Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Voor zover ik weer kunnen verzekeraars zo nu en dan moeilijk doen bij schade door opnieuw een lekke band als er een prop in zit, maar een paraplu wordt altijd gezien als acceptabele reparatie.
In de motorwereld rijden alleen armoedzaaiers door met een parapluutje.

Eigenlijk best bizar dezelfde auto die ik per feb 2020 heb, een kleine 42K kostte, deze nu anno 2023 bijna 53K kost. Je krijgt er geen cm meer voor :emo:

Het betreft trouwens een MB A-Limousine. Ben dus een beetje aan het rondkijken wat het dan moet worden.

320E zit je al snel op 60K met M-Sport pakket en een paar andere kleine vinkjes.
220i is wellicht wat aan de kleine kant maar fiets je ook snel de 55K voorbij.
A4 is niet helemaal mijn smaak, maar een S-Line Comp. TFSI40 komt ook al op zo'n 57K
MB A250 AMG zit op ongeveer 55K.
MB CLA250 AMG zit op ongeveer 56K

De wens was eigenlijk om een keer over te stappen naar BMW. Ik kom in chronologische volgorde uit een Hyundai S-Coupé, Opel Astra, Alfa Giulietta, Seat Leon, MB A200 en sta dus nu weer voor de onmogelijke keuze voor weer iets nieuws. Wil hem in augustus/september bestellen, rekening houdend met levertijden vandaag de dag.

Dan kom ik denk ik toch op het punt dat ik consessies zal moeten gaan doen. Alles richting de 60K ten opzichte van de kleine 42K nu, voel je natuurlijk wel in de bijtelling. Rijden moet wel plezierig zijn en met de jaren verzamel je zo wat gewenningen waar je eigenlijk niet meer zonder zou willen. Zoals verwarmbare stoelen bijvoorbeeld. Kleur van de auto boeit mij niet, is eigenlijk altijd wit geweest de laatste auto's. In de lease vertaalt een grotere velgmaat zich ik een aardige opslag vanwege de winterbanden, maar 19 of 20" staat natuurlijk wel het mooist. Verder zijn automaat, comfort, geluid (laat ik altijd achteraf inbouwen - DSP etc.), maar ook een beetje vlot wegkomen toch wel erg fijn. < 8s 0-100, maar hoe sneller des te beter eigenlijk. Kers op de taart is als hij 235 of harder gaat voor in Duitsland, wat bijvoorbeeld Volvo doet met max 180 vind ik echt krankzinnig. Anders was een S60 PHEV best een leuke bak geweest met 300+ PK en 500+ NM.

Iemand tips, want liefst lever ik niks in, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Die stoelverwarming is een must, verder vink ik niet zo gek veel aan eigenlijk anders dan sportpakket en maatje grotere velgen.

Andere merken bieden weinig soelaas als ik zo rondkijk, of sterk verouderd alweer (Giulia, Insignia etc.) of gewoon tegenovergestelde van wat ik mooi vind.

Ik neig nu toch eigenlijk weer naar MB, dan verandert er misschien weinig anders dan de motor en de kleur. Ik weet het luxeproblemen.

Uiteindelijk besloten om te gaan proefrijden in 4 auto's;

320E Touring
X1 25E
CX-60
Tonale

Ik weet stiekem wel waar mijn voorkeur naar uit gaat, maar wie weet verrast 1 van de andere modellen me alsnog. Plug-in Hybrid of elektrisch moet het worden, dus dan geniet de Plug-in de voorkeur.
Het liefst zou ik natuurlijk gaan voor de 330E of de X1 30E. Maarja. Ik moet wel ergens concessies doen, want je holt echt heel rap de 60K voorbij.

Vervelende bij BMW is wel dat ze natuurlijk alleen demo's hebben in de dikste uitvoering, dus de 330 en de 30E. Maar goed, ik moet maar even sterk zijn en me niet laten verleiden tot 1 van die twee :roflol:

De X1 gaat het waarschijnlijk niet worden.

Uiteindelijk besloten om te gaan proefrijden in 4 auto's;

320E Touring
X1 25E
CX-60
Tonale

Ik weet stiekem wel waar mijn voorkeur naar uit gaat, maar wie weet verrast 1 van de andere modellen me alsnog. Plug-in Hybrid of elektrisch moet het worden, dus dan geniet de Plug-in de voorkeur.
Het liefst zou ik natuurlijk gaan voor de 330E of de X1 30E. Maarja. Ik moet wel ergens concessies doen, want je holt echt heel rap de 60K voorbij.

Vervelende bij BMW is wel dat ze natuurlijk alleen demo's hebben in de dikste uitvoering, dus de 330 en de 30E. Maar goed, ik moet maar even sterk zijn en me niet laten verleiden tot 1 van die twee :roflol:
Mijn vriendin heeft de X2 25E met M-pakket. Rijdt wel leuk alleen is het multimedia systeem/lay-out binnenin eerlijk gezegd niet zo mooi imo. Weet niet of dit een jaar later al veranderd is. Zelf heb ik een mercedes en dat vind ik persoonlijk stukken beter en mooier.

De X1 gaat het waarschijnlijk niet worden.

Waarom denk je dat?

Mijn vriendin heeft de X2 25E met M-pakket. Rijdt wel leuk alleen is het multimedia systeem/lay-out binnenin eerlijk gezegd niet zo mooi imo. Weet niet of dit een jaar later al veranderd is. Zelf heb ik een mercedes en dat vind ik persoonlijk stukken beter en mooier.

In de nieuwere modellen zit OS 8.0 van BMW. Dat systeem ziet er wel deftig uit. Het MBUX systeem van Mercedes heb ik nu zelf ook en dat was in 2020 wel echt het beste wat er op de markt was toen. Maar het nieuwe systeem van BMW lijkt ook dik in orde. Het oude systeem waar jij aan refereert was inderdaad een beetje waardeloos.

Ik vond de zit niet bij de auto passen, bij een SUV zitten de pedalen normaal iets dichterbij en lager, maar bij de X1 is he net als bij een "gewone" auto. De wegligging viel me ook tegen en het is best een kleine auto. Toen ik de dealer vertelde wat ik ervan vond moest die het beamen en vertelde die mijn dat het eigenlijk een 2 Active Tourer is die iets hoger op zijn poten staat.

Als ik dan kijk naar de rest van je lijstje kan ik niets bedenken waardoor de X1 bovenaan zou komen te staan.

Ik vond de zit niet bij de auto passen, bij een SUV zitten de pedalen normaal iets dichterbij en lager, maar bij de X1 is he net als bij een "gewone" auto. De wegligging viel me ook tegen en het is best een kleine auto. Toen ik de dealer vertelde wat ik ervan vond moest die het beamen en vertelde die mijn dat het eigenlijk een 2 Active Tourer is die iets hoger op zijn poten staat.

Als ik dan kijk naar de rest van je lijstje kan ik niets bedenken waardoor de X1 bovenaan zou komen te staan.

Je hebt het wel over de nieuwe X1?

BMW-X1-2023-1600-13.jpg

Je hebt het wel over de nieuwe X1?

BMW-X1-2023-1600-13.jpg
Ik wist niet dat er "net" een nieuw model was. Wat ik schreef gaat over de F48, als de U11 een stuk volwassener is geworden zou het een fijne auto kunnen zijn.

Wat ik zo snel wel kan vinden is dat ze beiden op het UKL2 platform staan, wat gezien dat andere auto's een prima platform moet zijn, maar wellicht niet het best geschikt voor een SUV.

Ik wist niet dat er "net" een nieuw model was. Wat ik schreef gaat over de F48, als de U11 een stuk volwassener is geworden zou het een fijne auto kunnen zijn.

Wat ik zo snel wel kan vinden is dat ze beiden op het UKL2 platform staan, wat gezien dat andere auto's een prima platform moet zijn, maar wellicht niet het best geschikt voor een SUV.

Vorige model X1 vond ik inderdaad echt waardeloos, net als de X2. De nieuwe X1 oogt echt een stuk volwassener en is qua grootte heel dicht bij de huidig X3 gekomen. Daarmee lijkt het eindelijk een auto geworden die wel klopt. De enige redenen waarom ik twijfel zijn de 3-cilinder motor op de 25E en ik ben niet de kleinste qua formaat, dus ben benieuwd hoe de ruimte in de auto daadwerkelijk is. De reviews die ik tot nu toe heb gezien zijn overwegend positief met weinig negatieve punten. Dat geldt ook voor de 3-Serie overigens.

Vorige model X1 vond ik inderdaad echt waardeloos, net als de X2. De nieuwe X1 oogt echt een stuk volwassener en is qua grootte heel dicht bij de huidig X3 gekomen. Daarmee lijkt het eindelijk een auto geworden die wel klopt. De enige redenen waarom ik twijfel zijn de 3-cilinder motor op de 25E en ik ben niet de kleinste qua formaat, dus ben benieuwd hoe de ruimte in de auto daadwerkelijk is. De reviews die ik tot nu toe heb gezien zijn overwegend positief met weinig negatieve punten. Dat geldt ook voor de 3-Serie overigens.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe X1 jou bevalt, zeker tov de CX60.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik ben ook benieuwd, zaterdag in elk geval de BMW proefritten. Mazda en Alfa moet ik nog afspraak maken.

Ik ga ervan uit dat de X1 en X2 25E ongeveer gelijk zijn binnenin en dan is de X2 vanvoor wel te doen maar achteraan moet je niet veel groter zijn dan 1,80m want dan zit je tegen het plafond aangezien de batterij daaronder ligt.

Ik ga ervan uit dat de X1 en X2 25E ongeveer gelijk zijn binnenin en dan is de X2 vanvoor wel te doen maar achteraan moet je niet veel groter zijn dan 1,80m want dan zit je tegen het plafond aangezien de batterij daaronder ligt.

Volgens mij was de hoogte juist wel okay in de nieuwe X1. Ook kun je de achterbank van de X1 zowel voor als naar achteren doen en ook de rugleuning kan verder achterover of een stuk rechter op gezet worden.
Staan wel wat filmpjes op YT waar ze dit goed laten zien.

Ik denk sowieso dat je niet teveel eisen moet stellen bij entry level premium merken. In de MB A200 zit ik ook zowat met mijn rugleuning tegen de zitting van de achterbank aan :roflol:

X1 is nog steeds compact te noemen met 4.50m. zeker voor een beer van 1.85m. Mijn vrouw rijdt een GLK en die is ook redelijk compact, instaphoogte is wel lager waardoor je als je wat langer bent makkelijker instapt.

• Like
X2 is nog kleiner dan X1

X1

5DJt7RUQ8w4jD5lkv3PQfNwEUnVI19mpis5eqKSYpRl6swTDt1.jpg

Bijlagen

• 5DJt7RUQ8w4jD5lkv3PQfNwEUnVI19mpis5eqKSYpRl6swTDt1.jpg
    298,8 KB · Weergaven: 6
  • Like
Ik heb zelf de x1 M sports uit 2022 en ik kan je verzekeren dat het een topauto is

• Like
Terug
Naar boven