Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Realiseer je wel even dat je dan al snel richting de 1k per maand gaat he.

Klopt, auto’s waar ik het over had, full operational incl. Winterbanden onbeperkt, afkoop eigen risico etc, zitten allemaal tussen de 1.045,00 tot 1.175,00 per maand op basis van norm die bij ons gesteld is op 40.000/48 ongeacht daadwerkelijk ingezette kilometrage en looptijd.(om het eerlijk te houden inzake budget anders kan Pietje met 10k km per jaar een veel dikkere bak dan Sjakie krijgen die 80k per jaar rijdt terwijl die laatste het juist meer nodig heeft)

Klopt, auto’s waar ik het over had, full operational incl. Winterbanden onbeperkt, afkoop eigen risico etc, zitten allemaal tussen de 1.045,00 tot 1.175,00 per maand op basis van norm die bij ons gesteld is op 40.000/48 ongeacht daadwerkelijk ingezette kilometrage en looptijd.(om het eerlijk te houden inzake budget anders kan Pietje met 10k km per jaar een veel dikkere bak dan Sjakie krijgen die 80k per jaar rijdt terwijl die laatste het juist meer nodig heeft)

Even snel gekeken voor die Giulia, zoals ik hem voor 80k had kost +-1.1k in de lease.

Sta je dus wel even 50k af te tikken in 4 jaar en aan het einde mag je de sleutels weer inleveren.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja oke, maar het is dus in de meeste gevallen niet 'voordelig'

Hoog verwachte restwaarde dan?
Wat is je totale leasebedrag?
EV dus ook geen wegenbelasting of onderhoudskosten?

Vraag me af hoe die berekening uitvalt.

Zakelijk snap ik het wel meer.

Als je een dusdanig laag inkomen hebt dat je geen auto kan kopen voor 5k, moet je dan echt vast willen zitten aan een hoog maandbedrag?

Dan zou ik een lening voor een nieuwe(ish) auto juist niet slim vinden. Koop dat een 15 jaar oude Lupo of 106 oid, investeer er weinig geld in en spaar wat je daarnaast over houdt. Als dat nogsteeds te duur is koop een scooter, rij daar een jaar op dan heb je al minstens €2500 bespaard en kan je een redelijk goede auto kopen.

Wat kost een vervangde auto, paar tientjes per dag?
Reken er nog 1x 200 euro bij omdat je de auto een keer een week kwijt bent.

We hebben in Nederland ook zo'n beetje het best OV ter wereld, misschien is dat een optie voor die paar dagen?

9 cent per KM, maar 10.000km is voor de meeste wel echt te weinig, daarom koos ik 15.000. Veel mensen die woonwerk doen met de auto zullen aan 15.000 zelfs tekortkomen.

Je zit wel echt vast aan die lening, als je hem wilt stoppen moet je hem afkopen, als je werk wilt gaan doen waar je financiele omstandigheden meewegen zullen ze er naar kijken en ook als je een huis wilt kopen kijken ze er naar, ITT een koopauto.

Na elke lease is je auto ook 'afgereden', jij krijgt er namelijk geen cent voor terug.

Ik denk niet dat lease voor iedereen 'slecht' is, alleen we kunnen denk ik wel met enige eerlijkheid stellen dat het voor veel mensen gewoon een lening is om een mooiere auto te rijden zonder het aankoopbedrag te hebben.

Ik kan enkel over mijn eigen situatie oordelen. Ik was gek als ik met zonnepanelen nog steeds 1 op 10 benzine bleef rijden.
Ik zou ook nooit 40k voor een auto uitgeven. Nu ben ik 450 per maand kwijt en had de auto nog voor een leuk bedrag kunnen verkopen, helemaal in deze tijd.
Lease voor 5 jaar dus denk dat 450 over een paar jaar nog cheaper aanvoelt dan nu. Dat blijft 450, terwijl belasting en verzekering, onderhoud jaarlijks omhoog gaat.

En beleg eens dat geld voor de aanschaf van een auto wat je met lease niet hoeft te doen. Geld wat je in de zak houdt daardoor kan je juist beter besteden.

Ik denk inderdaad dat veel mensen daardoor een nieuwe auto kunnen rijden die dat daarvoor nooit bij elkaar hadden kunnen sparen. Die hadden dit al vast aan andere zaken uitgegeven. Dat is wat anders dan dat ze het niet zouden kunnen ophoesten.

Even snel gekeken voor die Giulia, zoals ik hem voor 80k had kost +-1.1k in de lease.

Sta je dus wel even 50k af te tikken in 4 jaar en aan het einde mag je de sleutels weer inleveren.

Op 40.000 per jaar mag je eerder uitgaan van 1.400,00 per maand met een beetje gunstige voorwaarden.

Ik kan enkel over mijn eigen situatie oordelen. Ik was gek als ik met zonnepanelen nog steeds 1 op 10 benzine bleef rijden.
Ik zou ook nooit 40k voor een auto uitgeven. Nu ben ik 450 per maand kwijt en had de auto nog voor een leuk bedrag kunnen verkopen, helemaal in deze tijd.
Lease voor 5 jaar dus denk dat 450 over een paar jaar nog cheaper aanvoelt dan nu. Dat blijft 450, terwijl belasting en verzekering, onderhoud jaarlijks omhoog gaat.

En beleg eens dat geld voor de aanschaf van een auto wat je met lease niet hoeft te doen. Geld wat je in de zak houdt daardoor kan je juist beter besteden.

Ik denk inderdaad dat veel mensen daardoor een nieuwe auto kunnen rijden die dat daarvoor nooit bij elkaar hadden kunnen sparen. Die hadden dit al vast aan andere zaken uitgegeven. Dat is wat anders dan dat ze het niet zouden kunnen ophoesten.

Dat laatste ben ik het opzich wel mee eens hoor, het komt uiteindelijk ook gewoon omdat de meeste mensen niet even 40k kunnen neerleggen voor een middelklasse hatchback met airco.

Alleen dat 'ik zou nooit 40k aan een auto uitgeven' is een beetje krom, want eigenlijk doe je dat wel, alleen op een andere manier.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Het idee dat ik lease niet fijn vind is denk ik ook een beetje de afkeer die ik begin te ontwikkelen tegen alles maar 'huren, lenen of abboneren' tegenwoordig. Bedrijven zijn er achtergekomen dat ze op die manier meer kunnen verdienen en ik haat het.

Ik wil gewoon eigenaar zijn van mijn spullen, als ik iets kan kopen wil ik het ook kopen ipv lenen.

Ik woon in een huurwoning en dat vind ik lowkey al vervelend ondanks dat het een sociale huurwoning is die in de praktijk wel echt aanzienlijk goedkoper is dan een vergelijkbare koopwoning.

Ik zou denk ik eerder een deel van de auto financieren dan de auto leasen.

Wat kost een vervangde auto, paar tientjes per dag?
Reken er nog 1x 200 euro bij omdat je de auto een keer een week kwijt bent.

We hebben in Nederland ook zo'n beetje het best OV ter wereld, misschien is dat een optie voor die paar dagen?
Mijn vrouw was ooit zo stom geweest om ja te zeggen op de vraag of ze een F-Pace als vervangende auto wilde hebben, die koste €110 per dag ex BTW. :eek:

Ik heb dus absoluut geen OV verbinding naar mijn werk. En eerst je kinderen op de fiets naar school brengen en vervolgens met het OV naar je werk kost in veel gevallen ook erg veel extra tijd.

Het idee dat ik lease niet fijn vind is denk ik ook een beetje de afkeer die ik begin te ontwikkelen tegen alles maar 'huren, lenen of abboneren' tegenwoordig. Bedrijven zijn er achtergekomen dat ze op die manier meer kunnen verdienen en ik haat het.

Ik wil gewoon eigenaar zijn van mijn spullen, als ik iets kan kopen wil ik het ook kopen ipv lenen.

Ik woon in een huurwoning en dat vind ik lowkey al vervelend ondanks dat het een sociale huurwoning is die in de praktijk wel echt aanzienlijk goedkoper is dan een vergelijkbare koopwoning.

Dus je zegt Spotify en Netflix op en je gaat weer CD’s en DVD’s kopen?

Dat laatste ben ik het opzich wel mee eens hoor, het komt uiteindelijk ook gewoon omdat de meeste mensen niet even 40k kunnen neerleggen voor een middelklasse hatchback met airco.

Alleen dat 'ik zou nooit 40k aan een auto uitgeven' is een beetje krom, want eigenlijk doe je dat wel, alleen op een andere manier.

Als lease niet bestond zou ik never nooit gaan sparen tot 40k en dit bedrag uitgeven aan een auto.

Er zijn nog geen echte ev occasions en ik wil wat anders met spaargeld geld doen. Een echte keuze is er dan niet. Was er een betrouwbare 5 jaar oude ev van 20k werd dat interessant. Daar zou mijn grens liggen. Geen 40k.

Ook mensen in een 206 uit 1999 geven honderden euro's per maand uit om van a naar b te rijden, het is gewoon duur. In dat opzicht geeft iedereen een behoorlijk bedrag uit aan een auto, maar dan maandelijks.

Als lease niet bestond zou ik never nooit gaan sparen tot 40k en dit bedrag uitgeven aan een auto.

Er zijn nog geen echte ev occasions en ik wil wat anders met spaargeld geld doen. Een echte keuze is er dan niet. Was er een betrouwbare 5 jaar oude ev van 20k werd dat interessant. Daar zou mijn grens liggen. Geen 40k.

Dat is inderdaad wel een ding, je hebt weinig keuze in gebruikte EV's.

Dat eerste is misschien wel een bijdragende factor aan de hoge prijzen?

Dus je zegt Spotify en Netflix op en je gaat weer CD’s en DVD’s kopen?

Dingen die je KAN kopen.

In geval van digitale producten die eindeloos schalen is zo'n constructie wel beter ja. Ik ga ook niet zelf satalieten de lucht in schieten om te bellen.

Maar je ziet nu steeds meer dat 'onnodige' spulen in een huurconstructie gaan, zoals opties in auto's, wasmachines, ect.

Toen mijn opticien daar mee aan kwam ben ik na 15 jaar meteen naar een ander gegaan.
Ook onderhoud van warmtepomp in abonnementsvorm vind ik niks, evenals onderhoud van mijn websites. Ik betaal dan liever eenmalig wanneer iets gedaan is.

Leasen van machines is helemaal geld weggooien heb ik het idee.

Toen mijn opticien daar mee aan kwam ben ik na 15 jaar meteen naar een ander gegaan.
Ook onderhoud van warmtepomp in abonnementsvorm vind ik niks, evenals onderhoud van mijn websites. Ik betaal dan liever eenmalig wanneer iets gedaan is.

Leasen van machines is helemaal geld weggooien heb ik het idee.

Ik heb het zelfde, voor mijn huurwoning kon ik ook een 'extra service abbonoment' nemen voor €10pm.

Mijn ex wilde dit graag maar ik zei nee ik kan de helft zelf en anders zijn het goedkope klusjes.

4 jaar later nog nooit iets gehad wat onder dat abbonoment zou vallen maar had er anders wel €500 voor betaald.

#GroundhogDay

Is dasimport.nl de moeite waard?

Ja man is echt supereenvoudig.

Op deze site staat dat die 15k heeft gereden. In nederland kosten die dan 64k+ en op het site staat die te koop voor 51k

Nooit gedaan. Maar je betaald toch bpm? Is dat de moeite wel waard dan

Terug
Naar boven