MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Kan erger, in heb afgelopen jaar een DS3 gekocht omdat ik maar max 4000km/jaar rijd :’)
Wel de “““sportieve””” uitvoering, voor hoeverre dat mogelijk is... en enorm weinig op de teller. (Dit model, maar dan all-black)

Vind het echt heel zielig, denk altijd dat ik niet zo veel om status geef en ik blij ben met een auto als het maar goed van A naar B gaat.
Zodoende dus ook wat ik in m'n vorige post zei, echter, voel me toch altijd een beetje lame als ik bij m'n vrienden langs ga die wel zoals Dreamy een dikke bak gekocht hebben.
Maar als ik dan denk aan 20k+ uitgeven aan een auto die 90% van de tijd stil staat en zichzelf aan het afschrijven is, ben ik toch weer blij met dat ding :P

Als je toch maar zo weinig rijdt, koop dan een V8 van <20 k :D

Maar er valt toch wel wat iets te vinden voor dat geld. Je kunt ook kijken naar auto's die redelijk waardevast zijn. Alfa GT V6 bijv. Of een clk 320.

Als je toch maar zo weinig rijdt, koop dan een V8 van <20 k :D

Maar er valt toch wel wat iets te vinden voor dat geld. Je kunt ook kijken naar auto's die redelijk waardevast zijn. Alfa GT V6 bijv. Of een clk 320.
Had ik hiervoor, maar eindstand;
c8M8h9Y.jpg

W3y7nOM.jpg

Probleem van die dingen is dat ze waardevast zijn maar de tandjes wat kan het onderhoud daarvan uit de klauwen lopen.

01sqyb8ld762fovtezm0y0he04lpjvr0bavcwe9l&rid=giphy.gif

Laatst bewerkt:
Had ik hiervoor, maar eindstand;
c8M8h9Y.jpg

W3y7nOM.jpg

Probleem van die dingen is dat ze waardevast zijn maar de tandjes wat kan het onderhoud daarvan uit de klauwen lopen.

01sqyb8ld762fovtezm0y0he04lpjvr0bavcwe9l&rid=giphy.gif
Achja, beter een gat in je auto....

Ik weet niet wat je hebt gereden maar de CLK 3.2 v6 van 2007 is oersterk. Ik reed híer vorige week nog in met een kmstand van zo'n 310.000 en dat liep als een zonnetje. Het verbaasde mij dat zo'n oud model zo comfortabel was en hoeveel opties erop zaten. Het interieur viel mij ook niet tegen. Met 218 pk is het geen raket maar bent wel een stuk sneller dan gemiddeld.

Momenteel aan het twijfelen om de Alfa 147 weg te doen voor een Aygo oid.

Nu ik de motor heb rij ik echt weinig met de auto en merk dat dat echt alleen maar minder gaat worden als we eindelijk eens redelijk weer krijgen.

Alfa begint nu na bijna 18 jaar ook wel wat 'dingentjes' te krijgen, de banden zijn ook aan hun einde en de distributie moet weer.

De vraag is dus, de Alfa voor +-2k werk laten doen. Of de Alfa verkopen en dat geld plus die 2k gebruiken om zo'n kleine maar toch behoorlijk degelijke en goedkope citycar te kopen.

Aan de ene kant zou ik er niet bepaald gelukkig van worden om mijn Alfa weg te doen en dan nog bij te betalen voor wat uiteindelijk een flinke downgrade is. Maar het zou me zo'n €150 euro schelen op maandbasis, en het is waarschijnlijk betrouwbaarder.

Momenteel aan het twijfelen om de Alfa 147 weg te doen voor een Aygo oid.

Nu ik de motor heb rij ik echt weinig met de auto en merk dat dat echt alleen maar minder gaat worden als we eindelijk eens redelijk weer krijgen.

Alfa begint nu na bijna 18 jaar ook wel wat 'dingentjes' te krijgen, de banden zijn ook aan hun einde en de distributie moet weer.

De vraag is dus, de Alfa voor +-2k werk laten doen. Of de Alfa verkopen en dat geld plus die 2k gebruiken om zo'n kleine maar toch behoorlijk degelijke en goedkope citycar te kopen.

Aan de ene kant zou ik er niet bepaald gelukkig van worden om mijn Alfa weg te doen en dan nog bij te betalen voor wat uiteindelijk een flinke downgrade is. Maar het zou me zo'n €150 euro schelen op maandbasis, en het is waarschijnlijk betrouwbaarder.
Ga is een goed rondje rijden in het nieuwere model Aygo. Ik denk dat het je positief zal meevallen.

Ga is een goed rondje rijden in het nieuwere model Aygo. Ik denk dat het je positief zal meevallen.
Wil dan rond de 5-6k uitgeven, dus dan zal dat niet gaan lukken ben ik bang. Zou dus we de oudere generatie worden.

Mijn moeder heeft toevallig laatst een (ik geloof) 2017 model gekocht, prima ding hoor maar is wel even wat anders dan wat ik nu geend ben.

Wil dan rond de 5-6k uitgeven, dus dan zal dat niet gaan lukken ben ik bang. Zou dus we de oudere generatie worden.

Mijn moeder heeft toevallig laatst een (ik geloof) 2017 model gekocht, prima ding hoor maar is wel even wat anders dan wat ik nu geend ben.
Ja oudere generatie is verschrikkelijk, alsof je op een tuinstoel achter het stuur zit.

*edit* ik heb een 2017 model en vind het een hele fijne auto hoor en ik ben wel wat gewend. Hele fijne stoelen, goede audio enz.

Wat?? :roflol: Ging even langs om olie bij te vullen
EC479119-B870-41D2-A17E-A1FDAFED0D01.jpeg

Wat?? :roflol: Ging even langs om olie bij te vullen
EC479119-B870-41D2-A17E-A1FDAFED0D01.jpeg
Hoeveel liter gaat er totaal in jouw blok en is 0W20 tegenwoordig de standaard? Zou ook in mijn BMW kunnen in de amerikaanse spec maar hou t zelf toch liever op 0W30 wat EU spec is.

Overigens is 19.50 per liter, bij een garage, helemaal geen gekke prijs verder.

Hoeveel liter gaat er totaal in jouw blok en is 0W20 tegenwoordig de standaard? Zou ook in mijn BMW kunnen in de amerikaanse spec maar hou t zelf toch liever op 0W30 wat EU spec is.

Overigens is 19.50 per liter, bij een garage, helemaal geen gekke prijs verder.
Dat zou ik niet weten, ik bracht mijn auto naar autobedrijf kroon almere omdat hij goed is
Dat kan jezelf toch ook wel doen?
waarom?

V
Had je al melding dat je olie moest bijvullen of ging er al een olielampje branden?

Heeft je auto nog een fysieke peilstok?
Volgens de monteur zat die op het randje en zou de olielampje elk moment kunnen branden. Na 8000km moet er volgens het servicepaneel olie service gebeurd worden

Terug
Naar boven