XXL Nutrition

Herkuul's weg naar de gym

Laat dat armworstelen achterwegen, heb dat ook ooit gedaan bij een kerel die een stuk groter was en toch gewonnen... maar daarna zeker 3 weken flinke last van mijn elleboog.

Ik begrijp niet waarom je niet vooruit gaat op de squat. Komt dit door je griep of ben je er mentaal steeds niet klaar voor om die squat te vernietigen.

je doet op het begin & op het eind hyperextensions? als stretching ofzo opt laatst?

Doe dat zelf ook vaak zo. Om de onderrug nog wat licht te ont-/belasten.
Lekker getraind maat; je ziet nu wel wat ziek zijn met je doet.
Jou'll be back.:D
Ziet er overall goed uit.

Ik ben het wel eens om je training anders aan te pakken. Probeer eens een overslaande pyramide 12-8-4. Bijv bij de Sq 12x50/8x75/4x100. Dan voel je veel meer pomp als bij de 5 sets die je nu doet.:D

• Topic Starter Topic Starter
zal straks reageren moet om 14u gaan werken, thx voor comments.

blijft lastig dat soort combi's - het vereist eigenlijk specifieke doelgerichte training H

Snap niet goed wat je bedoelt GS, deze week zal het enkel LB en cardio zijn met men arm blessure. :(

je doet op het begin & op het eind hyperextensions? als stretching ofzo opt laatst?

Denk dat ik nadien dan minder stijf ben in men onderrug na squat, zie het als soort stretching inderdaad, zijn maar paar repjes die ik doe dus ga hem zeker niet nog is extra belasten.
En voordien vind ik goede opwarmer samen met leg extensions.

Laat dat armworstelen achterwegen, heb dat ook ooit gedaan bij een kerel die een stuk groter was en toch gewonnen... maar daarna zeker 3 weken flinke last van mijn elleboog.

Ik begrijp niet waarom je niet vooruit gaat op de squat. Komt dit door je griep of ben je er mentaal steeds niet klaar voor om die squat te vernietigen.

Mja die gast was ook stuk groter iedereen aan't uitdagen paar maten kwamen me roepen en ja, zen gezicht was wel priceless,
hoop dat ik er geen 3 weken last van heb, tis nog niet echt beter nu eer slechter :(

Let meer op men houding lijkt ook wel dat ik minder kracht heb, zie er momenteel het nut niet van in er 90 of meer op te hangen en paar geforceerde reps uit te voeren, die 100 komt wel weer terug.

Doe dat zelf ook vaak zo. Om de onderrug nog wat licht te ont-/belasten.
Lekker getraind maat; je ziet nu wel wat ziek zijn met je doet.
Jou'll be back.:D
Ziet er overall goed uit.

Thx Dumba, ben een hyper extension freak hehe ;)

Beste Herkuul,

Je bent een goede jongen en altijd beleefd, maar wanneer leg je die KOPPIGHEID naast je neer en neem je bepaalde adviezen aan.
Ik bedoel het goed, maar jij kan meer rendement halen door 'slimmer' en 'doordachter' te trainen.
Heb het niet over het aantal KG maar de opbouw en keuze van oefeningen. Je begint met allerlei fitniks-achtige oefeningen en dan komt er tussendoor even een oefening als de Squat. Dat werkt niet!

Legextension-Hypers-Crunches en dan Squat OF..
Hypers-Legextension en dan Squat OF...
Latpull en dan BP (kan beter dan BOR-BP doen) OF..
ENZ. ENZ. ENZ.---WERKT NIET OPTIMAAL.

Begin eens een tijd met de grote oefeningen en ga van groot naar klein. Ik zie ook een training waarin je begint met Rug-Triceps-Schouders, waarbij MP haast op het laatst wordt gedaan.

Armworstelen is leuk (voor mij om te zien) en wat ik ervan zie is dat het erg specifiek trainen is.
Ga daar dan ook specifiek voor trainen mocht je het leuk genoeg vinden om verder mee te gaan. Niemand houd je tegen maar om zo even paar keer te doen, fanatiek, is vragen om blessures.

Er zijn mensen genoeg in dit log die je van tips kunnen en willen voorzien, lijkt me ook meer motivatie geven wanneer je merkt dat je verder komt.
Goed dat je beter bent!

Heb je wel gelijk in denk heb niet veel verstand van schema's probeer elke week alles gehad te hebben, mischien is een schema maken dat bij me past, men zwakke punten zijn momenteel men armen, schouders, benen en onderrug, mischien me daar wat meer op gaan focussen, weet het niet :o

Geen armworstelen meer voor me :cool:

Ik ben het wel eens om je training anders aan te pakken. Probeer eens een overslaande pyramide 12-8-4. Bijv bij de Sq 12x50/8x75/4x100. Dan voel je veel meer pomp als bij de 5 sets die je nu doet.:D

Mja mischien ben precies toch liever wat voorzichtiger op de squat, vind het ook de minst leuke oefening maar ja ze moet beter kunnen, doe toch liever wat meer setjes bij deze. lijkt wel of ik te kort kom aan explosieve kracht of conditie.

Een goede gelijkenis met mij...heb ook een bloedhekel aan squatten en zie er nog steeds het nut niet van in.;)
Misschien deze eens testen maatje. 10x50/8x60/6x70/4x80/3x..?/3x..?:D

Een goede gelijkenis met mij...heb ook een bloedhekel aan squatten en zie er nog steeds het nut niet van in.;)
Misschien deze eens testen maatje. 10x50/8x60/6x70/4x80/3x..?/3x..?:D

Zal hem is testen lijkt een beetje op men laatste enkel ben ik niet verder geraakt dan 80x5
Mja ik blijf hem doen wel tot ik hem wel leuk vind :p

Momenteel kan ik niet veel meer doen dan enkel men benen, zelfs DL zal er niet in zitten.

Heb je wel gelijk in denk heb niet veel verstand van schema's probeer elke week alles gehad te hebben, mischien is een schema maken dat bij me past, men zwakke punten zijn momenteel men armen, schouders, benen en onderrug, mischien me daar wat meer op gaan focussen, weet het niet :o

Als je geen verstand van schema's hebt lees dan eens zo een sticky van Shutterspeed of Maurice door misschien zie je er een mooi schema tussen zitten.

En wat is dan wel je sterke punt? Borst? :sd:

Als je geen verstand van schema's hebt lees dan eens zo een sticky van Shutterspeed of Maurice door misschien zie je er een mooi schema tussen zitten.

En wat is dan wel je sterke punt? Borst? :sd:

Ok ga ik is doen me beetje verdiepen in schema's
beetje googelen en de benamingen op zoeken enzo, thx voor linkjes.

Denk borst en boven rug, schouders en armen zijn altijd al minder geweest direkt overbelast en niet willen groeien.
en ja LB heb ik gewoon verwaarloosd :sd:

Ok ga ik is doen me beetje verdiepen in schema's
beetje googelen en de benamingen op zoeken enzo, thx voor linkjes.

Denk borst en boven rug, schouders en armen zijn altijd al minder geweest direkt overbelast en niet willen groeien.
en ja LB heb ik gewoon verwaarloosd :sd:

Heb je nog last van blessures maat??? Schouder las ik, maar ook onderrug???
Greetzzz

Ga jullie beide schamen... en jij zeker dumba dat je het nut niet van de squat inziet.
Zorg dat je gaat houden van deze oefening! Ik vond het ook ooit eens de meest vervelende oefening die er is. Enige remedie daarvoor is heel veel te squaten. Uiteindelijk boek je progressie en ga je de oefening zelfs leuk vinden (is misschien moeilijk voor te stellen momenteel).

Persoonlijk staat de squat in mijn top 3 oefeningen die ik het liefst doe.

dumba doet hiernaast natuurlijk nog wel veel zware oef

Heb je nog last van blessures maat??? Schouder las ik, maar ook onderrug???
Greetzzz

Men rechter arm, komt van zaterdag armpje drukken te doen, men spier wat verokken heb pijn van men elleboog tot aan men schouder gewricht.

Ga jullie beide schamen... en jij zeker dumba dat je het nut niet van de squat inziet.
Zorg dat je gaat houden van deze oefening! Ik vond het ook ooit eens de meest vervelende oefening die er is. Enige remedie daarvoor is heel veel te squaten. Uiteindelijk boek je progressie en ga je de oefening zelfs leuk vinden (is misschien moeilijk voor te stellen momenteel).

Persoonlijk staat de squat in mijn top 3 oefeningen die ik het liefst doe.

Zie er het nut wel van in, zei enkel dat ik deze niet graag doe, zei ook dat ik hem blijf doen tot ik hem wel leuk vind ;)
Vroeger deed ik BP of DL en chins ook niet graag, nu wel dus snap wel wat je bedoelt. :)

Dat nut niet inzien zei alleen dumba idd.
Kijk dat is de instelling... ik kan soms pushy zijn maar is alleen om je te helpen kerel ;)

Is goed man weet ik wel ;) de log dient om me zelf wat meer te pushen, hehe

Je zegt dat je armen, schouders, benen en onderrug je zwakste spiergroepen zijn. Is dit vooral qua spieren of qua kracht?

Goed commentaar van Imponderabilia trouwens! Inderdaad eerst met de zwaardere oefeningen en de grootste spiergroepen beginnen! Ik wil anders ook wel een keer iets voor je in elkaar zetten als een trainingsschema maken niet je sterkste punt is :)

Je zegt dat je armen, schouders, benen en onderrug je zwakste spiergroepen zijn. Is dit vooral qua spieren of qua kracht?

Goed commentaar van Imponderabilia trouwens! Inderdaad eerst met de zwaardere oefeningen en de grootste spiergroepen beginnen! Ik wil anders ook wel een keer iets voor je in elkaar zetten als een trainingsschema maken niet je sterkste punt is :)

Merk dat men armen en schouders snel overbelast zijn, ook willen ze niet groeien.

Lb: benen en onderrug trainde ik vroeger nauwelijks en loopt nog wat achter
maar ben ik nu wel mee bezig :o

idd goede comment van Impo, ben even in het 'Schema's topic' van Shutterspeed gaan kijken had wel iets gevonden, een 4 dagen split ub/ lb
De GroteSurinaam heeft dan nog even meegepuzzeld, als men armblessure beter is ga ik met deze beginnen hoop vanaf volgende week, post het nog wel dan.
thx maatje ;)

is dat deze?

Verdeling van grote spiergroepen zijn ok.
Maar dat hele borst/ triceps of rug/ biceps verhaal is onzin.

Ik zou jou willen adviseren niet even een schema te kopiëren maar echt nadenken over wat jij wilt, welke bewegingen technisch slecht zijn en welke spiergroepen zwak zijn, welke redelijk en welke goed ontwikkeld zijn.
Hoe vaak wil en kan je trainen?

En niet denken ik ga gewoon vijf keer per week knallen, want dat doe je niet! Eerlijk zijn naar jezelf, en ook naar dat maatje van je.
Samen op de zolder onzinnige oefeningen doen meerdere keren per week schiet niet op, draagt niks bij aan jouw motivatie, laat staan progressie (als dit is wat je wilt maar dat weet ik dus niet).
Duidelijk zijn, jezelf recht in de spiegel aankijken- lach en ga ervoor.

Naast eerlijk zijn horen ook doelen stellen, die gehaald kunnen worden met inzet en maak er korte termijn doelen van.
300kg squat staat leuk op papier, maar voor de meesten van ons totaal onzinnig om als doel te hebben voor op de korte termijn.
Jij moet elke week een doel hebben, en die halen! Kleine stappen maken vanzelf grotere.
Als jij een schema hebt van pak en beet zes weken maak dan bijvoorbeeld zeven doelen. Eén als hoofddoel (wat met zes weken van bepaald schema gehaald kan worden) en één voor elke week dat je traint.

Iedereen kan een schema kopiëren en meenemen naar de gym dat is echt niet moeilijk.
Je kan beter gaan nadenken, zodat je er misschien meer voor wilt gaan doen omdat het specifieker is afgesteld op eigen doelen en bijvoorbeeld een combinatie is van oefeningen die de basis versterken en het krachtpotentieel vergroten, en mocht dat een doel zijn wat extra massa op het frame plakken.

Wanneer je oren hebt naar dit idee, heb je een mooi lang weekend voor de boeg om eens rustig te gaan zitten en jezelf te confronteren!
+1

@ Impo

Mja wil meer kracht, want dat ontbreekt me nog wel vooral bij squat en DL,
en een mooi compleet BB fysiek, wil tegen de zomer iets meer defenitie hebben en weer wat droger staan, dat is beetje men doel nu.
Daarna in de winter weer zo veel mogelijk massa en kracht nemen.

Met men maatje train ik niet zo veel meestal ga ik naar de gym, men maat heeft geen squat rek ofzo, meestal bench en DL ik daar dan alleen en nog wat iso oefeningen.

Had dit schema gevonden leek me wel iets voor mij, tamelijk zwaar maar ook weer niet te zwaar en onhaalbaar, een splitschema 4 dagen per week ub/ lb
heb het hier en daar nog wat aangepast.

Maandag -> Upperbody

-Incline bench
-Cable crossover
-Military press
-CGBP
-T-Bar row (of db row )
- pull down
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-SLDL
-Calf press
-Leg raise

Donderdag –Upperbody
-Flat bench
-BB row of db rows
-Pullup ( of chin up's)
-Side lateral raise
-Hammer curl
-Skullcrushers (of french press)

Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift
-Front squat
-Leg curl
- leg extenions
-Calf raise
-Crunch

grts

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je idd ff moet nagaan welke oefeningen het beste voor je werken. Je traint toch al wat jaren en kent daarom je eigen lichaam als geen ander. Een schema waar veel compounds vaak in voorkomen kan jou ook helpen zowel kracht als massa te doen winnen.

Bij een ub/lb komen compounds al vaker aan de orde dan in een split dus dat is een goeie zaak. Veel kracht komt uit je benen en rug dus dat zijn spiergroepen die belangrijk zijn om te trainen.

En zet de zware compounds (grote spiergroepen) altijd vooraan in je schema. Dus niet eerst een curl en dan een front squat.

Terug
Naar boven