Die moet sowieso hoger zijn dan wat je auto kan rijden, maar als je het echt wilt weten, max 210.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die moet sowieso hoger zijn dan wat je auto kan rijden, maar als je het echt wilt weten, max 210.
Afgelopen week was ik voor het eerst in Duitsland met onze LR, hoewel die bij 150km/u nog wel vermogen over had om door te versnellen werd hij wel wat zoekerig, 160km/u was zo’n beetje de max van wat ik prettig vond om langere tijd te rijden. Nu heb je daar in Nederland dus eigenlijk genoeg aan, maar jij wilt waarschijnlijk ook wel eens wat harder rijden. Het zou kunnen dat SUV’s van andere merken een betere wegligging hebben bij dit soort snelheden.
Wanneer DBB Autobahn meet?Allemaal theoretisch geneuzel, heb jij in mijn auto gereden?
En hoe wil je dan de gevaarlijkheid tussen mij met 160 en jou met 200+ vergelijken?

Mag je in mijne 200+ doen en bepalen wat comfortabeler rijdt, lekkerder op de weg ligt, minder vermoeiend rijdt etcEn hoe wil je dan de gevaarlijkheid tussen mij met 160 en jou met 200+ vergelijken?![]()
dan vliegt @dreamy1 ervan door. of ik moet mijn 964 uit de opslag halen
Daar val ik ook niet over, al vind ik geruime tijd 200+ ook best vermoeiend doordat het meer concentratie vereist, het gaat er mij om dat het imo niet gevaarlijker is.Mag je in mijne 200+ doen en bepalen wat comfortabeler rijdt, lekkerder op de weg ligt, minder vermoeiend rijdt etc
Allemaal theoretisch geneuzel, heb jij in mijn auto gereden?
Natuurkunde is helemaal geen b*ch, hoeveel meer kinetische energie zit er in een object dat minimaal 40km/u harder gaat?Natuurkunde is een b*ch?
Een SUV zal altijd minder fijn veilig rijden en minder fijn sturen dan een vergelijkbare station.
Daarbij is een BMW 340I ook nog eens totaal niet vergelijkbaar met een Landrover, en dat is in negatieve zin voor de Landrover.
Ik heb in een Defender 90 gereden, super leuk ding, maar bij 130 0.0 vertrouwen in de wegligging.
dan vliegt @dreamy1 ervan door. of ik moet mijn 964 uit de opslag halen
Ja maar Steks, je hebt het over het verschil in weerstand tussen een dartpijl en een muur zo gezed.Natuurkunde is helemaal geen b*ch, hoeveel meer kinetische energie zit er in een object dat minimaal 40km/u harder gaat?
Ik heb het ook niet over een Defender of een soortgelijk model.
Ja, maar ik maak niet de vergelijking tussen een SUV met 160 of een station met 200+.Ja maar Steks, je hebt het over het verschil in weerstand tussen een dartpijl en een muur zo gezed.
vind zelf een CX5 een mooie SUV waar ik mezelf wel ooit rustig in zie rijden als ik de ruimte nodig krijg.
Natuurkunde is helemaal geen b*ch, hoeveel meer kinetische energie zit er in een object dat minimaal 40km/u harder gaat?
Ik heb het ook niet over een Defender of een soortgelijk model.
Er zal ondanks het grotere gewicht van de SUV zal er waarschijnlelijk wel wat meer kinetische energie in de station zitten, maar die station kan zijn kinetische ernergie ook veel beter overdragen op de weg.
![]()
![]()
Welk model heb je het wel over dan?

Wat wil je nou weer weten?Laten we het anders aan een expert op dit vakgebied vragen.
@Schwarzeneggertje, wat zegt jouw expertise over deze kwestie?