MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Like
Waarderingen: Vonk
Het nieuwe model al? En welke uitvoering qua motor?
Jij bent "maar" 1.78 en 64kg :p dus jij hebt waarschijnlijk genoeg ruimte achter de cockpit :haha:

Is dat voor jou eigenlijk een issue, hoe ruim een auto is? Kan me voorstellen van wel.

Ben zelf 1.85 en ook wel een beetje buff en rijd in een Kia Rio :hahaha: Als ik langer dan 1 uur in die auto zit krijg ik overal kramp en zeurende pijn. Maar gelukkig rijd ik doorgaans niet zo veel.

In de S klasse van me pa daarentegen val ik altijd bijna in slaap achter het stuur omdat het zo fucking comfortabel en ruim is. Alsof je thuis in de zetel zit.

Is dat voor jou eigenlijk een issue, hoe ruim een auto is? Kan me voorstellen van wel.

Ben zelf 1.85 en ook wel een beetje buff en rijd in een Kia Rio :hahaha: Als ik langer dan 1 uur in die auto zit krijg ik overal kramp en zeurende pijn. Maar gelukkig rijd ik doorgaans niet zo veel.

In de S klasse van me pa daarentegen val ik altijd bijna in slaap achter het stuur omdat het zo fucking comfortabel en ruim is. Alsof je thuis in de zetel zit.

Vooral de stoel moet comfortabel zijn op langere ritten, met twee hernia's achter de rug incl. operatie, wil de rug natuurlijk ook wat. Ik pas prima in de A klasse en de zetels van de AMG line zitten na 3 jaar ook nog steeds zeer comfortabel. Dus in die zin kijk ik daar wel naar. Daarvoor had ik een Seat Leon FR, man man, na 4 jaar was het een houten bankje waar je op zat :roflol: Niet te doen.

IMG_0382.jpeg

Laatst bewerkt:
De X1 gaat het waarschijnlijk niet worden.

Correct.

Ik heb zelf de x1 M sports uit 2022 en ik kan je verzekeren dat het een topauto is

Ook correct!

Fijne wagen wel de X1, maar pas in sportstand een beetje rijplezier. Gereden in de X1 30E. Ligt extreem goed op de weg en zelfs met wat sportief bochtenwerk helt het ding niet over.
Stoelen erg fijn, maar vind de zit te hoog. Ja maar waarom ga je dan in een SUV rijden? Nou als je het niet probeert weet je het ook niet.

Minpunten X1; weinig, erg weinig! Maar als ik dan toch kritisch ben;

• Je kijkt bovenop het dashboard en ik vind dat dashboard niet mooi.
  • In dagelijkse normal drive is er weinig plezier aan het rijden, hij moet dus al in sportstand, wat ik niet erg vind, maar dan gaat die batterij wel erg rap leeg :p
  • Ook het automatisch remmen bij gas loslaten vond ik te prominent aanwezig, het voelt echt als remmen. Ik snap dat die technologie voor het bijladen van de batterij is, maar de andere Plug-in Hybrids die ik gisteren gereden hadden, daarbij was dit nauwelijks merkbaar.

Dan de 330E, heerlijke machine. Weinig op aan te merken. Maar ook hier als ik dan echt kritisch ben;

• Beenruimte in de breedte toch wat krapjes voor mijn persoon. In mijn huidige A-Klasse heb ik gewoon meer ruimte :lol:
  • Proefrit was nog in pre facelift model, daarom lastig beoordelen, omdat ik die facelift echt 1 van de beste ooit vind zowel interieurwise als exterieurwise

Direct maar even doorgepakt en ook de CX-60 Takumi een proefwit. Ik was erg skeptisch, maar op veel vlakken een geweldige (grote) SUV. Qua ruimte echt nr1 en ook qua motorisering extreem powerful. Zeker in sportstand ongekend. Erg leuk speelgoed ook. De zit is een stuk dichterbij de grond dan in de X1, dat vond ik erg prettig. Maar ook hier zijn er punten op aan te merken;

• Extreem comfortabel, maar daarmee ook vrij soft geveerd dus het overhellen vond ik nogal extreem, zeker als je met een beetje gas een bocht uitkomt leek het wel een kermisattractie.
  • Ondanks de 20" velgen, ogen die nog erg bescheiden, terwijl ik vaak wel een paar deftige schoenen de auto vind afmaken.

Wat verder nog als extreem positief ervaren is en er echt uitsprong;

• Bose systeem in de CX-60 is denk ik 1 van de beste premium systemen die ik ooit in een auto heb gehoord af-fabriek
  • Kracht van de CX-60 motor in sportstand is vrij bizar, dat maakte de auto wel extreem plezierig bij het stoplicht
  • Soepele motor van de 3-cilinder van de X1, ook als de batterij leeg is
  • Details van de facelift van de 3-serie, in de showroom stond wel een exemplaar

Al met al valt de X1 dus af. Leuke wagen, maar niet voor mij. Ondanks dat ik die van buiten wel het mooist van de drie vindt.

Het wordt dus kiezen uit twee heel verschillende auto's, de 320E Touring (of stiekem toch de 330E Touring), v.s. de CX-60 Homura met Bose :dunno:

In de configuratie naar keuze hebben we het dan over;

320E Touring € 63.609,00
330E Touring € 65.020,00 (hier dus wel enkele consessies gedaan)
CX-60 Homura € 63.590,00

Denk dat ik in elk geval binnenkort nog een keer een andere BMW dealer benader voor een proefrit in de facelift versie van de 3 Touring, want ik vond het zoals altijd weer eens lastig om met mijn autistische brein door de details van het oude model heen te kijken :emo:

Prijzen gaan nergens meer over tegenwoordig.

Een volvo V60 plug-in kost hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Prijzen gaan nergens meer over tegenwoordig.

Een volvo V60 plug-in kost hetzelfde.

En als het aan Rob de natte teringkrant Jetten ligt gaan we die BPM per 2025 of zelfs al eerder verdubbelen :emo:

Een beetje premium bak voor onder de 50K wordt al heel lastig. Laten we hopen dat de prijsoorlog die Tesla lijkt te hebben ontketend een beetje doorsijpelt in de rest van autoland.

Ik snap het ook niet

1DE28CD1-B9FD-4BB2-A8B6-289B14F83B33.jpeg

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.912
Zat Vonk niet te wachten op een A? Of gaat de tijd zo fucking snel :roflol:

• Haha
Waarderingen: Vonk
2 marechaussee motoragenten spraken mij aan omdat mijn auto opviel.

@ak je had dus toch gelijk :roflol:

• Heart
Waarderingen: AK
Terug
Naar boven