AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Afgelopen week was ik voor het eerst in Duitsland met onze LR, hoewel die bij 150km/u nog wel vermogen over had om door te versnellen werd hij wel wat zoekerig, 160km/u was zo’n beetje de max van wat ik prettig vond om langere tijd te rijden. Nu heb je daar in Nederland dus eigenlijk genoeg aan, maar jij wilt waarschijnlijk ook wel eens wat harder rijden. Het zou kunnen dat SUV’s van andere merken een betere wegligging hebben bij dit soort snelheden.

Daar had ik niet over nagedacht, ik heb nog nooit in een SUV gereden. Bedankt voor de tip.
 
Mag je in mijne 200+ doen en bepalen wat comfortabeler rijdt, lekkerder op de weg ligt, minder vermoeiend rijdt etc
Daar val ik ook niet over, al vind ik geruime tijd 200+ ook best vermoeiend doordat het meer concentratie vereist, het gaat er mij om dat het imo niet gevaarlijker is.
 
Saai. Een Eiffel meet in Mei doe ik graag aan mee :)
 
Een suv rijd altijd gewoon kut qua sportief en wegligging als je het vergelijkt met een sportiever model.
Heb een vrij zware suv met 295 brede banden en rijd gewoon heel erg kut eerijk gezegd. Enigste voordeel is gewoon de ruimte die je hebt wat je gewoon nodig hebt met kinderen.

Ps: codering Y is voor de sier aangezien ie begrenst is.

3F4F9F78-A583-4773-87F2-02B0585224B0.jpeg
 
Allemaal theoretisch geneuzel, heb jij in mijn auto gereden?

Natuurkunde is een b*ch?


Een SUV zal altijd minder fijn veilig rijden en minder fijn sturen dan een vergelijkbare station.

Daarbij is een BMW 340I ook nog eens totaal niet vergelijkbaar met een Landrover, en dat is in negatieve zin voor de Landrover.



Ik heb in een Defender 90 gereden, super leuk ding, maar bij 130 0.0 vertrouwen in de wegligging.
 
Natuurkunde is een b*ch?


Een SUV zal altijd minder fijn veilig rijden en minder fijn sturen dan een vergelijkbare station.

Daarbij is een BMW 340I ook nog eens totaal niet vergelijkbaar met een Landrover, en dat is in negatieve zin voor de Landrover.



Ik heb in een Defender 90 gereden, super leuk ding, maar bij 130 0.0 vertrouwen in de wegligging.
Natuurkunde is helemaal geen b*ch, hoeveel meer kinetische energie zit er in een object dat minimaal 40km/u harder gaat?

Ik heb het ook niet over een Defender of een soortgelijk model.
 
Natuurkunde is helemaal geen b*ch, hoeveel meer kinetische energie zit er in een object dat minimaal 40km/u harder gaat?

Ik heb het ook niet over een Defender of een soortgelijk model.
Ja maar Steks, je hebt het over het verschil in weerstand tussen een dartpijl en een muur zo gezed.

vind zelf een CX5 een mooie SUV waar ik mezelf wel ooit rustig in zie rijden als ik de ruimte nodig krijg.
 
Ja maar Steks, je hebt het over het verschil in weerstand tussen een dartpijl en een muur zo gezed.

vind zelf een CX5 een mooie SUV waar ik mezelf wel ooit rustig in zie rijden als ik de ruimte nodig krijg.
Ja, maar ik maak niet de vergelijking tussen een SUV met 160 of een station met 200+.
 
Natuurkunde is helemaal geen b*ch, hoeveel meer kinetische energie zit er in een object dat minimaal 40km/u harder gaat?

Ik heb het ook niet over een Defender of een soortgelijk model.

Er zal ondanks het grotere gewicht van de SUV zal er waarschijnlelijk wel wat meer kinetische energie in de station zitten, maar die station kan zijn kinetische ernergie ook veel beter overdragen op de weg.

Screenshot_20230108_125331.jpg


Screenshot_20230108_125433.jpg



Welk model heb je het wel over dan?
 
Er zal ondanks het grotere gewicht van de SUV zal er waarschijnlelijk wel wat meer kinetische energie in de station zitten, maar die station kan zijn kinetische ernergie ook veel beter overdragen op de weg.

Screenshot_20230108_125331.jpg


Screenshot_20230108_125433.jpg



Welk model heb je het wel over dan?

Dus een gewicht van 1685kg tov 1590kg?


Een ander veiligheidsaspect is trouwens de laadcapaciteit. Mijn vrouw moest natuurlijk weer eens veel te veel meenemen, maar alles paste onder de “hoedenplank” waardoor we een perfect zich naar achteren was.
 
Laatst bewerkt:
Ah ja dat ding is natuurlijk technisch gezien ook een 'Landrover'


Nee dan zal het verschil in kinetische energie inderdaad anders zijn en de wegligging is ook wel ff anders dan een echte Landrover.

Maar daar past lijkt me wel minder in dan die 340?


'Carroserie, bestelwagen'

Hehe
 
Terug
Naar boven