AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Klopt, het is vooral ook omdat ik gewoon weinig KM verwacht te maken. Ik heb nu in 2023 een kleine 1500km gereden met de auto.

Uit financieel oogpunt slaat het nergens op om die Alfa te blijven rijden. Maarja dat deed het al niet toen ik hem kocht, dat doen liefhebbersauto's zelden :roflol:
M ja, dan is de vraag of je het kunt betalen en je partner het ermee eens is. Bij mij is zij de minister van financiën voor privé auto :lol:

Vind wisselbladen en banden oppompen wel iets anders dan olie / ruiten vloeistof doen. Olie bijvullen is net zo makkelijk als tanken haha
Bandenspanning meten en oppompen is niet lastig toch? Bar instellen en slang op je ventiel zetten is vrijwel alles wat je hoeft te doen. Bandenspanning staat dacht ik in je deurpost of boekje of internet. Wel met koude banden doen.

Bandenspanning meten en oppompen is niet lastig toch? Bar instellen en slang op je ventiel zetten is vrijwel alles wat je hoeft te doen. Bandenspanning staat dacht ik in je deurpost of boekje of internet. Wel met koude banden doen.
ook wel eens achter brandstofklepje. sticker van brandstof en bandenspanning

Klopt maar hiervoor moet je nog een instelling doen, olie is gewoon zo’n pak erin gooien

inkappen = ergens een vloeistof in doen. Bidon is de fles waar de olie in zit en flexibels zijn de flexibele slangen die soms bevestigd zitten aan de 'bidon' om zonder verspilling een reservoir te vullen.
Ik had verwacht dat een volwassen man dit 'Vlaams' wel kon lezen met een heel klein beetje nadenken.

inkappen = ergens een vloeistof in doen. Bidon is de fles waar de olie in zit en flexibels zijn de flexibele slangen die soms bevestigd zitten aan de 'bidon' om zonder verspilling een reservoir te vullen.
Ik had verwacht dat een volwassen man dit 'Vlaams' wel kon lezen met een heel klein beetje nadenken.
Dat Vlaams blijft gissen. Zelf gebruik ik bij sleutelen in noodgevallen wel eens een bidon als urinaal.

Bij sommige auto´s is de ruimte onder de motorkap plaatselijk beperkt, waardoor de oliecontainer niet geleidelijk kan worden gekanteld om deze in de positie te brengen waarin zonder morsen kan worden bijgevuld. Een voorbeeld is de Chevrolet Spark van mijn vriendin.

Moet je wel weten waar de doppen zitten en hoe en hoeveel. Laten doen kan prima als je het zelf niet weet, niets mis mee. en @dreamy1 klaagt niet maar lacht om de 40,-
Mijn BMW staat ook voor onderhoud in de garage en zal ook de olie vervangen worden. Bijvullen doe ik wel zelf, maar echt geen Olie van de Action. Koop gewoon olie van BMW geadviseerd mee. ligt altijd wel 1l in de kofferbak. Mobil Super 3000 XE 5W-30 kost dacht ik 12,- per liter
Veel auto's rijden tegenwoordig van beurt tot beurt. Heb maar weinig auto's gehad waar ik tussen de beurten olie moest bijvullen.

Ik betaal liever garagehouders die liefde hebben voor autos dan aan zo’n stomme dealer waar je je sleutel bij de receptie moet afleveren. Ik maak ook graag een praatje met een pro monteur
Logisch. Helaas stellen veel dealers het wel als soort van voorwaarde om je garantie te behouden en dan met name de beurten. Want stel je gaat bij een andere garage, dan heb je geen bewijs wat voor soort olie er in is gegooid en dan hebben ze weer een mooie reden om je vol uit te naaien zonder tuffen.

234c9d035e3ad701b59f8b7c7066db95.jpg

Matthew Mcconaughey Chest Thump GIF by Paramount Movies

Veel auto's rijden tegenwoordig van beurt tot beurt. Heb maar weinig auto's gehad waar ik tussen de beurten olie moest bijvullen.

Logisch. Helaas stellen veel dealers het wel als soort van voorwaarde om je garantie te behouden en dan met name de beurten. Want stel je gaat bij een andere garage, dan heb je geen bewijs wat voor soort olie er in is gegooid en dan hebben ze weer een mooie reden om je vol uit te naaien zonder tuffen.
Ik laat auto’s toch niet origineel

@dreamy1 Je gehele motorvulling is rond de 6 liter, als je nog maar 1 liter in je blok had moet er meer bij dan 2 liter. Denk dat je bedoeld verschil in min-max van oliepeilstok.
High performance auto mag dit wel verbruiken op 8000KM.
Er ligt olie in de auto, en wanneer nodig vul ik dat bij. algemene stelling wat je aangeeft kan zijn, maar zegt totaal niets. Ik zeg ook niet dat ik elke paar weken olie moet bijvullen, maar dat mijn auto voor onderhoud in de garage staat en daar worden ook alle vloeistoffen vervangen/ververst. incl filters waar nodig.

edit: kijk ff voor de gein wat die idioten van VAG vragen per liter

Laatst bewerkt:
@dreamy1 Je gehele motorvulling is rond de 6 liter, als je nog maar 1 liter in je blok had moet er meer bij dan 2 liter. Denk dat je bedoeld verschil in min-max van oliepeilstok.
High performance auto mag dit wel verbruiken op 8000KM.

Er ligt olie in de auto, en wanneer nodig vul ik dat bij. algemene stelling wat je aangeeft kan zijn, maar zegt totaal niets. Ik zeg ook niet dat ik elke paar weken olie moet bijvullen, maar dat mijn auto voor onderhoud in de garage staat en daar worden ook alle vloeistoffen vervangen/ververst. incl filters waar nodig.

edit: kijk ff voor de gein wat die idioten van VAG vragen per liter
Vagshop een keertje wat besteld, werd tegengehouden door de douane 😒

Er zullen wat minder dure additieven inzitten, voor een normale auto bij normaal gebruik is dat prima.

Bij een niet normale auto en veel olieverbruik of wissels is dat waarschijnlijk ook prima.
Ik rij zelf een ouwe bmw e39 al
Jaren op action olie en het is prima ik verwissel het wel iets vaker dan ongeacht of het longlife is, verder heb ik er nog nooit problemen van ondervonden oid

0 minuten zoeken en Castrol 5w30 5 liter voor 5 tientjes. Ga je toch niet laten doen voor 40,- :rolleyes:

Terug
Naar boven