Voor mij wel een uitkomst ben nu 450 per maand kwijt, geen gedoe met onderhoud en rij ev in combi met zonnepanelen. Dat ik niks bezit is in begin een vreemde gedachte, maar mijn vorige auto zat ook op een ruime 500 per maand aan kosten en dan moet je verder geen pech hebben met de auto.
Ga je zo'n auto kopen moet je 40k betalen. Als zelfstandige is die 40k toch een fijne buffer om nog in de zak te hebben en daar mee te kunnen ondernemen.
Voor mensen met een laag inkomen die geen 5000 op de plank hebben liggen voor een nieuwe auto of grote reparatie is zo'n vaste 200 per maand auto ook best een veilige deal te noemen.
So you own nothing and ur happy. God damn hij krijgt gewoon gelijk
Ok, misschien was de Stinger niet het beste voorbeeld gezien het beleid in dit gekke land, maar ik zou toch eens naast de gebaande paden gaan kijken.
Hyundai, Honda, KIA, Toyota? Die hebben serieus rappe en gave modellen in het programma.
Het moet je natuurlijk wel 'passen'. Stoelen kunnen nogal eens een dingetje zijn.
Enne 4-5 jaar extreem rijplezier? Geloof me, alles went! Zoiets als bezit van de zaak., is....
Haha ja, wel gek dat KIA hun website medio januari nog niet geüpdatet heeft
Ik denk dat ik behoorlijk verpest ben door voor MB te gaan in 2020. Beetje Vonk historie.
Mijn eerste auto was de S-Coupé een 1.5 Turbo drie deurs die net aan 900kg woog, letterlijk van een oud vrouwtje gekocht en in 1 jaar het blok om zeep geholpen (niet eens de turbo). Liep nog maar op 3 cilinders.
Toen mijn eerste nieuwe (lease auto), wilde indertijd graag een Honda Civic, de 2.0 vond de CFO destijds wat te gortig, ik werkte er ook pas een paar maandjes. Dat werd een Opel Astra 1.6. Prima ding, mooi om mee te beginnen als eerste nieuwe auto, waar naast de bijtelling verder 0 kosten aan hebt.
De opvolger werd de Giulietta 1.4T met 170PK en was ten aanzien van de Opel echt een dikke bak. Qua rijplezier nog niet geëvenaard.
In deze jaren maakte ik veel kilometers en werd ik door richtlijnen lease gedwongen om een diesel te nemen, dat drukte op het budget, omdat die in de aanschaf en lease een stuk duurder waren, in die tijd was het verschil benzine/diesel behoorlijk en met meer dan 50K per jaar aan kilometers, was de rekensom helaas snel gemaakt. De SEAT Leon FR uitvoering moest het dan maar worden, 2.0 dieseltje, prima bak, maar niet te vergelijken met de Giulietta.
2020 dus de MB A200 Limo gekozen, dat was een samenkomst van luxe, state of the art infotainment en nog enigszins sportief. Een perfecte combinatie voor iemand die al twee hernia operaties achter de rug heeft en comfort dus extreem belangrijk is voor de langere ritten. Aan het eind van de Leon zat ik zowat op de grond voor mijn gevoel en was het comfort gelijk aan een houten plank onder mijn reet. Nu na 3 jaar de MB, stap ik nog steeds elke dag in een extreem comfortabele verwarmbare sportzetel die ook breed genoeg is voor mijn bescheiden vleugeltjes.
In die zin denk ik niet dat ik heel snel dezelfde of nog meer genoegdoening ga vinden bij andere merken dan BMW, MB of Alfa. Waarbij de laatste dan eerder het (jonge) hart spreekt dan het verstand. VAG heb ik echt helemaal niks mee, prima auto's, maar gewoon niet mijn ding. En qua smaak vind ik de meeste merken gewoon teveel plastic en qua infotainment ruk. Al kan ik me voorstellen dat de huidige KIA's bijvoorbeeld best okay zijn, wellicht zelfs nog wel beter dan huidige VAG. Maar afgezien van die Stinger is er niks naar mijn smaak. Honda, Hyundai, Toyota etc., dan kan ik maar 1 auto bedenken en dat is de nieuwe CX-60. Maar wil ik echt voor zo'n grote SUV gaan? 327PK en overige stats zijn zeer lovend te noemen! Maar je fiets ook hier al rap naar de 60K. En ik denk dat een SUV van dit type nog niet bij mij past in mijn huidige levensfase, ofzo. Misschien leef ik wel weer in denial

Niet dat ik nee zou zeggen tegen een Audi RSQ8 ofzo