MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Dat is toch nog een aanzienlijke tijd voor zo’n stuk.
Nou, als je het gewoon combineert met pauze houden is het minder dan dat.

Ik hoef nooit meer te tanken. Dus de rest van het jaar wij in tijd terug. In Nederland meestal niet bijladen. Kan altijd thuis en meestal op bestemming laden.

Nou, als je het gewoon combineert met pauze houden is het minder dan dat.

Ik hoef nooit meer te tanken. Dus de rest van het jaar wij in tijd terug. In Nederland meestal niet bijladen. Kan altijd thuis en meestal op bestemming laden.

En een ritje op vakantie ga je je niet haasten natuurlijk. Accepteren dat je 3 keer vaker koffie gaat drinken is nog wel te doen.

De range van mijn ev is nog wel wat mager en laad nu nog even 1 fase waardoor je elke rit meer naar de accu zit te staren.

Ik kan niet wachten tot er een goede bestelbus komt met 400 echte km aan bereik. Dus rond de 600 in theorie.

Je kunt natuurlijk ook gewoon niets doen en naar anderen wijzen.
Was een grapje natuurlijk, ook omdat de elektriciteit niet noodzakelijk van niet-fossiele oorsprong is (wel met eigen zonnepanelen), maar prima als je dat doet.

Maar doe je het ook niet gewoon vanwege de voorwaarden voor lease en bijtelling?

F15F1622-F4C7-401E-8F5D-64CDA2234FDE.jpeg

Oke autonerds, een leuke 'uitdaging'

Je bent 19, je hebt een budget van €5000 omdat je een jaar hebt gespaard van je kutbaantje bij de AH, en je wilt voor die €5000 je eerste auto kopen.

Je hebt maar 1 eis:
- Zo 'baller' mogelijk lijken als je bij je schoonouders de oprit op komt en je schoonpa een stukje mee rijdt.

Je wilt dus een auto die uitstraalt dat je centen hebt, maar eigenlijk net geen 5k kost, verzekering, onderhoud, belasting, verbruik is allemaal 'probleem voor later' wat koop je?

Ik zou zelf denken bvb een oudere Cayenne, als is het design wel slecht oud geworden:

Porsche Cayenne 3.2 Aut. Airco Nav. Leder Dak Lm-Velgen bj.2
€ 4.999,00

Of misschien toch een volledig uitgewoonde 7 series?
BMW 7-serie 735Li Executive AUT, Nieuwe APK
€ 4.950,00

Of een X type die kennelijk echt geen drol kosten nu?
Jaguar X-Type 2.0D Antares Vol Leer
€ 2.499,00

CLK ook wel een leuke optie.

Mercedes-Benz CLK-klasse Coupé 200 K. Avantgarde AUTOMAAT LE
€ 4.950,00

Ok zeker niet gedacht dat je een Brera kon krijgen voor 5k
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS Panorama Leer PDC Navi APK
€ 4.499,00

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: 6am
Oke autonerds, een leuke 'uitdaging'

Je bent 19, je hebt een budget van €5000 omdat je een jaar hebt gespaard van je kutbaantje bij de AH, en je wilt voor die €5000 je eerste auto kopen.

Je hebt maar 1 eis:
- Zo 'baller' mogelijk lijken als je bij je schoonouders de oprit op komt en je schoonpa een stukje mee rijdt.

Je wilt dus een auto die uitstraalt dat je centen hebt, maar eigenlijk net geen 5k kost, verzekering, onderhoud, belasting, verbruik is allemaal 'probleem voor later' wat koop je?

Ik zou zelf denken bvb een oudere Cayenne, als is het design wel slecht oud geworden:

Porsche Cayenne 3.2 Aut. Airco Nav. Leder Dak Lm-Velgen bj.2
€ 4.999,00

Of misschien toch een volledig uitgewoonde 7 series?
BMW 7-serie 735Li Executive AUT, Nieuwe APK
€ 4.950,00

Of een X type die kennelijk echt geen drol kosten nu?
Jaguar X-Type 2.0D Antares Vol Leer
€ 2.499,00

CLK ook wel een leuke optie.

Mercedes-Benz CLK-klasse Coupé 200 K. Avantgarde AUTOMAAT LE
€ 4.950,00
Ben jij 19? LoL

Was een grapje natuurlijk, ook omdat de elektriciteit niet noodzakelijk van niet-fossiele oorsprong is (wel met eigen zonnepanelen), maar prima als je dat doet.

Maar doe je het ook niet gewoon vanwege de voorwaarden voor lease en bijtelling?
Zonnepanelen ja, dus dat helpt wel iets. Bijtelling is leuk maar voor even veel ‘gewone’ bijtelling heb je dezelfde auto op benzine. Dus nee. Dat hele verhaal met bijtelling is helemaal niet interessant. En nu al helemaal niet meer.

Is een Porsche Cayenne niet meer een dames wagen?
In ieder geval geen baller wagen.

Als je mocro bent wordt het sowieso een VW Golf.

Ik zeg die BMW, dan voel je je wel OG op je 19e. Of de jag want dan heb je 2500 over om te spenderen aan alcohol en drugs (of reparaties).

Is een Porsche Cayenne niet meer een dames wagen?
In ieder geval geen baller wagen.

Als je mocro bent wordt het sowieso een VW Golf.

Ja vind ik ook, maar het idee is dat juist de mensen die niks met auto's hebben denken dat je het goed voor elkaar hebt.

Ik denk dat de gemiddelde leek niet echt onder de indruk is van een golf 5 GTI?

Vind die 7 serie wel dik, alleen niet met dat vieze interieur. Gewoon zwart en ook niet van die houten panelen die je vaak ziet op dat model.

De E60 5 serie vind ik ook tof als je 'm met M-pakket hebt. Ook een optie. Stiekem wel een droom om de M5 E60 te rijden maar rijdt 1 op 4 ofzo :') niet erg leuk.

Laatst bewerkt:
Was destijds wel onder de indruk van die Chrysler. Keer wat anders.

Echte stoomboot een C300.

Terug
Naar boven