AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Een Alfa Romeo is echt een auto voor een kale homo met sjaaltje en klein rond brilletje. Kan me niet voorstellen dat daar heteroseksuele mannen in rondrijden.

Rofl, kansloos lijkt me...

Define traag, de origionele Giulia was de snelste sedan ter wereld toen hij uit kwam, deze zal nog een stuk sneller zijn.

Ik zou eigenlijk liever de 'normale' Q hebben. Vind de GTA nogal 'aanwezig' maar hij klinkt wel echt heel vet!

Nogsteeds te veel als je het mij vraagt...

Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio Handgeschakeld
€ 51.950,00

Doe me deze maar.

Stuk trager dan bijvoorbeeld een Huracan die hetzelfde kost, of Porsche Turbo S. Even snel als E63/M5/RS6, die stuk goedkoper zijn. Begrijp me niet verkeerd heb best wat met de Giulia en het was in 2016 de snelste op de Nurburgring, maar voor dit geld mag je meer verwachten. Ook maar 30pk meer dan standaard Quadrifoglio

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.947
In fact, a certain Jeremy Clarkson went so far as to say "you can’t be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo" in an episode of Top Gear.

In fact, a certain Jeremy Clarkson went so far as to say "you can’t be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo" in an episode of Top Gear.

Van alle auto's waar ik tot nu toe in heb mogen rijden gaf de Alfa wel het meeste rijplezier, klaverbladen vooral om specifiek te zijn. Niets was te gek.

Die shamals zijn nog peperduur tweedehands. Ben gek op dat kontje.

Vind dit kontje van de M2 Dahler ook wel lekker.

543-hp-by-swiss-tuner-packs-track-ready-features_5.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.950
Gelukkig neemt niet iedereen Spambod serieus bij bepaalde onderwerpen. Aardige jongen hoor daar niet van

Een Alfa Romeo is echt een auto voor een kale homo met sjaaltje en klein rond brilletje. Kan me niet voorstellen dat daar heteroseksuele mannen in rondrijden.
Ik kan me überhaupt niet voorstellen dat heteroseksuele mannen in auto's willen rijden.

Stuk trager dan bijvoorbeeld een Huracan die hetzelfde kost, of Porsche Turbo S. Even snel als E63/M5/RS6, die stuk goedkoper zijn. Begrijp me niet verkeerd heb best wat met de Giulia en het was in 2016 de snelste op de Nurburgring, maar voor dit geld mag je meer verwachten. Ook maar 30pk meer dan standaard Quadrifoglio

Ja oke, voor die prijs ja. Dat was vanaf het begin al een punt van kritiek, geloof dat ze 175k waren nieuw.

Die 540pk snap ik ook niet zo goed, want die V6 is juist nog behoorlijk te tunen. De Giulia Q gaat al naar 560-570 en bijna 700nm koppel met alleen een chip.

De GTAm is een beetje een rare collecters Alfa voor mensen die geld als water hebben en een raceauto willen maar dan wel met kenteken. Als je logisch kijkt naar prijs kwaliteit is het geen logische koop nee.

Ik ben oprecht wel benieuwd wat dat ding kan in de handen van een echte coureur op de ring.

Maar sorry een RS6? :roflol: dat is een musclecar. Die krijgt het echt om zijn oren van een giulia GTAm lmao.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja oke, voor die prijs ja. Dat was vanaf het begin al een punt van kritiek, geloof dat ze 175k waren nieuw.

Die 540pk snap ik ook niet zo goed, want die V6 is juist nog behoorlijk te tunen. De Giulia Q gaat al naar 560-570 en bijna 700nm koppel met alleen een chip.

De GTAm is een beetje een rare collecters Alfa voor mensen die geld als water hebben en een raceauto willen maar dan wel met kenteken. Als je logisch kijkt naar prijs kwaliteit is het geen logische koop nee.

Ik ben oprecht wel benieuwd wat dat ding kan in de handen van een echte coureur op de ring.

Maar sorry een RS6? :roflol: dat is een musclecar. Die krijgt het echt om zijn oren van een giulia GTAm lmao.
Maat je weet niet waar je het over hebt, een RS6 is (marginaal) sneller 0-100 en 0-200 dan een GTAm en heeft een vergelijkbare topsnelheid (zonder begrenzer)

Maat je weet niet waar je het over hebt, een RS6 is (marginaal) sneller 0-100 en 0-200 dan een GTAm en heeft een vergelijkbare topsnelheid (zonder begrenzer)

Je koopt een GTAm niet voor 0-100 of om rechtdoor te rijden. Het is achterwielaangedreven raceauto met twee deuren teveel.

Overigens dacht ik oprecht dat een RS6 echt wel een paar tienden sneller naar 100 was dan een Giulia, vooral met quattro.

Je koopt een GTAm niet voor 0-100 of om rechtdoor te rijden. Het is achterwielaangedreven raceauto met twee deuren teveel.
Is op circuit marginaal sneller volgens mij doet RS6 7:45 op nurburgring niet echt een andere klasse. Als je op het circuit wilt gaat heb je toch liever een Porsche / Lamborghini dan een sedan voor dat geld

Is op circuit marginaal sneller volgens mij doet RS6 7:45 op nurburgring niet echt een andere klasse. Als je op het circuit wilt gaat heb je toch liever een Porsche / Lamborghini dan een sedan voor dat geld
Ja als je 3 ton neerlegt bent je met een Porsche zeker beter af ja. 350k voor een GTAm slaat ook echt nergens op. Maar de Alfa komt dichter bij de Porsche dan de Audi bij de Alfa.

Kan niks vinden voor de RS6, alleen een 8:09 maar dat was model 2008.

7:45 zou kunnen kloppen, maar dan zit je toch ruim 20 seconden verschil met de GTAm, als we conservatief zeggen dat die 10 seconden sneller is dan de Q.

De GTAm zou dan 5 seconden verliezen van een 911 Turbo S of 10 seconden van een 911 GT3.

Wel errug veel flitsers vandaag (bij de op en afritten van de snelwegen).

Terug
Naar boven