XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Ja als ik hem dan zo zie in die competitizione edition en mat zilver staat ie er wel mooi op. Zou ik ook tevreden zijn met de 200PK versie? :o

Chippen en je zit zo op de 280pk (of zelfs 320).
Wel sterk aan te raden de Veloce stoelen te nemen, de standaard stoelen hebben een erg korte zitting.

Je rekensom klopt niet.

Want bij die €350 zit ook je all-risk verzekering, onderhoud en wegenbelasting.

En €350 voor een aygo? Wij betalen €195 pm. Wel 10k km, maar 3 jaar contract geen 5. Na onderhoud, verzekering en wegenbelasting valt het dus allemaal wel mee hoeveel je uiteindelijk per maand kwijt bent voor je auto. En je rijdt een nieuwe auto.
Dit zijn wel tarieven waarvoor je hedendaags geen auto meer least. Zelfs een Up is al 300 per maand, heeft ie nog niet eens lichtmetalen velgen.

Merk bij mezelf dat nieuwe auto's mij steeds minder boeien en meer ga neigen naar lekker oldschool.
Gewoon zelf rijden in een dikke 6-cylinder ipv die 3/4-cylindertjes met turbo'tje en zonder al die belachelijke stumperhulpjes die je iedere rit weer moet uitzetten omdat ze irriteren, als ze al geheel uit te schakelen zijn.

Ja als ik hem dan zo zie in die competitizione edition en mat zilver staat ie er wel mooi op. Zou ik ook tevreden zijn met de 200PK versie? :o
Geheimpje van de smid, het 2.0 blok met 200 en 280pk is identiek. Even naar Squadra en beide blokken maken 305pk.

Je rekensom klopt niet.

Want bij die €350 zit ook je all-risk verzekering, onderhoud en wegenbelasting.

En €350 voor een aygo? Wij betalen €195 pm. Wel 10k km, maar 3 jaar contract geen 5. Na onderhoud, verzekering en wegenbelasting valt het dus allemaal wel mee hoeveel je uiteindelijk per maand kwijt bent voor je auto. En je rijdt een nieuwe auto.

Maar ja, kopen kan voordeliger zijn, dit is gemak. Je loopt niet tegen gekke reparaties aan. Nadeel idd is dat je em niet kan verkopen.

Rekensom komt van even snel Google, AygoX want de oude aygo kan ik nergens meer vinden?(zonde de X is een stuk lelijker).

Rekensom klopt wel, want je kan onderhoudt verzekering en belasting prima betalen van de restwaarde.

Geheimpje van de smid, het 2.0 blok met 200 en 280pk is identiek. Even naar Squadra en beide blokken maken 305pk.

Rekensom komt van even snel Google, AygoX want de oude aygo kan ik nergens meer vinden?(zonde de X is een stuk lelijker).

Rekensom klopt wel, want je kan onderhoudt verzekering en belasting prima betalen van de restwaarde.
Ik betaal €195 per maand. Hoeveel van dat bedrag zou dat zijn aan onderhoud/verzekering/belasting/service?
€95? Dus schat €100 pm voor de auto?

Dan betaal ik €3600 voor de auto in 3 jaar. €100x36 maanden. Bij 5 jarig contract zou het nog goedkoper zijn per maand.

Zoveel vind ik dat niet tbh. En dan heb ik een 1e hands aygo met de meeste functies die ik kon krijgen (zoals achteruitrijcamera).

Wel sterk aan te raden de Veloce stoelen te nemen, de standaard stoelen hebben een erg korte zitting.

Nice, het blijft alleen wel lease, als er dan een keer iets mee is dan kunnen de kosten gewoon op mij verhaald/de zaak verhaald worden. Dus het klinkt leuk, maar ik vind dat risico niet opwegen tegen de extra pk's.

Merk bij mezelf dat nieuwe auto's mij steeds minder boeien en meer ga neigen naar lekker oldschool.
Gewoon zelf rijden in een dikke 6-cylinder ipv die 3/4-cylindertjes met turbo'tje en zonder al die belachelijke stumperhulpjes die je iedere rit weer moet uitzetten omdat ze irriteren, als ze al geheel uit te schakelen zijn.

Dit is wel herkenbaar ja, voor ik wegrij moet ik eerst 16 knoppen indrukken om aan te geven dat ik geen mong**l ben en geen hulp nodig heb van de auto om heelhuids aan te komen :roflol:

Ja dat is met mijn huidige bak ook, maar omdat het lease is en ik niet zomaar zonder eventuele gevolgen kan chippen, heb ik destijds ook gekozen voor de 200 en niet de 180 van de A klasse, ook hetzelfde blok, scheelt alleen 43PK af fabriek.

Nice, het blijft alleen wel lease, als er dan een keer iets mee is dan kunnen de kosten gewoon op mij verhaald/de zaak verhaald worden. Dus het klinkt leuk, maar ik vind dat risico niet opwegen tegen de extra pk's.

Dit is wel herkenbaar ja, voor ik wegrij moet ik eerst 16 knoppen indrukken om aan te geven dat ik geen mong**l ben en geen hulp nodig heb van de auto om heelhuids aan te komen :roflol:

Ja dat is met mijn huidige bak ook, maar omdat het lease is en ik niet zomaar zonder eventuele gevolgen kan chippen, heb ik destijds ook gekozen voor de 200 en niet de 180 van de A klasse, ook hetzelfde blok, scheelt alleen 43PK af fabriek.

Dat is dus 1 van de redenen dat wij ervoor gekozen hebben niet te gaan leasen binnen ons bedrijf. Naast dat we autoliefhebbers zijn en graag van auto's wisselen, willen we ook vrij zijn om te doen en laten met onze auto's wat we zelf willen.

Al eens je licht opgestoken bij bv. Kia? Die Stinger is toch best een smakelijk hapje.

Dat is dus 1 van de redenen dat wij ervoor gekozen hebben niet te gaan leasen binnen ons bedrijf. Naast dat we autoliefhebbers zijn en graag van auto's wisselen, willen we ook vrij zijn om te doen en laten met onze auto's wat we zelf willen.

Al eens je licht opgestoken bij bv. Kia? Die Stinger is toch best een smakelijk hapje.

Goeie tip, mooie wagen op het eerste oog. 56K is ook nog te doen, gok alleen dat de lease hier behoorlijk prijzig is omdat de restwaarde van deze auto niet goed te bepalen valt en daarmee gaan ze voor henzelf aan de veilige kant zitten. Wel gek dat op de site van KIA staat na configureren 56,nogwat K en op Autoweek staat een vanaf prijs van 96K ofzo. Ergens gaat er iets mis, kan maar zo dat vanwege de uitstoot deze auto met zijn V6 nu inderdaad 91K kost.

Zeker weten dat de Stinger met V6 richting de ton gaat. Gaaf land e.

Moest even zoeken maar inderdaad 320 met alleen software is gewoon mogelijk.

Schijnt dat de 280pk varaint vooral in de eerste jaren ook dichter bij 300 zat dan 280 al vanuit de fabriek.

Ik betaal €195 per maand. Hoeveel van dat bedrag zou dat zijn aan onderhoud/verzekering/belasting/service?

Dan betaal ik €3600 voor de auto in 3 jaar. €100x36 maanden. Bij 5 jarig contract zou het nog goedkoper zijn per maand.

Zoveel vind ik dat niet tbh. En dan heb ik een 1e hands aygo met de meeste functies die ik kon krijgen (zoals achteruitrijcamera).

Als je die prijzen nog kan krijgen klinkt het goed, ik kon toendertijd niks vinden onder de 250 en dan 5 jaar vast ipv 3. Ik betaalde dan aan vaste lasten meer voor een Aygo dan een Alfa Romeo, dus keuze snel gemaakt. En nu ben ik ook gewoon eigenaar en ik kan elk moment besluiten dat ik gewoon iets anders wil en ik heb geen BKR.

Ja dat is wel weer een nadeel aan lease.

Je kan ook kijken voor een jongtimer met een dikke V6.

Alfa Romeo 156 Sportwagon 3.2 V6 GTA Top staat | Youngtimer
€ 17.900,00

Je moet wel even flink inleveren op luxe en verbruik, maarja wel een van de mooste V6en die je in een familiebak kon krijgen.

Een 2 serie is toch een homo auto man. Wil je toch niet in zitten als je een beetje buff bent. Zou ik nog eerder een A3 of zelfs een 1 nemen.

Mwoah staat er hier een straat verderop 1, volgens mij wel oude model. Die is wel erg mooi vind ik. Maar wat je zegt, het is allemaal wat aan de kleine kant een A klasse of CLA past een stuk beter bij mijn fysiek :o
Toch gaat mijn hart het meest uit naar een 330E (oké niet betaalbaar) maar de 320E mag er ook zijn. Die staat wel op 1 denk ik en daarna kom ik toch weer terug bij de MB dealer.

Een A3 heeft als dikste motor de 150PK VAG TSI bak, verschrikkelijk ding.

Laatst nog naar gekeken, als dit nog de realiteit was had ik er graag een contract afgesloten, betaal alleen aan verzekering + mrb namelijk al 150€.

Onder de 300 lease je nauwelijks nog iets (privé) helaas.

Een maat van heeft een 2 serie, als er een auto geen homo auto is is het die 2

BMW%20M2%20%287%29.jpg

Is ook een kwestie van smaak natuurlijk, liefst rij ik ook in een M5, maar ja.

Dus het is wikken en wegen, compromissen sluiten en hopen dat je 4-5 jaar extreem veel rijplezier beleeft.

Ok, misschien was de Stinger niet het beste voorbeeld gezien het beleid in dit gekke land, maar ik zou toch eens naast de gebaande paden gaan kijken.
Hyundai, Honda, KIA, Toyota? Die hebben serieus rappe en gave modellen in het programma.

Het moet je natuurlijk wel 'passen'. Stoelen kunnen nogal eens een dingetje zijn.

Enne 4-5 jaar extreem rijplezier? Geloof me, alles went! Zoiets als bezit van de zaak., is....

Terug
Naar boven