MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

En waar baseerde je dat vermoeden op? Weet je wat zwakzinnig betekent?
Gevoelsmatig op basis van je posts.

Volgens de van Dale betekent zwakzinnig: “zwak van verstand; geestelijk gehandicapt”

Als je met een slok op achter het stuur kruipt pas je mijns inziens wel binnen die definitie. Als je dan ook nog eens de 250 km/u aantikt kunnen we je wellicht onder idioot inschalen;
“zwakzinnige in de zwaarste graad.”

Nooit begrepen waarom je met alcohol op achter het stuur zou kruipen.

Mijn vader doet al heel zijn leven niet anders lol en heeft nog nooit een ongeluk gehad of gevaarlijke situaties veroorzaakt of wat dan ook. Ligt aan de persoon. Sommige mensen doen nuchter dommere dingen dan anderen met alcohol en coke gecombineerd.

Anekdotisch bewijs om alcoholgebruik in het verkeer te rationaliseren, I’m out :roflol:

Gevoelsmatig op basis van je posts.

Volgens de van Dale betekent zwakzinnig: “zwak van verstand; geestelijk gehandicapt”

Als je met een slok op achter het stuur kruipt pas je mijns inziens wel binnen die definitie. Als je dan ook nog eens de 250 km/u aantikt kunnen we je wellicht onder idioot inschalen;
“zwakzinnige in de zwaarste graad.”
Ik denk juist dat jouw verstandelijke vermogens erg beperkt zijn en je vermoedt dat ik nog dommer ben. Je probeert iets als "krankzinnig", "gek" of "excentriek" uit te drukken en gebruikt daarvoor woorden die bij een lage intelligentie horen.

Laatst bewerkt:
Het is geen brommer!

Mooie discussie hier. O, zie dat dit het auto topic is...

In het motor topic wordt gedacht dat een 600cc met 98pk harder gaat dan een 1050cc met 135pk
Het aanbod om een rondje te rijden staat nogsteeds ;)

Overigens nooit beweringen gemaakt dat hij sneller is dan een Speed, alleen wel dat hij 227 op de navi toch echt wel haalde.

Ik denk juist dat jouw verstandelijke vermogens erg beperkt zijn en vermoedt dat ik nog dommer ben. Je probeert iets als "krankzinnig", "gek" of "excentriek" uit te drukken en gebruikt daarvoor woorden die bij een lage intelligentie horen.
Ik zie jouw actie juist als een kenmerk daarvan :shrug:, zijn imho weinig dingen die zo dom zijn als dit.
Ik zeg niet dat het een goed idee is. Maar je reageert nogal heftig en ik breng enige nuance aan.
Ervaring(en) in mijn omgeving m.b.t. dronken bestuurders en onschuldige slachtoffers maken mij wat fanatiek wat dit betreft ;). Elk jaar vallen er, alleen in Nederland al, tientallen doden door rijden onder invloed. Dat kun je met geen mogelijkheid goedpraten of nuanceren. Nuanceren met een anekdote voegt verder precies niks toe, ik ken ook wel iemand die de 100 heeft gehaald en als een ketter heeft gerookt zijn hele leven.

Ik zie jouw actie juist als een kenmerk daarvan :shrug:, zijn imho weinig dingen die zo dom zijn als dit.

Ervaring(en) in mijn omgeving m.b.t. dronken bestuurders en onschuldige slachtoffers maken mij wat fanatiek wat dit betreft ;). Elk jaar vallen er, alleen in Nederland al, tientallen doden door rijden onder invloed. Dat kun je met geen mogelijkheid goedpraten of nuanceren. Nuanceren met een anekdote voegt verder precies niks toe, ik ken ook wel iemand die de 100 heeft gehaald en als een ketter heeft gerookt zijn hele leven.

Juridisch zal het waarschijnlijk anders liggen maar jij had het over “alcoholgebruik in het verkeer”. Dat interpreteerde ik als na 1-2 wijntjes of biertjes achter het stuur kruipen.

Nu heb je het over rijden onder invloed. Daarbij stel ik me een fucking droeloe bestuurder voor, lol. Dat is idd wat anders. Maar dat is niet wat ik bedoelde te nuanceren

Juridisch zal het waarschijnlijk anders liggen maar jij had het over “alcoholgebruik in het verkeer”. Dat interpreteerde ik als na 1-2 wijntjes of biertjes achter het stuur kruipen.

Nu heb je het over rijden onder invloed. Daarbij stel ik me een fucking droeloe bestuurder voor, lol. Dat is idd wat anders. Maar dat is niet wat ik bedoelde te nuanceren
Dan hebben we zeker over twee verschillende dingen inderdaad :haha:. 1-2 wijntjes of biertjes zullen je rijvaardigheid niet significant beïnvloeden; daarom ook geen ongelukken veroorzaken; daarom ook niet strafbaar :).

Kom je terug op mijn punt he. Ga je verantwoord (bv: gebruik je verstand in de bebouwde kom(om met je pk's heb je die extra remmen niet nodig.
Dat gebeurt in de praktijk niet. Dat zal in BE net zo zijn schat ik in, als het in NL en Dui ook zo is

Met alcohol op een voertuig besturen is gewoon onmeunig dom !

Dan hebben we zeker over twee verschillende dingen inderdaad :haha:. 1-2 wijntjes of biertjes zullen je rijvaardigheid niet significant beïnvloeden; daarom ook geen ongelukken veroorzaken; daarom ook niet strafbaar :).
Tsja, ook dat snap ik eigenlijk niet hoor. Is dat nu zo erg om geen alcohol te drinken als je moet rijden?
Toch genoeg lekkere dranken zonder alcohol? Of is amuseren zonder drank tegenwoordig zo moeilijk?
Blijkbaar moeten er velen eerst iemand verliezen in het verkeer alvorens de euro valt.

En ivm het wettelijke: vanaf 2-3 glazen kan je al prijs hebben. Hangt van meerdere zaken af natuurlijk.

Maar je had al eerder, en vaker, gemerkt dat ik zwakzinnig ben? Omdat mijn mening vaak verschilt van die van anderen? Wat nou als die anderen het vaak bij het verkeerde eind hebben?

Het probleem met rijden onder invloed is dat je het niet 'even kort kan doen'

Snel rijden is risicoverhogend, maar je kan van te voren de situatie inschatten en dan kortstondig harder rijden met relatief laag risico. Je past je snelheid altijd aan aan de situatie.

Je kan niet eventjes 30 seconden op een leeg stukje asfalt flink onder invloed zijn en daarna weer nuchter bij het kruispunt aankomen. Bij alles wat je doet is het risico gewoon veel groter door zelfoverschatting, verminderde cognitieve capiciteit en verminderd reactievermogen.

onder invloed verhoogd je risico voor ongevallen enorm, waarbij stomdronken (1000UGL en meer) achter stuur gaan zitten je iets van 1000x meer kans geeft op een ongeval. En dat risico neemt af naarmate je minder gedronken hebt.

Als maatschappij hebben we gezegd we accepteren het risico tot 88 of 220 UGL, maar daarboven niet meer, daarboven noemen we het 'rijden onder invloed(van alcohol)'. Een grote volwassen vent(niet beginnend) kan met 2 flesjes bier naar 1 uur wachten wel weer rijden, een kleine vrouw mag als beginnend bestuurder nieteens een halve.

Zelf kies ik er liever voor om eigenlijk nooit met drank op te rijden, dan hoef ik mezelf nooit de vraag te stellen 'wat als ik nuchter was geweest'.

Meestal zijn het ook juist de motor en autoliefhebbers die ook harder roepen dat je niet met alcohol op moet rijden, dus ik verbaas me wel als ik het tegendeel hoor.

Overigens is fietsen onder invloed ook verboden maar wordt dit (normaal) niet gecontroleerd/gehandhaafd, tenzij je een ongeval veroorzaakt of echt gevaar veroorzaakt.

Over drugs hoeven we helemaal geen discussie te hebben mag ik hopen?

Terug
Naar boven