AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

En kosten efficiënt vervalt dan ?

Welke V8 die 0-100 in minder dan 5 seconden trekt ( je rijdt dus al niet zuinig) is er in godsnaam kostenefficent met de huidige benzineprijzen? 😂 Een V6 of 8 rijdt toch gauw 1 op 8, 1 op 9? Flink trekken en 't is nog minder dan dat.

Een wat oudere 550i xDrive doet het ook wel leuk, maar inderdaad niet heel erg vriendelijk voor de portemonnee.

Bedoel meer qua onderhoud (idealiter VW / Mercedes blok), brandstof verbruik minder belangrijk. Brandstof vind ik persoonlijk minder belangrijk, maak niet veel kilometers en vind snelheid belangrijker
Elk blok dat zo kan trekken is duur in onderhoud man. Vooral als je er ook daadwerkelijk zo mee trekt.

Oersaai qua rijden of alleen qua looks. Vind het wel wat hebben; understated uiterlijk maar prima snel.

Beide. Gaat rechtuit razendsnel en liep harder dan 250km/u, wat in Duitsland wel fun was met de V-max 250km/u Duitsers.
Maar ondanks de variabel instelbare dempers bleef het een saai hok die niet van bochten hield.

Welke V8 die 0-100 in minder dan 5 seconden trekt ( je rijdt dus al niet zuinig) is er in godsnaam kostenefficent met de huidige benzineprijzen? 😂 Een V6 of 8 rijdt toch gauw 1 op 8, 1 op 9? Flink trekken en 't is nog minder dan dat.

Nogmaals, Lexus GS450h of LS500/600h. Lopen echt megasnel en, relatief gezien, heel zuinig.
Maar ook nogmaals ; vrij saai, wel onverwoestbaar.

Een wat oudere 550i xDrive doet het ook wel leuk, maar inderdaad niet heel erg vriendelijk voor de portemonnee.
Wel heel mooie auto's. Een stiekeme droom van me is nog een keer een mooie E60, liefst de M5 natuurlijk. Monster van een auto maar niet te doen met een normaal salaris.

• Like
Waarderingen: Vonk
De belevingservaring van snel rijden met een SUV is ook heel anders dan in een 'M3'. X5 M50d gaat als een raket. ook geef je geen budget aan

Wel heel mooie auto's. Een stiekeme droom van me is nog een keer een mooie E60, liefst de M5 natuurlijk. Monster van een auto maar niet te doen met een normaal salaris.

+ dat er altijd wel wat mankeert. Zeker de V10 van de e60 M5 is een hopeloos geval.

Hoezo niet? Zijn best wat opties toch? Kwam zelf nog de Stelvio tegen (schijnt een goede motor te zijn, maar Alfa heeft historisch slechte reputatie), GLC (SUV vind ik iets minder) en RS7 (misschien minder praktisch).

Stelvio! :driving: Heeft lang bij mij op de shortlist gestaan. Helaas wel 4-cylinder (of je moet voor de 2.9V6 gaan).

• Like
Waarderingen: Vonk
+ dat er altijd wel wat mankeert. zeker de V10 van de e60 is een hopeloos geval.

Stelvio! :driving: Heeft lang bij mij op de shortlist gestaan. Helaas wel 4-cylinder (of je moet voor de 2.9V6 gaan).
Bij Stelvio wil je de 2.9V6, Ferrari blok. Probleem is dat ik geen idee heb over de betrouwbaarheid, vrij nieuwe auto en ken echt niemand met een moderne Alfa

Veel snelle Europese auto's zijn niet echt betrouwbaar de laatste jaren. Dan moet je echt naar Japanner kijken.

Bij Stelvio wil je de 2.9V6, Ferrari blok. Probleem is dat ik geen idee heb over de betrouwbaarheid, vrij nieuwe auto en ken echt niemand met een moderne Alfa

Ik heb een Giulietta gehad waar ik 5 jaar in heb gereden en 200K op de teller heb gezet. Anders dan een kapot lampje was dat ding niet stuk te krijgen.

Ben op zoek naar een tweede auto, meer gezins focus en meer hufterproof voor tripjes naar NL. Idealiter 5-10 jaar oud, 0-100 in minder dan 5 sec, AWD, voorkeur voor v8 maar wel kosten efficiënt. Wat vinden jullie van S6 of Volvo V60 Polestar (de oude V6)?

Ken je budget natuurlijk niet, maar is wel van een geheel andere orde dan je oorspronkelijke vraag. :roflol:

Ken je budget natuurlijk niet, maar is wel van een geheel andere orde dan je oorspronkelijke vraag. :roflol:
Auto's zijn stuk goedkoper waar ik woon dus is niet echt vergelijkbaar met kosten hier. Ter vergelijking ik kan een Volvo V60 T6 Polestar, 2015, 70k KM op de teller kopen voor 25k. Vond ik voor zo'n auto best een schappelijk bedrag en leek me hele praktische auto voor tripjes en rijden met familie (modderige spullen mee en dat soort dingen). Vraag is alleen of ik niet beter iets meer kan uitgeven en iets mooiers kan kopen

Betrouwbaarder dan de Duitse varianten.

De vroege modellen (2016) wel wat issues met remstoringen en raar remgevoel. Verder weinig grote problemen bekend.

2.9 natuurlijk wel wat meer werk aan dan de 2.0, maarja dan heb je wel een blok wat met alleen een remap tune 570pk en 700nm heeft.

Natuurlijk niet te vergelijken met de 2.9V6 van Alfa. :roflol:
Ferrari-made, dus houd maar rekening met aardige onderhoudskosten.

Hij zoekt betrouwbaar :dunno:

Nee natuurlijk niet, ik haakte enkel in op "Moderne Alfa" en daar is de laatste jaren echt weinig mis mee.

Terug
Naar boven