AndroidHealthClinic

Herkuul's weg naar de gym

Mooi die squats, en de 100kg bereikt. Hoe voelde de onderrug aan?

mooi 100kg squat!
maar zoveel sets man, is dat echt nodig?

nette training!

Squat gaat beter, zie je wel dat je 100kg best kan. :)

Werkt dat nou prettig werken om je onderrug en buik vol te pompen voor het squatten?

• Topic Starter Topic Starter
Mooi die squats, en de 100kg bereikt. Hoe voelde de onderrug aan?

Voelde hem wel maar had er niet echt last van, in de week ging DL ook tamelijk goed had er wel vertrouwen in dus,
Ben er wel tevreden over, maar nog steeds honger naar meer :D
thx maatje ;)

LoL yeah die pull overs zijn zeker p*ssy bro.
Ik dacht dat het met losse dumbbells was...

Ik pak ongeveer 38/36 dumbbells pull over dus vandaar dat ik het erg hoog vond.
Zet er de volgende kee lever/pull over dat leest makkelijker...

Er stond toch pull overs machine ;)
zal er volgend keer Lever bij zetten, vind goede oefening als opwarming van UB, grtz

mooi 100kg squat!
maar zoveel sets man, is dat echt nodig?

Thx bro, valt mee denk zijn maar 3 of 4 echte werk setjes, de eerst zijn meer opwarming,
en de laatste doe ik nogal strikt om alles nog is extra te vermoeien, vind wel lekker :p

Zeker mooi die 100kg, herkuul!:cool:
Maar het valt volgens mij wel mee hoeveel sets hoor.
Zijn nog geeneens 5 echte werksets. Zelf doe ik meestal 2 opwarmsets en 5 werksets.

Thx mate, idd dacht ik ook. :)

Thx bro! ;)

Squat gaat beter, zie je wel dat je 100kg best kan. :)

Mja :o Hehe, thx :)

Werkt dat nou prettig werken om je onderrug en buik vol te pompen voor het squatten?

Vond van wel eigenlijk ga ik wel meer doen als opwarmer voor de Sq,
Had als laatste oefening ook nog crunches gedaan dus waren het er wel niet zoveel in de warm up, maja anders moest ik het 2 x vermelden, grtz ;)

Ik vind crunches niet echt een opwarmer voor de squat, maar goed.

wat vind je wel een opwarmer?
Leer nog altijd graag bij :)

Gewoon een setje (veel herhalingen, laag gewicht) van de oefening die je gaat doen, een setje vóór je werksets dus. Maar ja, dat doe je nu al dus dat is goed. :) Met crunches gebruik je hele andere spieren dan met squat dus lijkt het mij niet echt nuttig als warming up... Maar als je het lekker vindt om crunches te doen vóór je training moet je dat vooral lekker blijven doen. :)

Zelf doe ik erg veel aan opwarming voor de benen. Vooral omdat ik mijn knieen anders hoor kraken, not good.
Mijn routine:;)
-Rekken/strekken. Al je spieren goed losmaken.
-2/3 opwarmsetjes leg extensions op een erg laag gewicht. Gewoon om die knieen warm te draaien. Tussen deze setjes ben ik eigenlijk bezig met rekken/strekken.
-Alleen met stang squat.
-Hierna nog een opwarmsetje op licht gewicht.
-Daarna 5 werksetjes.

KONTgrats met je 300kg man! Op naar de 310!!!!!

Gewoon een setje (veel herhalingen, laag gewicht) van de oefening die je gaat doen, een setje vóór je werksets dus. Maar ja, dat doe je nu al dus dat is goed. :) Met crunches gebruik je hele andere spieren dan met squat dus lijkt het mij niet echt nuttig als warming up... Maar als je het lekker vindt om crunches te doen vóór je training moet je dat vooral lekker blijven doen. :)

Aah ok :) vind crunches en hyper extensions wel goed is meer voor me onderrug dan, grtz ;)

Zelf doe ik erg veel aan opwarming voor de benen. Vooral omdat ik mijn knieen anders hoor kraken, not good.
Mijn routine:;)
-Rekken/strekken. Al je spieren goed losmaken.
-2/3 opwarmsetjes leg extensions op een erg laag gewicht. Gewoon om die knieen warm te draaien. Tussen deze setjes ben ik eigenlijk bezig met rekken/strekken.
-Alleen met stang squat.
-Hierna nog een opwarmsetje op licht gewicht.
-Daarna 5 werksetjes.

Aah ga ik is doen volgende keer, men knieen moete nog tijdje mee gaan, lijkt me wel goede opwarmer paar setjes leg extension, thx kerel ;)

KONTgrats met je 300kg man! Op naar de 310!!!!!

:roflol: thx man! :)

Oke herkuul; nu gaat het beginnen...op naar de 400kg.
Goede training zag ik nog staan.
Greetzzz:D;)

Oke herkuul; nu gaat het beginnen...op naar de 400kg.
Goede training zag ik nog staan.
Greetzzz:D;)

Thx maatje! :) Jep op naar de 400kg ;)

Thx GM! ;)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Woensdag dag 1:

Eerste training van de week, druk gehad en ook beetje last gehad van bovenrug en nek zat beetje vast alemaal precies.
Bij men maatje thuis gaan trainen nog eens.

opwarming:
pull downs breede stang
50kg x12 x4 (heel de blok)
pull downs smal stuk tot op borst
50kg x12 x7
chin up's
6 xBw

fly's
12kg x10 x3

bench press
50 x8
60 x6
70 x6
80 x6
90 x8 :)
100 x4 pr

one arm db rows
24kg x10
28 x10
32 x10

deadlift
50 x8
60 x6
70 x6
80 x6
90 x5
100 x3 pff blijft zwaar
70 x7
50 x10

whow 4 * 100 bp , netjes herkuul

Ik heb al enige tijd last van m'n knieën tijdens squatten.
Ik besteed ook erg veel aandacht aan de warm-up, en dat helpt heb ik het idee.
Ik doe een paar sets los squatten +-20 kniebuigingen(zonder stang), en dan supersets met leg extensions (ook licht en ff vasthouden bovenin).
Vooral die leg extensions zijn erg belangrijk, omdat je de vastus medialis aanspreekt. De vastus medialis is, afgezien van kniestabiliteit, de spier die voor een goede geleiding van de knieschijf zorgt.
"Activatie" van de vastus medialis alvorens te gaan squatten is dus belangrijk ter preventie van knie(schijf)klachten.

Woensdag dag 1:

Eerste training van de week, druk gehad en ook beetje last gehad van bovenrug en nek zat beetje vast alemaal precies.
Bij men maatje thuis gaan trainen nog eens.

opwarming:
pull downs breede stang
50kg x12 x4 (heel de blok)
pull downs smal stuk tot op borst
50kg x12 x7
chin up's
6 xBw

fly's
12kg x10 x3

bench press
50 x8
60 x6
70 x6
80 x6
90 x8 :)
100 x4 pr

one arm db rows
24kg x10
28 x10
32 x10

deadlift
50 x8
60 x6
70 x6
80 x6
90 x5
100 x3 pff blijft zwaar
70 x7
50 x10

Mooi zo, een paar keer 100kg op de stang.
Let's seperate the men from the boys ;)
Keep it up beest.

Heb je een filmpje van je deadlift? Volgens mij moet je die veel zwaarder kunnen.

Terug
Naar boven