MuscleMeat

Herstellende van een Pectus excavatum operatie (nuss bar)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben 2 weken geleden ook die operatie ondergaan. De eerste dagen waren echt een hel, omdat die ruggenprik, die de pijnstilling toediende, lekte. Aan het eind van de 2e dag kwamen ze erachter dat ie lekte en wilde ze 'm laten zitten tot de volgende morgen.
Toch heb ik gezegd dat de pijn onverdraagbaar was, en hebben ze de slang losgehaald en gingen ze de morfinepomp halen..
Ik heb 2 uur zitten wachten op die pomp..
Toen ik die pomp eindelijk kreeg, werd ie aangesloten bij me gewone infuus.
Een tijdje later konden ze alles weer losmaken omdat ik uitslag kreeg op m'n armen. Waarschijnlijk ging er te veel in 1 keer door een ader.
Dus hebben ze het losgehaald en het infuus met de pomp aan me andere hand vastgezet.
Daarna viel de pijn wel mee..
Totdat ik naar huis mocht..
Ik weet niet wat voor pijnstilling jij meegekregen hebt, maar ik heb 1 tablet deflomenac (ofzoiets) per 8 uur en 2 paracetamols per 6 uur.. en nog is het niet uit te houden..
Volgende week woensdag moet ik op controle in het ziekenhuis..
Weten jullie misschien een manier om de pijn meer te onderdrukken? want de pijnstilling werkt niet echt...

Heey dennis, jammer dat k je reactie nu pas lees. Ik kreeg inderdaad dyclofenac (of hoe je het ook schrijft) mee. Volgens mij ook nog wat morfine, maar dat weet ik niet meer zeker. De pijn was ook bij mij thuis niet te doen.

Hey top topic man! Mooi om te zien dat alles is goed gekomen.
Alleen klote van die verdoving zeg, hopelijk gebeurt dat niet bij mij.
Ik moet vandaag naar het ziekenhuis en word morgen ochtend hier aan geopereerd. Ik zie dat jouwe ong 4 cm diep was, mijne is helaas bijna 6cm. En ipv 1 bar krijg ik er 2 die 3 jaar moeten blijven zitten. Ben benieuwd wat mij allemaal te wachten staat..

Hoop ook dat het zonder complicaties verloopt. Ik heb de 2.5 jaar dat die bar erin heeft gezeten alleen maar last gehad.
 
Heb even een kleine update gedaan in de beginpost. Is onderhand alweer 4 jaar geleden. Krijg nogsteeds berichtjes van mensen die het verhaal lezen en meer info willen, heb er zo al tientallen geholpen. 28.000 views, leuk om te zien dat mensen er wat aan hebben.
 
Heb even een kleine update gedaan in de beginpost. Is onderhand alweer 4 jaar geleden. Krijg nogsteeds berichtjes van mensen die het verhaal lezen en meer info willen, heb er zo al tientallen geholpen. 28.000 views, leuk om te zien dat mensen er wat aan hebben.

Dag Jorin,

hoe gaat het ondertussen met jou? Je hebt véél mogen meemaken, naar wat je schrijft :s
Enkele weken terug heeft mijn huisarts pectus excavatum bij me vastgesteld, geheel toevallig terwijl ik voor een andere klacht was binnengesprongen.
Bij mij is het wel een lichtere vorm, het is mezelf nooit opgevallen, ik dacht dat ik maar niet (goed) genoeg borstoefeningen deed :)
Mijn vraag is: had je klachten vóór de ingreep? Stekende/drukkende pijn op de borst? Heel soms ervaar ik die pijn :s Kan dat kwaad als ik me niet opereer, of raad je me toch aan om de pijn te trotseren?
 
Heey fio! Gaat heerlijk, heb alles sinds een kleine 3 maanden weer op de rails. Weer vervelende blessures gehad, maar nu nergens last meer van. Ken mijn lichaam ondertussen een stuk beter en train daar ook naar. Ik had voorheen wel eens last van een stekende pijn in mijn borststreek (14 jaar oud) maar daarna eigenlijk nooit meer zoiets gehad. Wel was ik altijd snel buiten adem, maar dat kan ook aan mijn slechte conditie hebben gelegen.

Je zegt zelf al dat het je bijna niet was opgevallen, en er fysiek amper wat van merkt. Ga voor jezelf na of het zo'n zware ingreep waard is. Ik deed het 100% vanwege cosmetische redenen, gelukkig was ik niet en vond mezelf spuuglelijk. Het kan geen kwaad als je je niet opereert, mits zoals je zelf zegt je er amper fysiek last van hebt.
 
Beste iedereen,
Ik ben deze operatie ondergaan en help graag iedereen die vragen heeft! Toen ik zelf deze periode zat had ik veel aan ervaringen van anderen en wil zelf ook graag mensen helpen.

Mijn e-mail is: 1997-jimm@hotmail.nl

Het maakt niet uit wanneer je dit leest, ik zal altijd snel reageren. Al is het 10 jaar later.
Alle vragen mogen gesteld worden, wellicht help ik iemand hier mee. :)

Groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven