Fitness Seller

Het Anabolisch Diet: Meer Kracht, Meer Spieren, Minder Vet

ORIGINAL: Espi

D'r is een interessante theorie over het effect van refeeds op gewichts/VOCHTverlies. Soms zijn mensen enkele weken al aan het lijnen en zien ze geen vooruitgang (of beter: achteruitgang) op de weegschaal. Als ze dan eens een keertje zondigen met iets suikerrijks, wil het soms zo gebeuren dat ze ineens de volgende dag een flink gewichtsverlies zien.
Door het aanvoeren van suikers naar de vetcellen, kan het gebeuren dat wanneer die suikers de vetcel weer verlaten, die vocht met zich meetrekken. Kennelijk wordt overtollig vocht ook in vetcellen opgeslagen waardoor het lijkt dat er geen vetverlies is, maar er stiekem vocht in is gaan zitten. Na een dagje junken kan dat vocht er soms net ineens uit gaan lopen.

Ook zonder te junken of refeeds te doen gebeurt het regelmatig dat iemand zo ineens ruim 1-2 kg op een dag kwijt raakt, zonder dat er een refeed aan te pas is gekomen. Wordt heel toepasselijk het 'whoosh' effect genoemd.
Het is dus niet alleen maar het effect van leptine waardoor gewichtsverlies weer op gang komt, het kan ook gewoon het vasthouden van vocht in vetcellen zijn.

Heeft dit ook iets te maken met dit dieet? :) Of weet iemand iets meer over deze theorie?

Heb een apart topic geopend voor deze theorie:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-gewichts-vochtverlies-waar-niet-waar-123088/

Laatst bewerkt:
ik heb er een e-book van gevonden, maar vraag me af of dit wel zo goed is voor je gezondheid...heb het boek nu half uit, en ze verklaren wel waarom het niet ongezond is, maar er zijn veel tegenstrijdige meningen over te vinden op internet.

check ff een paar reacties terug, lees het topic ;)

http://forum.dutchbodybuilding.com/...en-minder-vet-115589/index14.html#post2093086

Interessante thread over cholestrol (cijfers) en het anabolisch dieet

Ok, I'm in my 5th month on the Anabolic Diet during which time I've eaten 12- 15 whole eggs, 3/4 of a pound of ground beef, a quarter cup of real butter and 8 ounces of regular cheddar and monterey jack cheese EVERY SINGLE DAY, well 5 days a week

I did some research because I don't trust anybody who's hand is out for my money at face value and found out by all accounts that the Cholestrak home cholesterol testing kit is considered to be very accurate for total cholesterol levels when used as directed.

I've been testing myself for glucose for a while now and have some idea of how these types of things are done so didn't think that would be a problem. I ran up to CVS and bought a package of these.

Long story short my total cholesterol read 118 on the first test which I repeated because not even I could believe it was really that low. Second test (there's 2 in the box) 121.

So either I'm a genetic miracle who should donate his body to science so that the study of my exceptional anatomy can be used to save millions of lives or at least some significant slice of the population DOES NOT HAVE THEIR DAMN SERUM LEVELS RISE DANGEROUSLY BECAUSE OF DIETARY INTAKE.

That's 3 to 5 GRAMS... GRAMS... GRAMS a day and mine is good for a perfectly healthy and well fed 10 year old.

The ldl/hdl etc. breakdown is almost certainly meaningless with levels this low.

So the debate is over FOR ME. I'm not suggesting that anybody else should construe what I'm saying as anything more than what it says. Don't rely on anybody else for this kinda thing test yourself or have yourself tested. .

voor meer klik de link..

TMAGNUM FORUMS - Undeniable Cholesterol Data

Tegenwoordig nog mensen met dit dieet bezig? ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die er al wat langer mee bezig zijn..

Heb dit een tijd gedaan 5~6 weken.

Er zijn echter een paar dingen die waar je rekening mee moet houden. Je moet alleen met Krachttraining en eten bezig zijn voor het beste resultaat een flinke portomonee hebben en een echte würst vreter zijn :D.

Ik merkte toch dat me energie niveau op dinsdag toch al weer aardig aan het inzaken was maar dat komt waarschijnlijk door het feit dat ik naar me werk fiets (12 km heen en 12 km terug) daarbij heb ik een fysiek beroep en zaalvoetbal ik 2 keer in de week. Daarnaast natuurlijk ook nog de krachttraining 3 of 4 dagen in de week.

Je moet jezelf op dit dieet gewoon meer rust gunnen. Geen cardio of grote andere inspanningen leveren. Toch vaak sterretjes gezien tijdens het voetballen of het fietsen en dan zit er toch iets niet goed.

De kosten liggen ook een stuk hoger je eet alleen maar vlees, vis en eieren, oké en gesmolten kaas erop :D en veel spek natuurlijk :p maar dat tikt toch aardig aan. Worsten (salami, rookworsten, cocktail worstjes) zijn tijdens dit dieet echt nodig om aan je Kcaltjes te komen daar moet je wel van houden.
Ik prop gewoon als tussendoortje 400 gr salami naarbinnen maar ken toch mensen die daar redelijke moeite mee hebben.

Hij heeft het ook helemaal niet over groente door de weeks. Toch wat van gegeten voor de vezels anders toch redelijk last van diarree :rolleyes:. Groente zonder Koolhydraten wel te verstaan maar ook champigons en andere paddestoelen.

in de 5/6 weken 3,5 kilo kwijt geraakt waarvan het grootste deel toch wel vet was. Dit was echter niet me doel wou er eigenlijk wat mee aankomen en volgens het boek was dat ook goed mogelijk, maar door de hoeveelheid inspanning naast de training wordt dat zonder koolhydraten toch moeilijk.

Heb van me broertje een alternatief gehad "NATURAL HORMONAL ENHANCEMENT" van Rob Faigin.
Is te vergelijken met dit dieet. Er mogen echter na en tijdens de training Koolhydraten worden gegeten de refeeds worden bepaald aan de hand van de hoeveelheid en grote van je inspanningen en sluit dus beter aan bij mijn persoonlijke leefsT.

Het Anabolische dieet is in mijn ogen niet alles. DiPasquale weet echter wel waar hij het over heeft en geeft duidelijk aan hoe je lichaam reageert op voeding en hoe je dat optimaal kan benutten er wordt daarna echter een vast patroon gemaakt terwijl niet iedereen dat patroon kan volgen je moet dus je trainings en levensT aan het dieet aanpassen terwijl je eigenlijk een dieet nodig hebt wat zich aan je levensT aanpast (voor zover deze al gezond en actief is.)
Raad het niemand af maar ook niemand aan dat is voor iedereen persoonlijk om te beslissen past het bij je en heb je geen problemen met smiddags een zooi speklappen eten kan het wel degelijk voor een positief resultaat zorgen.

Tegenwoordig nog mensen met dit dieet bezig? ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die er al wat langer mee bezig zijn..

Ja een trainingskollega van mij momenteel zo een soort dieet, 2 dagen zonder carbs en fat high, 1 dag carbs loaden, etc weer van voren... wel in een kuur momenteel (ik zal hem eens precies vragen hoe wat en waarom).. hij blijkt er aktueel wel heel erg goed mee te groeien.

Anabolic diet RULESSSSSSSSSSS ! ! ! ! !

Ben 10-12 kilo aangekomen in ongeveer 3 maanden tijd. Naar schatting toch zeker 5-8 kilo pure spiermassa. HEt dieet en mij klikken gewoon. Heb er veel voordelen van.

Ben meer het endomorphe type, maar hier kan ik extreem meegaan zonder echte vetwinst. Tussen 4 en 5000 KCal per dag gemiddeld. Hangt van de dagen af dat ik werk.

Eet met gevoel de laatste maanden en rekening niet echt iets uit. Alleen in het begin de eerste weken een beetje.

Als er nog mensen zijn die er vragen over hebben over hoe en wat, stel ze gerust.

Eind deze week in de cut voor 6 weken.

Terug
Naar boven