XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Ik haat mensen die met hun elektrische pauper auto rechts gaan staan, hun accu leeg trappen om je voor te blijven om vervolgens 60 te gaan rijden waar je 80 mag omdat dat beter is voor de range van de accu. En ze doen het bijna allemaal.
Voor mijn gevoel zijn dat voornamelijk Tesla's, ik zal niet ontkennen dat ik al een paar keer overwogen heb die wel van de weg te duwen omdat geen enkele Tesla normaal afgestelde koplampen heeft. Als je s'avonds op de snelweg zo'n blokkendoos achter je hebt rijden zie je bijna niks meer in je spiegels, bizar. Als ik terug rijd van kantoor op de ring en een irritante schittering zie, is het 99.9% van de tijd een Tesla.

(Maar ik blijf erbij dat Skoda Octavia rijders nog vervelender zijn).
 
Voor mijn gevoel zijn dat voornamelijk Tesla's, ik zal niet ontkennen dat ik al een paar keer overwogen heb die wel van de weg te duwen omdat geen enkele Tesla normaal afgestelde koplampen heeft. Als je s'avonds op de snelweg zo'n blokkendoos achter je hebt rijden zie je bijna niks meer in je spiegels, bizar. Als ik terug rijd van kantoor op de ring en een irritante schittering zie, is het 99.9% van de tijd een Tesla.

(Maar ik blijf erbij dat Skoda Octavia rijders nog vervelender zijn).
Idd, echt fucking irritant die slecht afgestelde verlichting in de spiegel of tegemoetkomend. je spiegel heeft vaak 2 standen, waar je dit mee kunt dimmen
 
Voor mijn gevoel zijn dat voornamelijk Tesla's, ik zal niet ontkennen dat ik al een paar keer overwogen heb die wel van de weg te duwen omdat geen enkele Tesla normaal afgestelde koplampen heeft. Als je s'avonds op de snelweg zo'n blokkendoos achter je hebt rijden zie je bijna niks meer in je spiegels, bizar. Als ik terug rijd van kantoor op de ring en een irritante schittering zie, is het 99.9% van de tijd een Tesla.

(Maar ik blijf erbij dat Skoda Octavia rijders nog vervelender zijn).
So true
 
Vanochtend heb ik een praktisch probleem van een elektrische auto gezien. Ik woon in een redelijk nieuwe wijk (oudste huis is 15 jaar) met ruim voldoende parkeerplaatsen langs de straat met hier en daar een parkeerhofje, maar ik heb mijn auto daar nog nooit hoeven neerzetten ivm een parkeerplaats tekort. De paar openbare laadpalen staan hier allemaal in die parkeerhofjes waardoor de dichtstbijzijnde zo’n 15 huizen verderop is, op zich is dat nog prima te doen. Vanochtend zag ik mijn overbuurvrouw met haar twee kinderen alleen verderop in de wijk in haar elektrische auto stappen. Volgens Googlemaps is dat ca. 400m, een leuke bijkomstigheid van laadpaalklevers.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Vanochtend heb ik een praktisch probleem van een elektrische auto gezien. Ik woon in een redelijk nieuwe wijk (oudste huis is 15 jaar) met ruim voldoende parkeerplaatsen langs de straat met hier en daar een parkeerhofje, maar ik heb mijn auto daar nog nooit hoeven neerzetten ivm een parkeerplaats tekort. De paar openbare laadpalen staan hier allemaal in die parkeerhofjes waardoor de dichtstbijzijnde zo’n 15 huizen verderop is, op zich is dat nog prima te doen. Vanochtend zag ik mijn overbuurvrouw met haar twee kinderen alleen verderop in de wijk in haar elektrische auto stappen. Volgens Googlemaps is dat ca. 400m, een leuke bijkomstigheid van laadpaalklevers.

Als je gewoon een normale woning hebt kun je prima zelf een laadpaal (laten) installeren. Ik zie het probleem niet zo, tenzij je gierig bent of in een appartementencomplex woont.
Veel gemeenten plaatsen op verzoek ook gewoon extra palen.
 
Als je gewoon een normale woning hebt kun je prima zelf een laadpaal (laten) installeren. Ik zie het probleem niet zo, tenzij je gierig bent of in een appartementencomplex woont.
Veel gemeenten plaatsen op verzoek ook gewoon extra palen.
Geen idee hoe dat hier geregeld is, maar in mijn wijk staar er geen enkele laadpaal bij iemand voor de deur die geen eigen oprit heeft. En nee dat zijn niet alleen appartementencomplexen.

Zelf een laadpaal (laten) installeren, houdt dat dan in dat die paal alleen voor jou is?
 
Geen idee hoe dat hier geregeld is, maar in mijn wijk staar er geen enkele laadpaal bij iemand voor de deur die geen eigen oprit heeft. En nee dat zijn niet alleen appartementencomplexen.

Zelf een laadpaal (laten) installeren, houdt dat dan in dat die paal alleen voor jou is?

Als de paal op eigen terrein staat is het sowieso alleen voor jou. Als hij op de openbare voorziening staat dan moet 1. de gemeente er goedkeuring voor geven en 2. kun je zelf kiezen of je hem openzet voor anderen om op te laden of niet.
 
Geen idee hoe dat hier geregeld is, maar in mijn wijk staar er geen enkele laadpaal bij iemand voor de deur die geen eigen oprit heeft. En nee dat zijn niet alleen appartementencomplexen.

Zelf een laadpaal (laten) installeren, houdt dat dan in dat die paal alleen voor jou is?
Mijn zwager heeft ook een laadpaal laten plaatsen, dat is voor jezelf, maar je kunt hem ook aanmelden voor open gebruik.
 
Geen idee hoe dat hier geregeld is, maar in mijn wijk staar er geen enkele laadpaal bij iemand voor de deur die geen eigen oprit heeft. En nee dat zijn niet alleen appartementencomplexen.

Zelf een laadpaal (laten) installeren, houdt dat dan in dat die paal alleen voor jou is?
Volgens mij is dat deels ook afhankelijk van welk bedrijf de panelen plaatst. Steeds meer bedrijven die dat en accu's ook aanbieden
 
Ik had ook een aanvraag gedaan bij onze gemeente aangezien mijn vriendin een hybride heeft en de volgende van ons beide elektrisch moet worden. Ik dacht ik vraag het al aan. Antwoord was dat er binnen een straal van 500m een laadpaal was en ze er dus geen bijzetten.
Wel handig zo in een drukbevolkt gebied :roflol:
 
Als de paal op eigen terrein staat is het sowieso alleen voor jou. Als hij op de openbare voorziening staat dan moet 1. de gemeente er goedkeuring voor geven en 2. kun je zelf kiezen of je hem openzet voor anderen om op te laden of niet.
Volgens mij heeft de gemeente er tot nu toe geen goedkeuring voor gegeven aangezien alle palen die niet op eigen terrein staan openbare zijn in die hofjes. Op zich werkt dat prima als iedereen zijn auto loskoppelt als die op een schappelijke tijd vol is en niet al te ver staat. Maar in de herfst of winter is dat misschien al snel te veel gevraagd.
 
Volgens mij heeft de gemeente er tot nu toe geen goedkeuring voor gegeven aangezien alle palen die niet op eigen terrein staan openbare zijn in die hofjes. Op zich werkt dat prima als iedereen zijn auto loskoppelt als die op een schappelijke tijd vol is en niet al te ver staat. Maar in de herfst of winter is dat misschien al snel te veel gevraagd.

Ja als. Maar het gros van de mensen denkt niet aan een ander.
 
Terug
Naar boven