AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Kennelijk kan je nogsteeds 40k droppen op een reservering terwijl er geen release date of prijs bekend is :roflol:

Ik zet ook wel wat vraagtekens bij de specs, 1000km range en ruim 400kmh topsnelheid? De model S is volgensmij begrenst op 270 ofzo.

Die 0 naar 96kmh geloof ik wel, met hun rekenmethode*

* Op een dragstrip met lijm, en eerste 10kmh tellen niet mee.
Screenshot_20230215-225557_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230215-225702_Samsung Internet.jpg

Godamm dan heb je geluk, moest zelf de hele kiet verbouwen;

092F124C-9090-49C2-B562-52AEA7941BF3.jpeg

Hier ook alles nieuw. Ik ga mijn kind toch niet in vieze tweedehandse ondergekotste en gepoepte shit laten liggen. Als ik ergens niet op bespaar dat is het op mijn zoontje. Spaarrekening van hem is ook al aardig gespekt, die jongen krijgt later een vliegende start :heart:

Hier ook alles nieuw. Ik ga mijn kind toch niet in vieze tweedehandse ondergekotste en gepoepte shit laten liggen. Als ik ergens niet op bespaar dat is het op mijn zoontje. Spaarrekening van hem is ook al aardig gespekt, die jongen krijgt later een vliegende start :heart:

Super fijn natuurlijk, maar niks mis met oude kleding imo. Wij kopen en brengen nog best wel vaak spullen bij de kringloop, buiten dat het voordelig is is het ook een stuk duurzamer.

Toevallig wilde ik afgelopen winter en nieuwe jas, kwam in de kringloop voor €17.50 een gloenieuwe leren jas tegen die nieuw minstens €250 gekost moet hebben. Scheelt een hoop schadelijke productie en mij honderden euro's.

Sneu voor die kinderen ja. Heeft toch niks met een babykamer te maken?

Als je 12 bent, de hele klas airmax draagt en jij met adam en eva aankomt moet je letterlijk sterk in je schoenen staan. Tenminste, dat was wel in mijn tijd het geval. Ik geloof dat dit nu wel een beetje over is.

Juist. Dat speelt natuurlijk nog steeds. Mijn vriendin kwam laatst thuis (eerste schooldag van een nieuwe school) ja je kan het wel merken dat we niet meer in die dure wijk zitten, je ziet het aan de kleding van de kindjes, allemaal zeeman en h&m enzo. Dus waar de kinderen het nog niet beseffen doen de ouders het wel :roflol: Ik wil absoluut niet dat mijn zoontje gezien wordt als armoedzaaier of dat hij anders behandeld wordt omdat hij geen nikes heeft oid. Een kind maken is zorgen dat hij gelukkig is en zo gemakkelijk mogelijk proberen te maken. Hij heeft er namelijk niet voor gekozen om geboren te worden, dat deden zijn ouders.

Ben je zzp-er/ondernemer of goed belegd?
Of mazzel gehad met vroeg in de huizenmarkt stappen

Huis kopen en onderverhuren ;)
Ander huis kopen en die zelf afbetalen.
Hoop dit geintje nog een keer uit te halen maar dat gaat wat lastiger worden.
Wellicht over een paar jaar wat overwaarde opnemen en een recreatiewoning oid kopen.

Juist. Dat speelt natuurlijk nog steeds. Mijn vriendin kwam laatst thuis (eerste schooldag van een nieuwe school) ja je kan het wel merken dat we niet meer in die dure wijk zitten, je ziet het aan de kleding van de kindjes, allemaal zeeman en h&m enzo. Dus waar de kinderen het nog niet beseffen doen de ouders het wel :roflol: Ik wil absoluut niet dat mijn zoontje gezien wordt als armoedzaaier of dat hij anders behandeld wordt omdat hij geen nikes heeft oid. Een kind maken is zorgen dat hij gelukkig is en zo gemakkelijk mogelijk proberen te maken. Hij heeft er namelijk niet voor gekozen om geboren te worden, dat deden zijn ouders.

Schooluniform

Om dit soort dingen ben ik echt een voorstander van het schooluniform. Stukje discipline, goedkopere kleding voor ouders, en je neemt een deel van de sociale problemen weg, die een kind van ouders met een laag inkomen heeft.

Tuurlijk zal er altijd een manier zijn dat ouders zoals jij (en dat bedoel ik niet verkeerd) willen laten zien dat hun kinderen het wel goed hebben, bvb met een fiets van een paar duizend euro of de nieuwste telefoon(die moeten imo ook verdwijnen uit het klaslokaal). Dus helemaal zal je dit echt niet wegnemen, maar iig voor een deel.

Super fijn natuurlijk, maar niks mis met oude kleding imo. Wij kopen en brengen nog best wel vaak spullen bij de kringloop, buiten dat het voordelig is is het ook een stuk duurzamer.

Toevallig wilde ik afgelopen winter en nieuwe jas, kwam in de kringloop voor €17.50 een gloenieuwe leren jas tegen die nieuw minstens €250 gekost moet hebben. Scheelt een hoop schadelijke productie en mij honderden euro's.

Doen wij ook. Wij doneren behoorlijk wat speelgoed, toch fijn om te weten dat er kindjes blij mee zijn die niets hebben. En wat betreft kleding: we kopen ook wel eens wat op vintage voor de zoon. Dat is dan wel merkkleding maar stukken goedkoper.

Schooluniform

Om dit soort dingen ben ik echt een voorstander van het schooluniform. Stukje discipline, goedkopere kleding voor ouders, en je neemt een deel van de sociale problemen weg, die een kind van ouders met een laag inkomen heeft.

Tuurlijk zal er altijd een manier zijn dat ouders zoals jij (en dat bedoel ik niet verkeerd) willen laten zien dat hun kinderen het wel goed hebben, bvb met een fiets van een paar duizend euro of de nieuwste telefoon(die moeten imo ook verdwijnen uit het klaslokaal). Dus helemaal zal je dit echt niet wegnemen, maar iig voor een deel.

Eens. En een uniform hoort ook gratis te zijn.
Geldt ook voor eten op school.

Kweetnie of je eten geregeld wilt hebben via de school. Tegenwoordig gaan steeds meer scholen voor vegetarisch en verbannen ze vlees.

Op sommige kinderopvangen mogen kinderen niet eens vleeswaren meenemen.
Krijg je allemaal van die kleine soy boys.

Maar prima, ik zeg gewoon dat mijn kind allergisch is voor soja.

Kweetnie of je eten geregeld wilt hebben via de school. Tegenwoordig gaan steeds meer scholen voor vegetarisch en verbannen ze vlees.

Ja nou, er zijn een hoop kindjes die vanuit thuis niets meekrijgen om te eten...

Gewoon religieus bezwaar maken dat je kind vlees moet eten.

Knappe school die mijn kind zou verbieden vlees te eten overigens, die discussie gaan ze echt heel hard verliezen :roflol:

Maar ik zie wel voordelen aan schooleten zoals @Camelus ook al benoemd is er in sommige schrijnende gevallen nieteens genoeg geld voor normaal eten. Al moet je dan imo helemaal geen kinderen hebben maar dat is een andere discussie.

Wat je ook hebt is dat veel ouders hun kinderen nieteens gezond eten mee geven omdat ze te fucking dom zijn. Ik had in mijn klas altijd 1 dik kind, en die was ook precies de gene die chocokoekjes en soms zelf fucking pizza mee had naar school.

Wat je ook hebt is dat veel ouders hun kinderen nieteens gezond eten mee geven omdat ze te fucking dom zijn.
Ja, of een boterham met kaas meegeven. Dan maak je je broodtrommeltje open en dan zit er zo'n smerig klef broodje met bezwete stinkende kaas in.

Kheb er nog steeds nachtmerries van.

Totdat het in het schoolreglement staat en ze je er op attenderen dat het een keuze is om je kind naar die specifieke school te sturen.

School heeft dan wel een verplichting als zij het eten zouden verschaffen om aan de basisbehoeften van het kind te voldoen, en dat doen ze dus niet.

Maar je maakt wel een goed punt.

Dan maar een extra stuk vlees bij het avondeten.

Terug
Naar boven