal meer niet gelijk

Terug
Naar boven