Fitness Seller

Herkuul's weg naar de gym

• Topic Starter Topic Starter
goeie training met goeie basis-oef man

Thx Groteman ;)

Je hebt me op een idee gebracht. Deze staat bij ons ook, alleen wel op luchtdruk. Is dit wel een goede machine om massa te pakken voor de hams?

Weet niet train men benen nog niet zo heel lang, veel massa zit er dus nog niet op. :p Vind het wel een goede oefening word je toch gewaar aan je hams,
er zullen nog wel betere oefeningen zijn bv bij deadlift voel in men hams ook wel goed, grtz :)

Herkuul als je vooruit wil qua gewicht op de squat zou ik die 50/60 kg setjes skippen. Dit kost allemaal kracht en erg veel power krijg je er niet van. Eerst lekker opwarmen en dan meteen met 70kg beginnen, dan 80kg en weet zeker dat je dan de 90kg makkelijk pakt misschien wel meer. Maakt het uit als je de 5 reps niet haalt.

Dit had ik eerder al eens gezegd en volgens mij zou je het eens proberen. Ben echt benieuwd of dit voor je gaat werken.

Kan ik is proberen ja, was eigenlijk van plan om wat hoger in reps te gaan
zou efectiever zijn om massa aan te zetten, kracht stats zeggen me eigenlijk niet zo veel.
De laatste keer voelde ik wel pijn aan men lies, wil ook niet te snel gaan en iets gaan forceren, is toch ook niet de bedoeling dat ik bij elke training een pr neer zet, die 90 lijkt me wel haalbaar ben zelf ook wel benieuwd of het me lukt ;) thx, greetz :)

Kan ik is proberen ja, was eigenlijk van plan om wat hoger in reps te gaan
zou efectiever zijn om massa aan te zetten, kracht stats zeggen me eigenlijk niet zo veel.
De laatste keer voelde ik wel pijn aan men lies, wil ook niet te snel gaan en iets gaan forceren, is toch ook niet de bedoeling dat ik bij elke training een pr neer zet, die 90 lijkt me wel haalbaar ben zelf ook wel benieuwd of het me lukt ;) thx, greetz :)
Nou eigenlijk moet je iedere training op de een of andere manier progressie zien te boeken. Of het nu in de reps is of in het gewicht maakt niets uit. Dat is de enige manier om vooruit te gaan. Steeds iedere training hetzelfde gewicht trekken zorgt dat je tot stilstand komt omdat je lichaam gaat wennen aan de gewichten, gewenning betekend geen tot nauwelijks groei.

Dus vanaf nu wil ik iedere training wat PR's zien of het nu reps zijn of maar een paar kg zwaarder.

Dat van je lies is minder... geef je gelijk dat je goed naar je lichaam luistert. :D

@ Mc Chick, ok bro pusher ;) one step at the time baby! :p

----------------------------------------------------------------------------------

Dag 4
bij men maat gaan trainen, boven rug, borst en schouders

opwarming:
rug
lat pulley brede stang
50kg x10 x3

pull down smalle grip tot op borst?
50kg x10 x3

db fly's
17kg x10 x3

bench press
70kg x10
80 x10
90 x6 (laatste rep beetje gesmokkeld)

one arm dumbbell rows
24kg x10
28 x10
30 x10 x2

bb up richt rows
30kg x10
38 x10
40 x10

military press bb
30kg x10
36 x10
42.5 x11 pr

lekker getraind best tevreden. :)

Goeie training! Maar pas een beetje op je gewicht, ik merk dat je van 13% naar 17% bent gegaan. Dus bulken tot mei kan gevaarlijk zijn. Ik weet natuurlijk wel niet wat je doel is.

Zie dat je in mei gaat cutten. Wat is je doel qua bf%? En wanneer wil je dit bereikt hebben?
Ga dit jaar ook voor het eerst goed cutten maar heb nog geen idee hoeveel maanden ik hier voor wil uittrekken. Wil zelf in augustus droog zijn. Zit dus ook te denken om in mei te beginnen.

Misschien ben ik idd een beetje pushy maar zie graag bij iedereen progressie en probeer alleen maar te helpen :D.

Verder nette training vandaag!

Misschien ben ik idd een beetje pushy maar zie graag bij iedereen progressie en probeer alleen maar te helpen :D.

Gaat lekker herkuul.:D Lekkere trainingen zie ik nog altijd. Hoeveel kcal gebruik je per dag???

Enne...mc mij mag je pushen. Graag zelfs.:D;)

Nice training nog gisteren Herkuul!

Goeie training! Maar pas een beetje op je gewicht, ik merk dat je van 13% naar 17% bent gegaan. Dus bulken tot mei kan gevaarlijk zijn. Ik weet natuurlijk wel niet wat je doel is.

tegen de zomer wil ik terug naar 10 a 12% gaan en ergens boven de 90 kg zitten, zal wel lukken denk, ik zak snel in gewicht kan het moeilijk vast houden of bijkomen, wil nu goed wat massa nemen. grtz :)

Zie dat je in mei gaat cutten. Wat is je doel qua bf%? En wanneer wil je dit bereikt hebben?
Ga dit jaar ook voor het eerst goed cutten maar heb nog geen idee hoeveel maanden ik hier voor wil uittrekken. Wil zelf in augustus droog zijn. Zit dus ook te denken om in mei te beginnen.

denk ook zoiets vanaf mei te beginnen, 2 a 3 maanden cutten indien nodig, wil ook niet te veel massa verliezen, heb nog niet zoveel, hehe ;)

Thx kerel ;) merci voor de motivatie, deze log geeft me wel meer zin om te trainen ook, met de feestdagen ga ik het nu wel iets rustiger nemen, januarie ga ik er weer tegen aan gaan ;) :lifter:

:eek: :p:p:p

Gaat lekker herkuul.:D Lekkere trainingen zie ik nog altijd. Hoeveel kcal gebruik je per dag???

Enne...mc mij mag je pushen. Graag zelfs.:D;)

Heb geen ide van eigenlijk, zorg gewoon dat ik genoeg eet koolhydraden en eiwitten, en beetje clean en gezond, ben geen freak die alles gaat uitrekenen enzo, thx dumba!! ;) :)

Vette training maatje!

Vind je het alleen niet te veel zware spiergroepen op een dag?
Te weinig oefeningen per grote spiergroep of heb je hier een reden voor?

Nette bench! bijna bij de honderd!

Vette training maatje!

Vind je het alleen niet te veel zware spiergroepen op een dag?
Te weinig oefeningen per grote spiergroep of heb je hier een reden voor?

Thx bro, ben voorlopig me wat meer aan het concentreren op de grote compounds
en minder op isolatie oefeningen, bedoeling om meer massa en kracht op te bouwen, defenitie komt later nog wel. :)

Nette bench! bijna bij de honderd!

Thx Franco ;)

Goeie MP! Tis trouwens 'upright' (now) ;)

Thx makker, aah ok, hehe ;)

tegen de zomer wil ik terug naar 10 a 12% gaan en ergens boven de 90 kg zitten, zal wel lukken denk, ik zak snel in gewicht kan het moeilijk vast houden of bijkomen, wil nu goed wat massa nemen. grtz :)

denk ook zoiets vanaf mei te beginnen, 2 a 3 maanden cutten indien nodig, wil ook niet te veel massa verliezen, heb nog niet zoveel, hehe ;)

Thx kerel ;) merci voor de motivatie, deze log geeft me wel meer zin om te trainen ook, met de feestdagen ga ik het nu wel iets rustiger nemen, januarie ga ik er weer tegen aan gaan ;) :lifter:

:eek: :p:p:p

Heb geen ide van eigenlijk, zorg gewoon dat ik genoeg eet koolhydraden en eiwitten, en beetje clean en gezond, ben geen freak die alles gaat uitrekenen enzo, thx dumba!! ;) :)

Ik reken ook niet alles uit:roflol: (zal me een gedoe zijn de hele dag bijhouden, maar zal bij mij rond de 3000 kcal p/d liggen.
Enne...niet te rustig aan doen. Heb een leuk schema voor als je niet naar de gym kunt.
Je loopschoenen aan en...:loopband:lekker naar buiten of op de loopband;)
Sprintjes 4x20m/3x30/3x40/2x60 m
Dan 2,5 km ongeveer joggen. Als dan thuis komt dan nog buikspiertje.
Kneeraise 3x25 crunch 2x20 Twist 2x50

En dan lekker rusten. Deze week ben ik een ochtend in Schoorl, vandaar dit idee. Ik doe het bergop.:D;)

Thx Dumba, zou eigenlijk is terug moeten beginnen met een beetje cardio,
luie hond dat ik ben, maja is zo vroeg donker buiten en koud, hehe.
Zal wel zien hangt er ook vanaf hoe zwaar ik ga feesten deze dagen. :p
grtz ;)
---------------------------------------------------------------------------------

Dag 1:
squat + armpjes.

opwarming:
3 minuten roeien
pull over machine
35kg x10
40 x10
45 x10

Benen:
squat
50kg x5
60 x5
70 x5
80 x5
90 x5 pr (ging heel langzaam duurde half uur eer ik terug boven was)
50 x10

standing calves
20kg x15
25 x12
30 x12

Triceps
tricep press machine
27.5kg x10
30 x10
32.5 x10

one arm tricep kick back behind neck?
8kg x10
9 x10
10 x10

tricep cable pull down
40kg x10
50 x10
55 x10
50 x10

Biceps
barbell curls rechte stang
32.5kg x10 x3

one arm cable curls
15kg x10
17 x10
18 x10

hammer curls
12kg x10
14 x10 x2

bicep curl machine
27.5kg x10 x3 (toen waren men biceps wel op, pompte lekker nadien)

buik/ onder rug
crunches 25 x2
hyper extensions 20 x2

Laatst bewerkt:
grtz ;)
---------------------------------------------------------------------------------

Dag 1:
squat + armpjes.

opwarming:
3 minuten roeien
pull over machine
35kg x10
40 x10
45 x10

squat
50kg x5
60 x5
70 x5
80 x5
50 x10

Triceps
tricep press machine
27.5kg x10
30 x10
32.5 x10

8kg x10
9 x10
10 x10

tricep cable pull down
40kg x10
50 x10
55 x10
50 x10

Biceps
32.5kg x10 x3

one arm cable curls
15kg x10
17 x10
18 x10

hammer curls
12kg x10
14 x10 x2

bicep curl machine

buik/ onder rug
crunches 25 x2
hyper extensions 20 x2

Ja, en? :P

Voor de rest goede training makker!

grtz ;)

Dag 1:
squat + armpjes.

opwarming:
3 minuten roeien
pull over machine
35kg x10
40 x10
45 x10

Benen:
squat
50kg x5
60 x5
70 x5
80 x5
50 x10

standing calves
20kg x15
25 x12
30 x12

Triceps
tricep press machine
27.5kg x10
30 x10
32.5 x10

8kg x10
9 x10
10 x10

tricep cable pull down
40kg x10
50 x10
55 x10
50 x10

Biceps
32.5kg x10 x3

one arm cable curls
15kg x10
17 x10
18 x10

hammer curls
12kg x10
14 x10 x2

bicep curl machine

buik/ onder rug
crunches 25 x2
hyper extensions 20 x2

Zo herkuul. Brute training vriend. Goed aangepakt. 12 sets biceps 10 triceps en dan nog benen, buik,onderrug. Super. Voor jou de 1.000e post.
(toch nog gehaald voor het einde v/h jaar)

Yes, een PR op de squat.
Gefeliciteerd dumba met je 1000ste post.

Ja, en? :P

Voor de rest goede training makker!

Hehe, geen goed smoesje dan? :p Thx bro! ;)

Zo herkuul. Brute training vriend. Goed aangepakt. 12 sets biceps 10 triceps en dan nog benen, buik,onderrug. Super. Voor jou de 1.000e post.
(toch nog gehaald voor het einde v/h jaar)

Thx makker ;) voelde men biceps vandaag nog, lekker wel, moet ze is wat meer aanpakken :D Gefeli met je 1000 post, spammer :P

Yes, een PR op de squat.
Gefeliciteerd dumba met je 1000ste post.

Thx voelde ik wel in me onder rug gisteren :D goede pijn zeg maar , hehe

----------------------------------------------------------------------

Dag 2, dinsdag:
Schouders/ borst/ boven rug/ buik.

opwarming:
4 minuten roeien

Schouders:
side raises db
5kg x10
6 x10
7 x10
8 x10