Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Ja geen idee eigenlijk. Kzag het laatst toevallig staan :roflol:.

Iemand een idee wat de kwaliteit van die olie is?
Gezien hoe veel ontwikkeling er is geweest afgelopen jaren op het gebied van smeermiddelen zou ik toch bij action olie uit de buurt blijven en voor grotere merken gaan.

Ja geen idee eigenlijk. Kzag het laatst toevallig staan :roflol:.

Iemand een idee wat de kwaliteit van die olie is?
Er zullen wat minder dure additieven inzitten, voor een normale auto bij normaal gebruik is dat prima.

Bij een niet normale auto en veel olieverbruik of wissels is dat waarschijnlijk ook prima.

mijn droomauto is toch wel een rs3 600pk ofzo. Lekker porsches inhalen :heart:

Wacht even je bent naar de garage gegaan om olie bij te vullen?

Momenteel aan het twijfelen om de Alfa 147 weg te doen voor een Aygo oid.

Nu ik de motor heb rij ik echt weinig met de auto en merk dat dat echt alleen maar minder gaat worden als we eindelijk eens redelijk weer krijgen.

Alfa begint nu na bijna 18 jaar ook wel wat 'dingentjes' te krijgen, de banden zijn ook aan hun einde en de distributie moet weer.

De vraag is dus, de Alfa voor +-2k werk laten doen. Of de Alfa verkopen en dat geld plus die 2k gebruiken om zo'n kleine maar toch behoorlijk degelijke en goedkope citycar te kopen.

Aan de ene kant zou ik er niet bepaald gelukkig van worden om mijn Alfa weg te doen en dan nog bij te betalen voor wat uiteindelijk een flinke downgrade is. Maar het zou me zo'n €150 euro schelen op maandbasis, en het is waarschijnlijk betrouwbaarder.
Als je het financieel bekijkt zou ik ook een Yaris of iets kiezen. geld blijven pompen in je Alfa om hem op de weg te houden is ook zonde

Naja niks.

Alleen ik zou zeker bij een autoliefhebben denken dat je dingen als oliebijvullen zelf zou doen. Beetje zelfde als banden oppompen, ruitenwissenvloeistof bijvullen of wissrbladen vervangen, ect.

Naja niks.

Alleen ik zou zeker bij een autoliefhebben denken dat je dingen als oliebijvullen zelf zou doen. Beetje zelfde als banden oppompen, ruitenwissenvloeistof bijvullen of wissrbladen vervangen, ect.
Vind wisselbladen en banden oppompen wel iets anders dan olie / ruiten vloeistof doen. Olie bijvullen is net zo makkelijk als tanken haha

Naja niks.

Moet je wel weten waar de doppen zitten en hoe en hoeveel. Laten doen kan prima als je het zelf niet weet, niets mis mee. en @dreamy1 klaagt niet maar lacht om de 40,-
Mijn BMW staat ook voor onderhoud in de garage en zal ook de olie vervangen worden. Bijvullen doe ik wel zelf, maar echt geen Olie van de Action. Koop gewoon olie van BMW geadviseerd mee. ligt altijd wel 1l in de kofferbak. Mobil Super 3000 XE 5W-30 kost dacht ik 12,- per liter

Als je het financieel bekijkt zou ik ook een Yaris of iets kiezen. geld blijven pompen in je Alfa om hem op de weg te houden is ook zonde

Klopt, het is vooral ook omdat ik gewoon weinig KM verwacht te maken. Ik heb nu in 2023 een kleine 1500km gereden met de auto.

Uit financieel oogpunt slaat het nergens op om die Alfa te blijven rijden. Maarja dat deed het al niet toen ik hem kocht, dat doen liefhebbersauto's zelden :roflol:

Moet je wel weten waar de doppen zitten en hoe en hoeveel. Laten doen kan prima als je het zelf niet weet, niets mis mee. en @dreamy1 klaagt niet maar lacht om de 40,-
Mijn BMW staat ook voor onderhoud in de garage en zal ook de olie vervangen worden. Bijvullen doe ik wel zelf, maar echt geen Olie van de Action. Koop gewoon olie van BMW geadviseerd mee. ligt altijd wel 1l in de kofferbak. Mobil Super 3000 XE 5W-30 kost dacht ik 12,- per liter
Ik betaal liever garagehouders die liefde hebben voor autos dan aan zo’n stomme dealer waar je je sleutel bij de receptie moet afleveren. Ik maak ook graag een praatje met een pro monteur

• Like
Waarderingen: 6am
Terug
Naar boven