XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Als je braaf 100 km/u blijft rijden niet. Als je echter de ( na tuning een stuk hogere) topsnelheid gaat opzoeken kan het wel nut hebben lijkt me.
Niet zo zeer dit. Upgrade remmen is vooral nodig voor het vanuit (vol) accelereren vol remmen. Doordat je hier VEEL meer kracht genereerd dan de waarvoor de remmen getest zijn is een upgrade voor ieders veiligheid eigenlijk een must.

Niet zo zeer dit. Upgrade remmen is vooral nodig voor het vanuit (vol) accelereren vol remmen. Doordat je hier VEEL meer kracht genereerd dan de waarvoor de remmen getest zijn is een upgrade voor ieders veiligheid eigenlijk een must.
Dat klinkt erg logisch. Thanks, zo had ik er niet naar gekeken.

Juist, je bevestigt eigenlijk wat ik net uitleg.
Nee, @Steks weerlegt wat jij zegt.

Edit: maar ik vind wel dat je een valide punt hebt, indien je inderdaad gaat remmen terwijl je aan het accelereren bent is het wel relevant, aangezien de kracht in voorwaartse richting groter is. F = m*a , Tweede Wet van Newton.

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er op het moment dat je het gas los laat en je voet naar het rempedaal verplaatst?
Ik heb er geen beeld bij hoe abrupt het acceleren stopt bij een auto met 407 pk, maar denk je gelijk hebt en dat zodra je het gas loslaat (ongeacht het vermogen) er geen verdere acceleratie plaatsvindt.

En de weg tussen ik meen Breda en Rotterdam? Staat er ook om bekend.
Dat is de A16, daar zou ik niet zo snel maxen. Ik rijdt daar nooit harder dan 160-170. Ik zou in die regio dan eerder de A58 of A59 pakken van Breda richting Zeeland.

Of de A7 of A32 in het noorden ofzo.

Op welke snelweg heb je dan 100% garantie dat er geen snelheidscontroles plaatsvinden? Misschien midden in de nacht.
Ja ok dat heb je nooit maar hier wordt in met name de weekenden redelijk los gegaan

europaweg.PNG

Op welke snelweg heb je dan 100% garantie dat er geen snelheidscontroles plaatsvinden? Misschien midden in de nacht.
Garantie om niet geflitst te worden heb je nooit, maar hier in het noorden wordt amper gecontroleerd.

Verkeerspolitie is wel overal, maar als die je pakken dan verdien je het ook; je hebt dan blijkbaar je omgeving niet goed genoeg in de gaten gehouden, anders had je wel door dat je op hoge snelheid werd gevolgd :p.

Waarom zullen Rally auto's betere remmen hebben, niet om het aantal PK maar door het rijgedrag. aantal pk heeft niets te maken met remweg van 100km/u naar 0.
oftewel gaat het om passende remmen bij mogelijk rijgedrag. valt je rijstijl wel mee, dan hoef je je rem niet aan te passen. Maar dan zeg je waarom tunen naar 407PK, tja omdat het kan.
Over het algemeen zie ik deze auto's eerder te hard rijden in de bebouwde kom dan een normale Golf. Mocht er zich dan een gevaarlijke situatie voordoen, is het wel fijn dat je goed rubber hebt en goede remmen.

• Like
Waarderingen: BB_
Garantie om niet geflitst te worden heb je nooit, maar hier in het noorden wordt amper gecontroleerd.

Verkeerspolitie is wel overal, maar als die je pakken dan verdien je het ook; je hebt dan blijkbaar je omgeving niet goed genoeg in de gaten gehouden, anders had je wel door dat je op hoge snelheid werd gevolgd :p.
Precies. En als ze ergens staan is het bv op het viaduct Joure, de lichtmis Zwolle, de stukken na een file wanneer je weer kan doorrijden, of een motormuis bij de afrit van tankstations. Tijdens TT in Assen is de kans wat groter.

Op flitsmeister kan je zien hoeveel andere weggebruikers ook flitsmeister gebruiken.

• Like
Waarderingen: BB_
Precies. En als ze ergens staan is het bv op het viaduct Joure, de lichtmis Zwolle, de stukken na een file wanneer je weer kan doorrijden, of een motormuis bij de afrit van tankstations. Tijdens TT in Assen is de kans wat groter.

Op flitsmeister kan je zien hoeveel andere weggebruikers ook flitsmeister gebruiken.
Daarom gaan we nu met de auto naar de TT. Ook ik kan me niet echt beheersen als we naar de TT gaan op de motorfiets

Terug
Naar boven