AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

@Muxster & @Bullshark 👍🏻 Bedankt voor de tips.

Zo’n kleinere zou best ideaal kunnen wezen, met name voor het parkeren buitenshuis. Heb FitCamX ook voorbij zien komen. Ga er nog wat verder in verdiepen.

Laatst bewerkt:

• Heart
Waarderingen: K82

Like.

Op de droge stukken van de bergpas kon ik ze bijhouden, maar op de natte stukken was ik te voorzichtig om mee te komen.

20240425_121546.jpg

20240425_121647.jpg

Optioneel kan je ook je wrap laten keramische coaten. Beschermt je wrap 1 jaar lang en hoef je alleen nog maar water sproeien waardoor het vuil gelijk eraf glijd.
On-mo-ge-lijk. Vuil blijft zich hechten, is meer nodig dan enkel (gedemineraliseerd) water sproeien als je wil dat het schoon wordt.

Werkt nano spray daar niet goed voor?
Een goede coating, en ervan uitgaande dat de lak een goede behandeling heeft gehad inclusief polijsten, helpt natuurlijk enorm. Maar het is een van de vele fabeltjes dat men dan enkel water hoeft te sproeien om de auto schoon te maken. Een coating heeft tevens onderhoud nodig.

On-mo-ge-lijk. Vuil blijft zich hechten, is meer nodig dan enkel (gedemineraliseerd) water sproeien als je wil dat het schoon wordt.
Werkt prima. Echter gaan de coatings vaak niet zo lang mee als beweerd word. Een jaar is vrij optimistisch, dan moet het echt perfect gedaan zijn. Ook word er vaak geen echte ceramic of glass coating gebruikt. Als het uit een plastic flesje of spuit komt is het niet echt(en daar ook in geleverd is). Echte ceramic coating zit namelijk in een glazen flesje aangezien het door plastic heen vreet in die concentraties.
Tevens kost een zo'n flesje al snel meer dan 100 tot 200 euro voor de degelijke merken, soms zelfs 3 tot 400. Dus als aangeboden word dat je auto voor 300 euro gecoat kan worden is er 99% kans dat ze geen echte coating gebruiken want dan maken ze gewoon bijna/geen winst.

Laatst bewerkt:
Ik ga af op wat o.a Absolute Motors mij heeft verteld. Als je je auto goed schoon wil houden is meer nodig dan een beetje water sproeien en klaar. Zelfde geldt voor de coating te onderhouden. Misschien ben ik verkeerd geïnformeerd, al klonk het plausibel.

Echter gaan de coatings vaak niet zo lang mee als beweerd word. Echte ceramic coating zit namelijk in een glazen flesje aangezien het door plastic heen vreet in die concentraties.
Eens.

PS
5.15 Keramische is harder maar is logisch dat ook daar vuil op hecht.

Heb op onze auto ook een glass coating laten zetten. Na x jaar merk je wel dat het steeds minder effect heeft en die 6 jaar wat ze claimen dat het erop blijft kan je halveren. Vuil hecht wel, maar poetsen gaat stuk sneller dat dan weer wel.

Meen toen 1100€ betaald te hebben en die mens was hele week ermee bezig. Polijsten was het meest tijdrovende, die coating erop zetten was paar uur werk.

IMG_6657.jpeg

IMG_6656.jpeg

Ik zit soms wel te denken om onze Kia in te ruilen en dan iets bij te leggen om zoiets kopen.

Nissan Leaf 2.ZERO EDITION 40 kWh | Adapt. Cruise | 2.000,-
€ 13.900,00

Alleen dan kom je bij het grote probleem uit van geen oprit hebben, dus niet thuis kunnen laden, dus altijd afhangkelijk zijn van de hogere energieprijzen die 3rd partij opladers vragen.

Als je kijkt wat het dan onder de streep nou echt scheelt is het allemaal niet zo veel. Wij rijden nu 7-8000km per jaar, 1 op 18. De wegenbelasting die je niet betaald voor de elektrische auto betaal je extra aan de hogere verzekering.

En je kan niet meer met auto op vakantie.

Me too, het lijkt met vooral een goed alternatief voor onze kleine auto waar extreem korte ritjes mee rijden. Daar moet een benzine motor gewoon veel van slijten. Aan de de andere kant, lekker boeiend voor een klein tweedehands autootje van <€10k.

Onze tweede auto moet binnenkort weer voor een beurt en APK en mijn vrouw heeft dan altijd de angst dat er veel aan mankeert en dus moest ik maar eens op zoek naar andere auto voor de kosten erg hoog oplopen.

Een Peugeot 208 vind ik wel een leuk wagentje, groot genoeg voor een tweede auto en 4 jaar oud is die zowel als EV en als benzine te vinden, dus een goed exemplaar om de prijzen te vergelijken. Vanaf 2020 met max 60.000 km is de vanaf prijs ongeveer 15k voor een benzine uitvoering en 20k voor een EV.

Zonder eigen laadpaal is het dus waarschijnlijk nog steeds niet financieel lonend om voor een EV te kiezen want ook het wegenbelasting voordeel is of komt te vervallen.

Kun je beter een Toyota hybrid kiezen

Terug
Naar boven