AndroidHealthClinic

Herkuul's weg naar de gym

• Topic Starter Topic Starter
Nooit bang zijn voor een gewicht. Dat is vaak de reden waarom je klem komt te zitten.

was niet bang voor het gewicht 70kg ging me vrij goed af
op het toestel doe ik meestal 77.5

alleen durfde ik niet meer verzwaren omdat bij de eerste rep het uitnemen zeg maar, het gewicht naar beneden plofte. :eek::eek::eek::eek::eek:

Dan was het gewicht waarschijnlijk gewoon te hoog...?

idd + 1

gewoon een paar goeie werksetjes met gewicht wat je goed aankan , flink in de reps gaan , daarna doe je 1 zware set met een spotter , vergis je niet mensen vinden het soms leuk ook om te helpen;)

Gewicht was niet te zwaar hoor, zoals ik hierboven al vermeld had ;)
het plofte gewoon naar beneden bij het uitnemen van de eerste rep zeg maar.

Op het toestel ga ik zwaarder omdat ik het veiliger gecontroleerd kan laten zaken.

Je kan toch ook maar 1 spotter trainen? Waarom moet je 2 spotters hebben als je 70kg gaat benchen?

idd + 1

gewoon een paar goeie werksetjes met gewicht wat je goed aankan , flink in de reps gaan , daarna doe je 1 zware set met een spotter , vergis je niet mensen vinden het soms leuk ook om te helpen;)

Ik vind er niks leuks aan. Zo'n lul die dan 10 forced reps verwacht..dat kost mij alleen maar energie en hij heeft er weinig tot niks aan.

Dan was het gewicht waarschijnlijk gewoon te hoog...?

Op het toestel ga ik zwaarder omdat ik het veiliger gecontroleerd kan laten zaken.

ik geloof je wel , maar als ik het zo voor me zie visueel gezien , dan kan het toch niet anders dan aan het gewicht te hebben gelegen , aan de andere kant , in de smith is het wel veiliger - je moet hier een tussenweg in vinden , en de incline wel blijven proberen hoor

Dag 1, dinsdag:

opwarming;
roeien 4 min

incline bench press bb
50 kg x10
60 x8
70 x8
60 x7
50 x10
Vind precies op toestel beter met vaste bewegingsbaan, bij de eerst rep is het telkens net of de barbell op men borst gaat vallen.

rows machine
50 x10
55 x10
62.5 x10
70 x10
77.5 x8
85 x6

schouders:
front raises db
6kg x10
7kg x10 x2
8 x10
9 x8
10 x8

side raises
6 x10
7 x10
8 x10
9 x10

shoulder press
25 x10
30 x10
35 x10
40 x8
45 x6

rear deltoid machine
30 x10
35 x10
42.5 x10 x2
50 x8

crunches
25
blijf jezelf pushen!!!!!

Je kan toch ook maar 1 spotter trainen? Waarom moet je 2 spotters hebben als je 70kg gaat benchen?

Ik vind er niks leuks aan. Zo'n lul die dan 10 forced reps verwacht..dat kost mij alleen maar energie en hij heeft er weinig tot niks aan.

pfff , stel je niet zo aan man - en waarom heeft hij er niks aan - juist wel dacht ik zo

Laatst bewerkt:

Normaal zou 1 spotter voldoende zijn maar de benchbank staat vlak tegen een wand en ander toestel :rolleyes: dus kan je er niet gaan achter staan
De gym waar ik train is vrij klote.

ik geloof je wel , maar als ik het zo voor me zie visueel gezien , dan kan het toch niet anders dan aan het gewicht te hebben gelegen , aan de andere kant , in de smith is het wel veiliger - je moet hier een tussenweg in vinden , en de incline wel blijven proberen hoor

Zal nog wel is proberen was ook de eerste keer
anders blijf ik hem gewoon in de smith doen
thx bro ;)

:lifter: :D
------------------------------------------------------------------
vandaag: Donderdag, dag 2
benen

Opwarming
3 min roeien
crunches
20
30
hyper extensions
20
pull over machine
35kg x10
40 x10 x2

Benen:
squat
60kg x8
70 x6
80 x6
90 x5
80 x6
70 x6
60 x10

leg curls
42.5 x20
50 x15
57.5 x12
65 x10
72.5 x10

leg extension
42.5 x10
50 x10
57.5 x10
62.5 x8

leg press
102.5kg x10
117.5 x10
132.5 x10

trainig tijd +/- 70 minuten

Voel men beentjes nu wel, geraak al paar weken niet voor bij 90 squat, men zwakke onderrug is hier de boosdoener denk, agh ja komt nog wel dan.

Lekker veel setjes squat:cool:
Maar waarom doe je de kuiten hier niet achter aan?

Laat die kuiten fikken. prima isolatie groep als afsluiter, omdat je daar weinig energie voor nodig hebt

Voel men beentjes nu wel, geraak al paar weken niet voor bij 90 squat, men zwakke onderrug is hier de boosdoener denk, agh ja komt nog wel dan.
Heb vandaag voor het eerst een front squat gedaan. Is heel zwaar en lastig om je leren maar merkte wel dat dit een enorme last van je onderrug haalt.

Als het gewicht echt naar beneden plofte was het duidelijk te zwaar. En als je vaker met losse gewichten traint ipv met toestellen leer je dus om dit gecontroleerd en veilig te doen. Zoals ik al zei: je traint je coördinatievermogen met losse gewichten.

Als het gewicht echt naar beneden plofte was het duidelijk te zwaar. En als je vaker met losse gewichten traint ipv met toestellen leer je dus om dit gecontroleerd en veilig te doen. Zoals ik al zei: je traint je coördinatievermogen met losse gewichten.

Had met 70kg , 7 reps gedaan als het te zwaar was was ik niet eens aan 5 reps geraakt.
op het andere toestel ga ik meestal tot 77.5kg, 7 tot 8 reps.

gewoon bij het uitnemen van de barbell had ik dat voor.

terwijl je op het toestel deze meer gecontroleerd kunt laten zakken voor dat je aan je eerste rep begint.

ik voelde dat ik meer kon, alleen had ik geen zin in een evenwichts oefening met de barbell.

Terug
Naar boven