MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Crazy 'licht' getunede Nederlandse c63s op bezoek bij officially gassed

C63s is wel een hele speelse auto vanwege de achterwielaandrijving. Iemand die graag drift in bochten is dit wel iets voor hem maar als het mis gaat dan is het goed mis

Turkije nummer 1
IMG_0074.jpeg

• Topic Starter Topic Starter
  • #22.826

• Haha
Waarderingen: Boca
Ik ben op zoek naar een tweedehandswagen. Echter is er in België nog steeds weinig duidelijkheid omtrent de evolutie op taksen van wagens en de lez-zones.

Ik ben altijd fan geweest van wagens die er een beetje uitspringen.
Jammer genoeg lijken alle wagens na 2016 op elkaar.

Ik ben op zoek naar een wagen met een:
1) betrouwbare motor
2) automatische transmissie
3) een bijzonder uiterlijk en interieur.
4) niet te dorstig dus geen 5.7 ...

Ik heb een paar wagens waar ik echt een fan van ben. Welke lijkt voor jullie de verstandigste keuze?
Ik rijd elke dag 7 km naar het werk en 7 km terug. Af en toe eens een uitstapje naar de Ardennen. En tijdens de grote vakantie lange ritten van minstens 1100 km. In totaal per jaar niet meer dan 12000 km.

De kandidaten zijn:

1) Lancia delta 3.0 diesel met 190 of 239 pk. Mijn voorkeur. Zo'n ware slee die eigenlijk niks meer met Lancia te maken heeft maar ik vind hem echt zo'n mooie zware slee.
2) Lancia delta. 1.8 benzine zeer mooi en sportief.
3) Lancia delta .1.6 diesel zeer mooi en zuinig maar lez....
4) fiat freemont 2.0 diesel ( diesel dus lez....)
5) Kia Sorento. 2.2 diesel ( problemen met lez of 2.4 benzine ( beiden van 2012)
6) Rover 75 ( probleem is echter de lez-zones)
7) alfa romeo Brera...prachtige vorm
8) alfa romeo 159 stationwagon.
9) Lancia ypsilon. Klein maar vind die zo ongelooflijk mooi.
10) Saab 9-3 en 9-5. Die allerlaatste versie vond ik prachtig.
11) Jaguar XJ...prachtig.

Ik weet dat er verstandigere keuzes zijn maar die doen m'n hartje niet sneller slaan. Ik wil eens een wagen waar ik graag naar kijk...if you know what I mean. Ik koos altijd voor praktische wagens maar nu wil ik eens een bijzondere wagen kopen.
Hebben jullie eventueel nog alternatieven?

Dus eigenlijk op zoek naar een wagen tussen de 6 a 15000 euro. Automaat ..die een beetje anders is.

• Like
Waarderingen: 6am
Uit die hele lijst ouwe meuk zou ik dan zoeken naar een 159 met niet al teveel km's, maar dat gaat een lastige kluif worden.
De rest zou ik mijn vingers niet aan branden, volgens mij is de XJ ook een mooie auto, echter nog even een tikkeltje duurder in onderhoud dan de 159.

Uit die hele lijst ouwe meuk zou ik dan zoeken naar een 159 met niet al teveel km's, maar dat gaat een lastige kluif worden.
De rest zou ik mijn vingers niet aan branden, volgens mij is de XJ ook een mooie auto, echter nog even een tikkeltje duurder in onderhoud dan de 159.
Dit, sowieso uit dit lijstje ga je nooit een echte bargain vinden. Onderdelen en onderhoud zijn duur en dit zijn allemaal oude barrels en probleem gevallen

Skoda Octavia RS DSG 184​

Ik zou met jouw wensen diesel meteen laten varen, je rijdt woonwerk nieteens lang genoeg om je motor warm te krijgen.

Ik kan me wel vinden in jouw smaak overigens, ik denk wel dat een Brera lastig wordt, daarvan moet je echt de 'goede spec' kopen en die zijn duur.

Voor jouw budget kan wel je een knappe 159 kopen en dan ook nog eens het 1.7T blok, die ik aan zou raden. Even langsgaan voor een chiptune(kan want dit blok is understresses in de normale 200pk uitvoering) en je hebt 230pk.

Voor zover ik weet is de belasting op diesel met meer PK ook duurder in België, maar dit zei hij in juni nog
Diesel isin België een probleem aan het worden. Binnen nu en 2 jaar mag je nergens nog binnen in de grootsteden.
En nu zoekt ie diesel met + 190pk

Zoiets maar dan in Belgie te koop vinden, zal daar ook wat goedkoper zijn.

2011 Alfa Romeo 159 Sportwagon 1750 tbi Ti 147dkm carbon
€ 13.950,00

1 van de mooiste stations ooit, sowieso uit dat tijdperk!

Voor zover ik weet is de belasting op diesel met meer PK ook duurder in België, maar dit zei hij in juni nog

En nu zoekt ie diesel met + 190pk
Ik snap de dieselwens ook niet echt.
Of naja echt niet.

Rijdt korte stukken, wil de auto mede voor de belevenis.

Enige wat ik me kan bedenken is dat diesels goedkoper zijn en je dus meer auto krijgt voor je geld?

Maarja dan nog..

Ik snap de dieselwens ook niet echt.
Of naja echt niet.

Rijdt korte stukken, wil de auto mede voor de belevenis.

Enige wat ik me kan bedenken is dat diesels goedkoper zijn en je dus meer auto krijgt voor je geld?

Maarja dan nog..

In deze categorie niet nee. Volgens mij zijn er wel wat nieuwe Diesels met Plugin Hybride tegenwoordig die gewoon voldoen aan alle normen. Maar verder niet relevant voor onze meester uit Vlaanderen.

Terug
Naar boven