AndroidHealthClinic

Herkuul's weg naar de gym

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je idd ff moet nagaan welke oefeningen het beste voor je werken. Je traint toch al wat jaren en kent daarom je eigen lichaam als geen ander. Een schema waar veel compounds vaak in voorkomen kan jou ook helpen zowel kracht als massa te doen winnen.

Bij een ub/lb komen compounds al vaker aan de orde dan in een split dus dat is een goeie zaak. Veel kracht komt uit je benen en rug dus dat zijn spiergroepen die belangrijk zijn om te trainen.

En zet de zware compounds (grote spiergroepen) altijd vooraan in je schema. Dus niet eerst een curl en dan een front squat.

Mja weet ik niet juist eigenlijk wat beste voor me werkt, de grote compounds doe ik iets meer dan een half jaar, deed alleen bench, vooral wat aandacht aan benen en onderrug geven dan, want trainde bijna enkel ub vroeger
Dit schema ligt me wel denk ga het paar weken doen kan het nadien nog aanpassen,
idd ja frontsq beter voor de legcurl, twijfelde eigenlijk een beetje om die er in te houden word mischien wat veel, zullen wel zien. grts

Jij kan niks met deze doelen Herkuul, kom op.
Het is te vrijblijvend allemaal. Beetje meer kracht, beetje meer definitie, beetje mijn doel nu.
Leer concreet en duidelijk te formuleren.

Is men doel naar de zomer toe en moet haalbaar zijn voor me, men bulk buikje weg werken, En na de zomer weer door bulken, ga men cardio opdrijven waar ik pas mee gestart ben, kan wel meer conditie gebruiken ook, komt wel goed de motivatie is er zeker ;) :)

Laatst bewerkt:
Mja weet ik niet juist eigenlijk wat beste voor me werkt, de grote compounds doe ik iets meer dan een half jaar, deed alleen bench, vooral wat aandacht aan benen en onderrug geven dan, want trainde bijna enkel ub vroeger
Dit schema ligt me wel denk ga het paar weken doen kan het nadien nog aanpassen,
idd ja frontsq beter voor de legcurl, twijfelde eigenlijk een beetje om die er in te houden word mischien wat veel, zullen wel zien. grts

Is men doel naar de zomer toe en moet haalbaar zijn voor me, men bulk buikje wat weg werken, En na de zomer weer door bulken, ga men cardio wat opdrijven waar ik pas mee gestart ben, kan wel wat meer conditie gebruiken ook, komt wel goed de motivatie is er zeker ;) :)
je bent niet concreet kerel :P

Heb wat opmerkingen over je nieuwe schema. Je doet bij dag 1 van je UB borst/schouders/triceps/rug/biceps. Kun je dit niet beter in een andere volgorde doen? Rug bijvoorbeeld als eerste? En op vrijdag doe je deadlift dan leg curl en dan squat. Doe je leg curl tussendoor om je onderrug even wat rust te geven?

Heb wat opmerkingen over je nieuwe schema. Je doet bij dag 1 van je UB borst/schouders/triceps/rug/biceps. Kun je dit niet beter in een andere volgorde doen? Rug bijvoorbeeld als eerste? En op vrijdag doe je deadlift dan leg curl en dan squat. Doe je leg curl tussendoor om je onderrug even wat rust te geven?

Weet het niet rug beter na de borst houden volgens me, mischien schouders nadien doen dan.
Ja klopt gaf McChick ook al aan heb ik even aangepast, mischien die frontsquat er uit laten ga nog wel zien wat het geeft, word wel zwaar samen met DL. grts :)

Zeker niet een compound verwijderen voor een assistance oefening... zoveel mogelijk compounds doen.

Ik zal je helpen met het concreet maken van kleine doelen. De laatste training deed je bijv 5x90kg bench. Iedere training ga je voor progressie dus je moet of meer reps maken of meer kg verplaatsen. Dus of je gaat voor de 5+ reps of voor de 90+kg bench. Je zet alles op alles om dit doel te bereiken en dat iedere training!

Daarnaast kun je een doel stellen welk gewicht je wilt bereiken met een kleine stijging BF binnen een paar maanden of half jaar. Zoals ik deed, 15kg massa in 3 maanden. Het is me niet gelukt maar had wel 11kg massa winst. Je gaat nu je eigen doel maken, bijvoorbeeld 5kg massa winst tegen september. Iedere maand evalueer je je progressie door bijvoorbeeld foto's te maken, je lichaam op te meten, op de weegschaal te gaan staan en je BF op te meten. Dit hou je goed bij en na een paar maanden kijk je naar het vergelijk. Je progressie wordt nu zichtbaar en dat werkt motiverend.

Daarnaast kun je altijd een wat groter doel stellen, maar vergeet die kleine doelen niet die allemaal helpen het grote doel te bereiken.

@Mc.chick,
Heb je wel gelijk in beter die compound er in laten en die leg extension ofzo er uit laten zal nog wel zien moest het te zwaar zijn.

Heb je log gevolgd toen 11kg is netjes.
Vorige zomer '08 woog ik 85, men doel was voor eindjaar 90+ halen wat ik behaald heb.
Tegen de zomer wil ik meer defenitie + kracht en lager bf en nog steeds 90+ blijven. Hoop zelf nog wat bij te komen, in de winter weer bulken naar 95 hoop uiteindelijk rond de 100kg @ 1m80 te komen en bf rond de 10 a 12%, zal nog paar jaar hard werken worden. :)
------------------------------------------------------------------------------------

Vrijdag:
Nog steeds last vam men rechter arm elleboog en schouder, daarmee enkel cardio gedaan.

Cardio: 45 min. fiets

Ik vind het een mooi schema!!
Succes met UB LB in elk geval.

Goede doelen herkuul! 90 kilo bij een laag percentage bij 1,80 is erg netjes;) Als je het haalt komen er dan een paar foto's?

Goede doelen herkuul! 90 kilo bij een laag percentage bij 1,80 is erg netjes;) Als je het haalt komen er dan een paar foto's?

Kijk naar zijn foto op zijn avatar...vindt het best goed gaan. Misschien die armen nog een beetje. Nee zonder gekheid, je gaat goed en misschien haalbaar die 100kg, maar niet met 10% BF.
Hoe hard fiets je maat?
greetzzz:D

Ik vind het een mooi schema!!
Succes met UB LB in elk geval.

Thx Koekjes etend beest! ;)

Thx maatje, tegen de zomer plaats ik sowieso nog een foto, men laatste foto van Januarie vind je in men gebruikersprofiel.

Kijk naar zijn foto op zijn avatar...vindt het best goed gaan. Misschien die armen nog een beetje. Nee zonder gekheid, je gaat goed en misschien haalbaar die 100kg, maar niet met 10% BF.
Hoe hard fiets je maat?
greetzzz:D

Dennis heeft erg net fysiek idd :p
Die 100kg zal men uiteindelijke doel zijn veel zwaarder wil ik niet worden,
zal nog wel een aantal jaren goed door bikkelen worden dan. hehe

Op de fiets niet zo snel had ongeveer iets van een 26 a 27 gemiddeld,
ondanks het zonnetje scheen was het toch vrij koud buiten en tamelijk wat wind, men conditie is beroerder dan ik dacht ( wat ook wel te maken zal hebben met men bw) maar die conditie komt wel snel terug. ;)

Zaterdag:
Enkel cardio, nog steeds last van men arm blessure.

Cardio: 45min, fiets

comment: ging goed vandaag, volgende keer mischien een groter ritje maken.

geblesseerd, k*t man. maar ff een periode alleen benen trainen:)

Zaterdag:
Enkel cardio, nog steeds last van men arm blessure.

Cardio: 45min, fiets

comment: ging goed vandaag, volgende keer mischien een groter ritje maken.

Misschien een beetje er om heen trainen, zodat je de volgende keer wat sterker juist op die punten bent.
Of...30 min fietsen/20 min hardlopen;)

geblesseerd, k*t man. maar ff een periode alleen benen trainen:)

Mja door armpje drukken beetje stoer doenerij,
Heb deze week alleen maar beentje kunnen doen,
Heb eigenlijk overal wel last bij, je steunt bij elke oefening wel beetje met je armen.
Zelf als ik fiets van op men stuur te steunen begint het na een tijdje pijn te doen.
maja gaat wel weer over dan.

Misschien een beetje er om heen trainen, zodat je de volgende keer wat sterker juist op die punten bent.
Of...30 min fietsen/20 min hardlopen;)

Zal er nu wel een tijdje omheen moeten trainen, zal niet anders gaan.
Agh ja beentjes mogen wel is wat meer aandacht hebben dan.

Fiets eigenlijk heel graag is rustgevend, lopen is wel intensiever ook ben je veel beweeglijker wat ook goed is, we zien wel ;)

s6 de komende tijd bro!
De adviezen van imp zijn erg goed....weet waar je mee bezig bent maak je doelen kraakhelder en formuleer ze goed voor jezelf!

Ben van gedacht veranderd ga toch kiezen voor een Fullbody schema,
Met vooral de basis compounds, en vooral eerst de techniek en uitvoering aan te leren
ook meer BB gericht.
------------------------------------------------------------------------------

Week 1 t/m 3
Tempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), rust tussen sets 60 sec, gewicht is niet belangrijk, alle sets moeten makkelijk en soepel gaan.
Uitvoering is het belangrijkst.

10min fietsen

Squat 3x15 (1x p.w DL op dag 2)

Bent over row 3x15 (Of T-bar/ Db Row)

Bench press 3x15

Pull down 3x15 (1x p.w Chin-up)

Mill. press 3x15 (1x p.w Rear en 1x p.w side)

Barbell curl 2x15 (Afwisselen bv. db hammer curls)

Push down 2x15

Calf raise 2x15

Cooling- down 5min

Week 4 t/m 6
Tempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief), rust tussen sets 90 sec, gewicht iets belangrijker.
Laatste set moet moeilijk gaan maar uitvoering blijft het belangrijkst.

Week 7 RUST

Week 8 en 9
Zelfde oefeningen alleen 12 herhalingen in plaats van 15.
Tempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) 90 sec rust.
Door het minder aantal herhalingen kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk.

Week 10 en 11
Zelfde oefeningen alleen 10 herhalingen in plaats van 12.
Tempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 120 sec rust.
Door het minder aantal herhalingen kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk.

Week 12 en 13
Zelfde oefeningen alleen 8 herhalingen in plaats van 10.
Tempo 1-0-2 (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust.
Door het minder aantal herhalingen kan je het gewicht gaan verhogen.
Alle sets moeilijk.
---------------------------------------------------------------------------------

Hoop er eind deze week of begin volgende week mee te kunnen starten,
zit voorlopig nog altijd met een blessure aan men rechter arm,
ik kijk er zelf al naar uit,grts :)

Full body is een goed idee man. :thumb:
Flink trainen, en dan één of twee dagen rust nemen.
Heb je een keer wat minder energie/zin, dan kun je de arm en kuiten oefeningen makkelijk achterwege laten, en heb je alles goed gepakt.
Probeer het nog even vol te houden je blessure te laten genezen, en dan buffelen! ;)

P.s. zie ik daar een degelijke geluidsinstallatie op de achtergrond in je foto's..? :eek:

Zie dat je ook hoger in het volume gaat, heel slim. Schema je zal de noodzakelijke verandering in je trainingen geven. Suc6.

Terug
Naar boven