Ja oke, maar het is dus in de meeste gevallen niet 'voordelig'
Hoog verwachte restwaarde dan?
Wat is je totale leasebedrag?
EV dus ook geen wegenbelasting of onderhoudskosten?
Vraag me af hoe die berekening uitvalt.
Zakelijk snap ik het wel meer.
Als je een dusdanig laag inkomen hebt dat je geen auto kan kopen voor 5k, moet je dan echt vast willen zitten aan een hoog maandbedrag?
Dan zou ik een lening voor een nieuwe(ish) auto juist niet slim vinden. Koop dat een 15 jaar oude Lupo of 106 oid, investeer er weinig geld in en spaar wat je daarnaast over houdt. Als dat nogsteeds te duur is koop een scooter, rij daar een jaar op dan heb je al minstens €2500 bespaard en kan je een redelijk goede auto kopen.
Wat kost een vervangde auto, paar tientjes per dag?
Reken er nog 1x 200 euro bij omdat je de auto een keer een week kwijt bent.
We hebben in Nederland ook zo'n beetje het best OV ter wereld, misschien is dat een optie voor die paar dagen?
9 cent per KM, maar 10.000km is voor de meeste wel echt te weinig, daarom koos ik 15.000. Veel mensen die woonwerk doen met de auto zullen aan 15.000 zelfs tekortkomen.
Je zit wel echt vast aan die lening, als je hem wilt stoppen moet je hem afkopen, als je werk wilt gaan doen waar je financiele omstandigheden meewegen zullen ze er naar kijken en ook als je een huis wilt kopen kijken ze er naar, ITT een koopauto.
Na elke lease is je auto ook 'afgereden', jij krijgt er namelijk geen cent voor terug.
Ik denk niet dat lease voor iedereen 'slecht' is, alleen we kunnen denk ik wel met enige eerlijkheid stellen dat het voor veel mensen gewoon een lening is om een mooiere auto te rijden zonder het aankoopbedrag te hebben.