MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Toyota is veel beter dan Peugeot, en welke hangt af van welke klasse. oa Yaris hybrid
Met een Yaris hybrid kan ik toch het prijsverschil tussen 2 redelijk vergelijkbare occasions waarvan de één een benzinemotor heeft en dan ander volledig elektrisch is niet eenvoudig in kaart brengen.

Onze tweede auto moet binnenkort weer voor een beurt en APK en mijn vrouw heeft dan altijd de angst dat er veel aan mankeert en dus moest ik maar eens op zoek naar andere auto voor de kosten erg hoog oplopen.

Een Peugeot 208 vind ik wel een leuk wagentje, groot genoeg voor een tweede auto en 4 jaar oud is die zowel als EV en als benzine te vinden, dus een goed exemplaar om de prijzen te vergelijken. Vanaf 2020 met max 60.000 km is de vanaf prijs ongeveer 15k voor een benzine uitvoering en 20k voor een EV.

Zonder eigen laadpaal is het dus waarschijnlijk nog steeds niet financieel lonend om voor een EV te kiezen want ook het wegenbelasting voordeel is of komt te vervallen.
Zou geen peugeot nemen. Veel zijn bij de 2 ton toe aan een motorwissel. Mocht je toch een peugeot willen moet je in iedergeval de 1.6 THP met geen stok aan raken. Zorg ook dat je geen model koopt met een natte distibutie riem(dit is helaas bij meerdere merken iets om op te letten) dat doet de levensduur van de motor alles behalve goed.

Zou geen peugeot nemen. Veel zijn bij de 2 ton toe aan een motorwissel. Mocht je toch een peugeot willen moet je in iedergeval de 1.6 THP met geen stok aan raken. Zorg ook dat je geen model koopt met een natte distibutie riem(dit is helaas bij meerdere merken iets om op te letten) dat doet de levensduur van de motor alles behalve goed.
Peugeot was puur als voorbeeld om met een gelijke auto aan mijn vrouw te laten zien dat je voor het geld niet voor een EV moet kiezen.

Ik heb zo’n 1.6 in een Mini gehad, echt een drama blok.

"Daarom worden vanaf 6 mei een aantal van onze functies zoals Apple CarPlay, Android Auto en de gemiddelde snelheid bij trajectcontroles onderdeel van Flitsmeister PRO."

Peugeot was puur als voorbeeld om met een gelijke auto aan mijn vrouw te laten zien dat je voor het geld niet voor een EV moet kiezen.

Ik heb zo’n 1.6 in een Mini gehad, echt een drama blok.
mini 1.6 begon hier bij 80.000 olie te branden bij 100.000 koppakking stuk om nog maar te zwijgen over de motormanagement systeem issues .......mooi spul

Damn.

Wonderbaarlijk zijn er geen doden gevallen

Holy f**k

Verkeersbesluit voor het instellen van een maximumsnelheid van 90 km/u op een aantal autosnelwegen in diverse gemeenten in Noord-Brabant en Limburg, zaaknummer RWSZ2023-00018622.

90 is verdomme de maximumsnelheid op bergpassen in Italie :roflol: en in Schotland zelfs 97kmh(niet dat het je lukt om dat langer dan 1 seconde aan te tikken maar toch).

Daar zien de wegen er niet uit, in Nederland hebben we de beste wegen te wereld....

90 op een snelweg voelt ook echt onveilig, iedereen gaat dan andere dingen doen.

90 is verdomme de maximumsnelheid op bergpassen in Italie :roflol: en in Schotland zelfs 97kmh(niet dat het je lukt om dat langer dan 1 seconde aan te tikken maar toch).

Daar zien de wegen er niet uit, in Nederland hebben we de beste wegen te wereld....

90 op een snelweg voelt ook echt onveilig, iedereen gaat dan andere dingen doen.
Ik reed gisteren over een N-weg waar je tot niet al te lang geleden 80km/u mocht, maar tegenwoordig is dat 50, maar vanwege slecht wegdek het over een flink stuk verlaagd is naar 30. Terwijl het err beter bij lag dan de gemiddelde Belgische snelweg.

Overigens reed ik gisteren en eergisteren door Zwitserland, daar is het helemaal kut. Snelweg wisselt de snelheid steeds tussen 120-100 en 80, om gek van te worden. Grote 2 baans snelwegen zijn regelmatig even snel 80 voor een tunnel, levensgevaarlijk en je wordt he le maal lijp.

Zelden zo onveilig gevoelt op een motor, je kijkt alleen nog maar naar beneden naar de boordcomputer voor je snelheid.

Overigens reed ik gisteren en eergisteren door Zwitserland, daar is het helemaal kut. Snelweg wisselt de snelheid steeds tussen 120-100 en 80, om gek van te worden. Grote 2 baans snelwegen zijn regelmatig even snel 80 voor een tunnel, levensgevaarlijk en je wordt he le maal lijp.

Zelden zo onveilig gevoelt op een motor, je kijkt alleen nog maar naar beneden naar de boordcomputer voor je snelheid.
Heb je in Griekenland ook.
130km/u en dan 80 of zelfs 50 in een tunnel en daarna weer 130

Gewoon lekker overal 180 blijven rijden.

Daarom stel ik voor dat we 80 gaan rijden op 5 baans snelwegen en 70 op de overige auto(snel)wegen.

En wie dan alsnog sterft geven we gewoon forse gevangenisstraffen.
Veruit de meeste dodelijke ongelukken gebeuren op 80km wegen. Ik ben voor, ruimt lekker op!

Idd , ik zou in dit geval ook voor de Yaris hybrid gaan Steks.
Ik ben er van overtuigd dat de Fiesta zonder problemen een jaartje of nog langer mee kan, maar mijn vrouw wilde. wel weten wat als dat niet zo is. Dan is een Yaris (hybrid) niet eens een gekke keuze.

Met mijn DS3 in 2 jaar er €6000 doorheen gejaagd, mooi spul idd

Terug
Naar boven