MuscleMeat

Herstellende van een Pectus excavatum operatie (nuss bar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Heey! Heb er nu nogsteeds wel last van, maar een stuk minder dan eerst! Komt met vlagen dat het gewoon echt zeer doet, maar ben het wel gewend onderhand, ik weet niet beter. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen, en daarna nog zo'n 3-4 maanden op bed gelegen. Het herstelproces duurde bij mij een stuk langer :(

veel succes met het herstel

Laatst bewerkt:
Heel mooi logje man! Net even helemaal doorgelezen.

Succes met je verdere herstel!

Wow

Ik moet waarschijnlijk ook een operatie ondergaan...
vind het maar eng hoor, zelfde geld gaat het fout..
is de kans groot dat je dood gaat onder operatie ?-_-
t*ring man, ik zie er echt tegen op -_-
zou ik ook je email adres mogen, kunnen we erover praten vind ut echt t*fus eng............
anders voeg mij maar toe :d
rarelarsiej@hotmail.com

Laatst bewerkt:
Zo te zien is je topic al bekend over het hele internet!

Ik heb het ook, maar dan wel minder dan jij, ongeveer hoe jij het nu hebt.
Probleem bij mij is wel dat het wat lager zit, waardoor mijn borstspieren uitsteken en er dus een opstaande rand ontstaat onder borst.

Dit stoort mij behoorlijk, enkel heb ik geen zin om met een blijvende pijn rond te lopen. Kan je wel gewoon max benchen zonder pijn?

23 november mag mijn nuss-bar eruit na ongeveer 2.5 jaar! hopen dat het resultaat hetzelfde blijft, en ik me meer kan focussen op thaiboksen/MMA.

Het is nu 2.5 maand geleden ongeveer sinds de bar verwijdert is. En het is top! Kan nu weer sporten, en heb nergens last van. Resultaat is ook hetzelfde gebleven

Het is nu 2.5 maand geleden ongeveer sinds de bar verwijdert is. En het is top! Kan nu weer sporten, en heb nergens last van. Resultaat is ook hetzelfde gebleven

Super! Algoed met die complicaties da je had.

Ik heb onlangs nog een wetenschappelijk artikel gelezen over de risicos van een nuss-bar.
Scheur van aorta, pulmonitis, ...

[Link niet meer beschikbaar]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18392631

Wel wat gevaren blijkbaar. Ik had er een wel een paar verwacht maar zon erge niet.
Wat heb je met de bar gedaan? Ligt hij op je kamer of..?

Super! Algoed met die complicaties da je had.

Ik heb onlangs nog een wetenschappelijk artikel gelezen over de risicos van een nuss-bar.
Scheur van aorta, pulmonitis, ...

[Link niet meer beschikbaar]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18392631

Wel wat gevaren blijkbaar. Ik had er een wel een paar verwacht maar zon erge niet.
Wat heb je met de bar gedaan? Ligt hij op je kamer of..?

t*ring, dat zijn beste complicaties man, daar had ik niets over gelezen. Gewoon niet bij stil staan :D

De bar ligt beneden naast de tv op de schouw trouwens, wil em boven mijn bed hangen eigenlijk!

t*ring, dat zijn beste complicaties man, daar had ik niets over gelezen. Gewoon niet bij stil staan :D

De bar ligt beneden naast de tv op de schouw trouwens, wil em boven mijn bed hangen eigenlijk!

Ja, ik kwam het zelf ook pas te weten hehe.
Kga de mijne hier ook in men kamer leggen maar nog 11 maande en 6 dagen wachten.

Tijd vliegt voorbij man, is allemaal heel snel gegaan. Jij nog complicaties gehad?

Tijd vliegt voorbij man, is allemaal heel snel gegaan. Jij nog complicaties gehad?

Nee eigelijk ni echt.
Vorig jaar wel sinusitis gehad, dus veel hoesten etc, wa pijn maar niet echt erg.
Kben wel nooit naar de controle geweest, omdat men pa (dr.) het niet nodig vond en dat alles er vanbuiten recht uitzat.
Kheb wel met men sinusitis een thorax-rx gehad en daar zat alles nog goed vast en recht.
Hopelijk blijft het nog een jaartje zo.

Nee eigelijk ni echt.
Vorig jaar wel sinusitis gehad, dus veel hoesten etc, wa pijn maar niet echt erg.
Kben wel nooit naar de controle geweest, omdat men pa (dr.) het niet nodig vond en dat alles er vanbuiten recht uitzat.
Kheb wel met men sinusitis een thorax-rx gehad en daar zat alles nog goed vast en recht.
Hopelijk blijft het nog een jaartje zo.

Wat is je pa voor idioot man? Gaat hij tegen het advies van artsen in om op controles te komen om jou goed te monitoren. Het is wel je eige lichaam man, kan zoveel gebeuren.

Wat is je pa voor idioot man? Gaat hij tegen het advies van artsen in om op controles te komen om jou goed te monitoren. Het is wel je eige lichaam man, kan zoveel gebeuren.

Hij is zelf hart/bloedvaten/thorax-chirurg. (heeft in der tijd ook verschillende ravitch operaties uitgevoerde).
Dus ik neem aan dat hij er iet van kent aangezien hij elke dag wel een paar borstkassen open doet.

Ik heb nooit pijn gehad en er was geen assymmetrie dus ik zag ook geen reden om naar de checkups te gaan.
Op de thorax-rx was ook alles goed te zien.
Wat zou die dokter dan kunnen concluderen? Veel meer valt er ook niet te zien of te bespreken he.

Hij is zelf hart/bloedvaten/thorax-chirurg. (heeft in der tijd ook verschillende ravitch operaties uitgevoerde).
Dus ik neem aan dat hij er iet van kent aangezien hij elke dag wel een paar borstkassen open doet.

Ik heb nooit pijn gehad en er was geen assymmetrie dus ik zag ook geen reden om naar de checkups te gaan.
Op de thorax-rx was ook alles goed te zien.
Wat zou die dokter dan kunnen concluderen? Veel meer valt er ook niet te zien of te bespreken he.

Ah das een ander verhaal! Ze kunnen wel concluderen of de bar te strak zit ;)

Vandaag lekker aan het surfen op het internet, kom ik een topic tegen over pectus excavatum tegen op uitgerekend partyflock. Bekijk ik dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=umUi5nTz3qk&feature=player_embedded

Een filmpje van het atriumMC, over een jochie met een hele lichte vorm van PE. Het mooie is dat ze in de eerste 10 seconden mijn foto laten zien die ze hier uit het verhaal gejat hebben. Had het toch wel netjes gevonden als ze eventjes contact op hadden genomen, en een vermelding naar dit topic aangezien het vaak gelezen is en nog veel meer mensen van info kan voorzien

Ayo interresante topic :d
Zou dit ook zéér graag willen doen maar ben wat bang om al mijn spieren te verliezen en die zware come back te maken.
kan je me jou e-mail adres geven want zou jou wel een paar vragen willen stellen (als je erover wil praten want ik zou zeer graag advies willen van iemand die dat al gedaan heeft en nu buf is :p)

Ik ben 2 weken geleden ook die operatie ondergaan. De eerste dagen waren echt een hel, omdat die ruggenprik, die de pijnstilling toediende, lekte. Aan het eind van de 2e dag kwamen ze erachter dat ie lekte en wilde ze 'm laten zitten tot de volgende morgen.
Toch heb ik gezegd dat de pijn onverdraagbaar was, en hebben ze de slang losgehaald en gingen ze de morfinepomp halen..
Ik heb 2 uur zitten wachten op die pomp..
Toen ik die pomp eindelijk kreeg, werd ie aangesloten bij me gewone infuus.
Een tijdje later konden ze alles weer losmaken omdat ik uitslag kreeg op m'n armen. Waarschijnlijk ging er te veel in 1 keer door een ader.
Dus hebben ze het losgehaald en het infuus met de pomp aan me andere hand vastgezet.
Daarna viel de pijn wel mee..
Totdat ik naar huis mocht..
Ik weet niet wat voor pijnstilling jij meegekregen hebt, maar ik heb 1 tablet deflomenac (ofzoiets) per 8 uur en 2 paracetamols per 6 uur.. en nog is het niet uit te houden..
Volgende week woensdag moet ik op controle in het ziekenhuis..
Weten jullie misschien een manier om de pijn meer te onderdrukken? want de pijnstilling werkt niet echt...

Hey top topic man! Mooi om te zien dat alles is goed gekomen.
Alleen klote van die verdoving zeg, hopelijk gebeurt dat niet bij mij.
Ik moet vandaag naar het ziekenhuis en word morgen ochtend hier aan geopereerd. Ik zie dat jouwe ong 4 cm diep was, mijne is helaas bijna 6cm. En ipv 1 bar krijg ik er 2 die 3 jaar moeten blijven zitten. Ben benieuwd wat mij allemaal te wachten staat..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven