XXL Nutrition

Het Anabolisch Diet: Meer Kracht, Meer Spieren, Minder Vet

Ik ben trouwens (eindelijk) mijn bloedonderzoek resultaten gaan halen bij de dokter vandaag, ik heb ze even ingescand:

ad.jpg

ad2.jpg

Deze waarden zeggen mij natuurlijk (nog) niet veel. Even googlen sebiet, of als iemand wat meer info heeft: Altijd Welkom!

Hier is mijn nieuw schema voor volgende week.
Alle kritiek of tips zijn welkom

Ontbijt 751kcal / 106.8 eiwit / 11.1 kh / 40.7 vet / 4.2 vezels

30 gram ontbijtspek 121 kcal / 4.6 eiwit / 0.1 kh / 11.4 vet / 0.2 vezels
4 eieren gebakken 142 kcal / 8.1 eiwit / 0.6kh / 12 vet / 0 vezels
Berrie and broccoli smoothie :
100 gram proteïne 300kcal / 90 eiwit / 1.9 kh / 1.7 vet / 0.0 vezels
100 gram bevrozen bosvruchten 33 kcal /0.8 eiwit /6.5 kh /0.4 vet /0.5 vezels
100 gram bevrozen broccoli 23kcal / 3.3 eiwit / 2.0 kh / 0.2 vet / 3.5 vezels
750 ml bronwater 0.0 kcal / 0.0 eiwit / 0.0 kh / 0.0 vet / 0.0 vezels
2 eetlepels olijfolie 132kcal / 0.0 eiwit / 0.0 kh / 15 vet / 0.0 vezels
mixen in blender

Snack

100 gram pinda noten 593 kcal / 26 eiwit / 11.2 kh / 50 vet / 7 vezels

Lunch 323 kcal / 33.3 eiwit / 16.3 kh / 11.8 vet / 18.7 vezels

Salade -100 gram radijsjes, 16 kcal / 1 eiwit / 2.5 kh / 1.2 vet
- 200 gram komkommer, 26 kcal /1.2 eiwit /4.4 kh /0.4 vet / 1.8 vezels
- 200 gram sla, 22kcal / 2.6 eiwit / 2.0 kh / 0.4 vet / 2.6 vezels
met lijnzaad; 127 kcal / 6 eiwit / 1.4 kh / 9.8 vet / 9.9 vezels
100 gram grijze Garnaaltjes 88 kcal / 18.5 eiwit / 0.0 kh / 1.5 vet / 0.0 vezels

Snack

30 gram Franse kaas: brie 101 kcal / 6.8 eiwit / 0.0 kh / 8.4 vet / 0.0 vezels

Dinner 689kcal / 25.4 eiwit / 2.6 kh / 65.2 vet / 2.6 vezels

-150 gram lamsvlees 422kcal / 22.5 eiwit / 0.0 kh / 37.5 vet / 0.0 vezels
-15 gram olijfolie 132kcal / 0.0 eiwit / 0.0 kh / 15 vet / 0.0 vezels
-200 gram witloof 24kcal / 2.6 eiwit / 2.2 kh / 0.4 vet / 2.6 vezels
met mayonaise 111kcal / 0.3 eiwit / 0.4 kh / 12.3 vet / 0.0 vezels

Snack
150 gram sardines 186kcal / 29.1 eiwit / 0.0 kh / 6.3 vet / 0.0 vezels

Kcal 2599
Eiwit 223.4
Kh 35.2
Vet 182.4
Vezels 28.1

Ziet er wel leuk uit dat schema, maar ik zou de e/k/v wat beter verdelen nu heb je 'smorgens 100 gram eiwit en de rest van de dag veel minder per maaltijd, Lijkt mij niet de beste oplossing. Per maaltijd zou je ongeveer 35-40 gram eiwitten en 30 gram vet moeten nemen. Zit je daar wat grammen onder of boven en compenseer je dat in een andre maaltijd dan is dat geen probleem natuurlijk! Zelf doe ik nu ook korte tijd het Anabolisch dieet en het bevalt prima! Iedereen zou het eens moeten proberen en kijken of het voor hun werkt, voor mij is het echt een uitkomst en ik ben blij dat ik van die low-fat dieeten af ben!

Gr,

Workout

Ow ik dacht dat 's morgens het beste was om een shake te nemen en voor de training.

Dus ik dacht laten we 's morgens wat extra eiwitten bijdoen dan, je hebt namelijk wel een hele nacht 8u geen eiwitten binnengekregen.

Maar ik zal eens kijken dat ik dit wat meer kan verdelen over de dag.

Interessante thread over cholestrol (cijfers) en het anabolisch dieet

Ok, I'm in my 5th month on the Anabolic Diet during which time I've eaten 12- 15 whole eggs, 3/4 of a pound of ground beef, a quarter cup of real butter and 8 ounces of regular cheddar and monterey jack cheese EVERY SINGLE DAY, well 5 days a week

I did some research because I don't trust anybody who's hand is out for my money at face value and found out by all accounts that the Cholestrak home cholesterol testing kit is considered to be very accurate for total cholesterol levels when used as directed.

I've been testing myself for glucose for a while now and have some idea of how these types of things are done so didn't think that would be a problem. I ran up to CVS and bought a package of these.

Long story short my total cholesterol read 118 on the first test which I repeated because not even I could believe it was really that low. Second test (there's 2 in the box) 121.

So either I'm a genetic miracle who should donate his body to science so that the study of my exceptional anatomy can be used to save millions of lives or at least some significant slice of the population DOES NOT HAVE THEIR DAMN SERUM LEVELS RISE DANGEROUSLY BECAUSE OF DIETARY INTAKE.

That's 3 to 5 GRAMS... GRAMS... GRAMS a day and mine is good for a perfectly healthy and well fed 10 year old.

The ldl/hdl etc. breakdown is almost certainly meaningless with levels this low.

So the debate is over FOR ME. I'm not suggesting that anybody else should construe what I'm saying as anything more than what it says. Don't rely on anybody else for this kinda thing test yourself or have yourself tested. .

voor meer klik de link..

TMAGNUM FORUMS - Undeniable Cholesterol Data

^^ik zal de feiten binnenkort ook posten op dit forum over mijn volgende check up, na een maand of 2 wil ik terug een volgende check laten uitvoeren.

Ik ga morgen beginnen.. ben nog aan het sleutelen en nog veel aan het lezen..

Je kan imo best gewoon ineens beginnen, je leest (en leert) ondertussen nog wel bij, je kan ook leren uit je eigen fouten, maar volgens mij ben jij al goed op de hoogte.

Ik ga het boek morgen nog eens doornemen, want volgens mij ben ik al een heleboel vergeten uit het boek, wat tenslotte het officiele document is!

Ik wens je veel succes, en pas op de eerste week, ik heb wat meegemaakt ze de eerste week :D

Bladgroente heft schadelijk effect rood vlees op

WAGENINGEN – Bladgroente doet het ongezonde effect van rood en intensief bewerkt vlees teniet. Dat concludeert promovendus Johan de Vogel.

Heemijzer in vlees, vooral aanwezig in rood vlees (biefstuk) en intensief bewerkt vlees (hamburgers en worstjes) verhoogd het effect op darmkanker. Het heemijzer verandert tijdens de spijsvertering in een aggressieve stof die de darmwand beschadigd, met een herstelproces tot gevolg. Dit herstelproces versnelt de celgroei, waardoor er meer kans is op cellen met foutjes in hun erfelijk materiaal, die kunnen uitgroeien tot kankercellen.

Het gelijktijdig eten van groente rijk aan bladgroen en vlees doet volgens De Vogel het schadelijke effect teniet. De hoeveelheid groente die hiervoor nodig is hangt af van de hoeveelheid bladgroen (chorofyl).

Volgens De Vogel zijn een paar grote eetlepels spinazie is al genoeg voor een biefstukje van 150 gram. Boerenkool zou het meest effectief zijn, gevolgd door spinazie en andijvie. Een minder efficiënte bron is broccoli.

Bron: Meat & Meal - Nieuws: Bladgroente heft schadelijk effect rood vlees op

Johan de Vogel promoveert op 15 februari 2006 bij prof. Martijn Katan, persoonlijk hoogleraar bij de afdeling Humane Voeding.

Wat is een normale testosteron waarde in je bloed?

• Topic Starter Topic Starter
Bladgroente heft schadelijk effect rood vlees op

WAGENINGEN – Bladgroente doet het ongezonde effect van rood en intensief bewerkt vlees teniet. Dat concludeert promovendus Johan de Vogel.

Heemijzer in vlees, vooral aanwezig in rood vlees (biefstuk) en intensief bewerkt vlees (hamburgers en worstjes) verhoogd het effect op darmkanker. Het heemijzer verandert tijdens de spijsvertering in een aggressieve stof die de darmwand beschadigd, met een herstelproces tot gevolg. Dit herstelproces versnelt de celgroei, waardoor er meer kans is op cellen met foutjes in hun erfelijk materiaal, die kunnen uitgroeien tot kankercellen.

Het gelijktijdig eten van groente rijk aan bladgroen en vlees doet volgens De Vogel het schadelijke effect teniet. De hoeveelheid groente die hiervoor nodig is hangt af van de hoeveelheid bladgroen (chorofyl).

Volgens De Vogel zijn een paar grote eetlepels spinazie is al genoeg voor een biefstukje van 150 gram. Boerenkool zou het meest effectief zijn, gevolgd door spinazie en andijvie. Een minder efficiënte bron is broccoli.

Bron: Meat & Meal - Nieuws: Bladgroente heft schadelijk effect rood vlees op

Johan de Vogel promoveert op 15 februari 2006 bij prof. Martijn Katan, persoonlijk hoogleraar bij de afdeling Humane Voeding.

Heeft vooral te maken met ph waarden in je lichaam. Vlees, eieren zorgen allemaal voor verzuring. Hoe meer eiwitten, hoe zuurder. Daarom best veel groenten eten. Spinazie is inderdaad een zeer goede oplossing. Samen met citrioen (check lemon diet).

Zelf eet ik een halve kilo spinazie dagelijks & vers geperst citroensap (3 citroenen) per dag.

^^heb gisteren ook 2 stukken vlees met spinazie gegeten, heerlijk gewoon.

Ah dat is gewoon die base zuur balans wat jij bedoeld? :)

ik hou van vers geperst citroensap maybe eens terug doen ipv met Groene Thee beginnen :)

Edit: verkeerd gelezen, maar hier is de alkaline/acid tabel

4opclkx.jpg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Goeie links mensen. Was van plan om een artikel te schrijven over zuur/base evenwicht in lichaam een dezer dagen op StrongLifts.com ;)

Terug
Naar boven