AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Kijk zoiets vind ik nu prachtig, een wolf in schaapskleren :D
Zelf had ik dat met 3 bontkraagjes in een corsa, dikke velgen, dikke uitlaat en een flinke luchthapper op hun 1,1 liter of zo.
Gevolg eerst doen of je ze met moeite bij kunt houden en dan ineens flink gas geven een een groot gat er tussen trekken.
En vervolgens weer de toegestane snelheid rijden, kwamen vervolgens met een flinke snelheid voorbij rijden en omdat de weg bijna ophield kwamen ze eerst bijna tegen hun voorganger aan bij de verkeerslichten en daarna schoven ze door naar de verkeerslichten voor rechtsaf nog steeds in hun slip en ramden daarbijna hun voorganger en degene die langs hun stond omdat de auto geen grip had en dus scheef trok bij het remmen :p
En dan vervolgens als je er achter staan nog flink staan de gassen :rolleyes:

Dat strak voor uit kijken ken ik toen zo'n zakenmannetje in strak pak in zijn porsche cayman het tot 2 maal toe probeerde om de 309 bij te houden, bij het 3de verkeerslicht keek hij ook strak voor zich uit :p

Haha precies! Dat is gewoon prachtig om te zien.
Precies dat is wat ik ook leuk vind aan een sleeper, dat gevoel krijg je gewoon veel minder met een auto waarvan iedereen weet dat hij snel is.

Ja daar kan ik niet tegen, dat soort gedrag.. Ik ga regelmatig naar de mcdonalds hier in Veenendaal omdat daar altijd meetings zijn. We gaan meestal achteraan staan en dan kijken wie zich niet kan gedragen.
Pas was er een bmw die een burnout deed, grip kreeg en hem vol in de golf tegenover hem boekte. :roflol: Afgelopen week was er weer iemand die ECHT asociaal reed over dat terein, wat hij niet wist was dat hij het voor de neus van de politie deed en dus staande gehouden werd haha.

Vroeg of laat kom je jezelf toch tegen als je je niet kan gedragen.

Ik moet wel toegeven dat ik het even heb geprobeerd bij de S8 om te kijken hoe dat nu optrekt en rijd rond de 200+, het is dan nog steeds lekker rustig in de auto en je merkt aan de auto zelf niet echt dat je harder rijd dan 120 kwa bijgeluiden of zo.
Het enigste nadeel is omdat je dus zelf zo hard rijd moet je dus ook extra goed opletten op het overige verkeer omdat zij er geen rekening mee houden dat iemand met zo'n snelheidsverschil eraan komt.
Gevolg even later rijd ik weer rustig aan een vrachtauto aan en dus met 80 op een 100 weg met een muziekje aan omdat dat relaxter rijd :o

Ik vind het juist erg fijn een vlotte auto te rijden met name als je een keer moet invoegen of even iemand in wilt halen, gewoon dat je weet dat het ook makkelijk kan :)

Ja klopt bij de Yaris mis ik dat wel ff dat extra vermogen als je ergens in wilt halen :o

En ik ben gewend aan hard rijden dus weet waar je op moet anticiperen, ik rij regelmatig ver boven de 200 en de laatste keer dat ik een noodstop moest maken door een inschattingsfout kan ik me niet eens meer herinneren wanneer dat was. Was een peugeot 106 die tussen 2 vrachtwagens door kwam schieten en 90 ging rijden op de linker baan. Was wel een broek poep momentje :roflol: Reed toen 140/150 ongeveer dus niet heel hard maar scheelde echt maar tientallen centimeters.

Nadeel of juist het grappig van de S8 is dat het zichtbaar is dat het een vlotte auto is.
Zodoende was er laatst een Seat Ibiza die voor me reed en eigenlijk door zijn voorganger heen wilde rijden.
En bij het dubbelbaans verkeerslicht voor linksaf en rechtdoor waarbij hij voor linksaf gaan stond te wachten kreeg hij de neiging om bij groenlicht ipv links rechtdoor te gaan en vervolgens bij het pompstations die meteen na dat kruispunt stond me op te wachten om zo links langs me te staan bij het dubbelbaans verkeerslicht en vervolgens te gassen en zo de auto telkens een stukje naar voren te laten gaan. :p

Die verwachtte zeker dat omdat ik een rustige rijstijl heb dat de S8 logo bij de grille nep zou zijn of zo ???
Ach even later na een groot gat te hebben getrokken zal hij vast wel hebben geloofd dat het om een echte S8 ging :p

---------- Toegevoegd om 10:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:45 ----------

Ja daar kan ik niet tegen, dat soort gedrag.. Ik ga regelmatig naar de mcdonalds hier in Veenendaal omdat daar altijd meetings zijn. We gaan meestal achteraan staan en dan kijken wie zich niet kan gedragen.
Pas was er een bmw die een burnout deed, grip kreeg en hem vol in de golf tegenover hem boekte. :roflol: Afgelopen week was er weer iemand die ECHT asociaal reed over dat terein, wat hij niet wist was dat hij het voor de neus van de politie deed en dus staande gehouden werd haha.

Vroeg of laat kom je jezelf toch tegen als je je niet kan gedragen.

Dat is zo, 1 keer bij het verkeerslicht stond er 1 vooraan te gassen en ik een paar auto's terug besloot om ook voor de lol eens gas te geven, gevolg alle auto's voor me trokken ineens vlot op en ineens was er een hoop geflits terwijl er geen onweer was :p
Toch fijn als je dan bij hem remmen langs een vrachtauto staat die aan de kant van het flitsapparaat rijd :D

---------- Toegevoegd om 10:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:49 ----------

Ja klopt bij de Yaris mis ik dat wel ff dat extra vermogen als je ergens in wilt halen :o

En ik ben gewend aan hard rijden dus weet waar je op moet anticiperen, ik rij regelmatig ver boven de 200 en de laatste keer dat ik een noodstop moest maken door een inschattingsfout kan ik me niet eens meer herinneren wanneer dat was. Was een peugeot 106 die tussen 2 vrachtwagens door kwam schieten en 90 ging rijden op de linker baan. Was wel een broek poep momentje :roflol: Reed toen 140/150 ongeveer dus niet heel hard maar scheelde echt maar tientallen centimeters.

Daarom rijd ik liever de toegestane snelheid, een ander kan ook een inschattingsfout maken en de kans is veel groter bij een hogere snelheid.

Ik heb zelf ook al eens een opmerking gehad waarom ik uberhaupt met mijn rijstijl een een GTI reed destijds, je snapt dus wel dat die persoon raar opkeek toen ik destijds een snellere GTI, een omgebouwde 309 en de S8 kocht :p

De meeste hebben zoiets als van de auto kan snel zijn dus moet er ook snel worden gereden.

Ja klopt :roflol: altijd van die paupers die willen racen. Met motor rijders is t vooral irritant want die blijven maar bezig.

De s4/rs6 en m5 van een vriend/ouders van hem zijn ook ontdaan van alle logo's, rij je gelijk een heel stuk rustiger...

Hmm ja ik zorg gewoon dat als ik hard rij dat ik anticipeer op het andere verkeer, dus niet met 200km/h langs iemand rijden die vlak achter een vrachtwagen rijdt enzo.. Gewoon als je t vaak doet leer je rekening houden met het gedrag van andere mensen.

Alleen hoeveel winst boek je nu eigenlijk met het hard rijden?
Ik heb zo vaak dat ze me in de stad voorbijkomen en dan sta je vervolgens weer achter ze bij het verkeerslicht, vervolgens rijden ze hard naar het volgende verkeerslicht toe waar je weer achter aan sluit.
Enigste voordeel is wel dat ze dan vaak het verkeerslicht triggeren om al op groen te gaan als ik eraan kom en zelf dus niet hoef af te remmen :D

Avg, s8 v8 of v10?

V8 het D2 S8 model met 4,2 liter.

Alleen hoeveel winst boek je nu eigenlijk met het hard rijden?
Ik heb zo vaak dat ze me in de stad voorbijkomen en dan sta je vervolgens weer achter ze bij het verkeerslicht, vervolgens rijden ze hard naar het volgende verkeerslicht toe waar je weer achter aan sluit.
Enigste voordeel is wel dat ze dan vaak het verkeerslicht triggeren om al op groen te gaan als ik eraan kom en zelf dus niet hoef af te remmen :D

:o T is wel leuk, als je zuinig wilt rijden moet je niet zo'n auto kopen.

Was laatst wel 200 km/h op cruise control naar Leeuwarden (+- 100 km) gereden dus toen wel 20 min bespaard t.o.v. navigatie.

Nice ronin style

Ik vind 's nachts doorrijden wel fijn, maar overdags rij ik liever relaxed.
Zelf merk ik dat ik constant zit te kijken naar flitsers in de bosjes langs de weg en dat vind ik nou niet bepaald chill.

Daarom rij ik liever gewoon normaal en laat ik me af en toe gaan op het circuit. :)

---------- Toegevoegd om 11:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

V8 het D2 S8 model met 4,2 liter.

Dik hoor!

Heb je trouwens een foto van de 309? Exterieur en motor ben ik erg benieuwd naar.

Show es wat pics van jullie dikke audi's, bentley's, lambo's etc.

:o T is wel leuk, als je zuinig wilt rijden moet je niet zo'n auto kopen.

Was laatst wel 200 km/h op cruise control naar Leeuwarden (+- 100 km) gereden dus toen wel 20 min bespaard t.o.v. navigatie.

Het gaat me uiteraard niet om het zuinig willen rijden, alleen ik heb zo vaak gezien dat het dus echt niets oplevert het gas geven in de stad door als die verkeerslichten en drempels dat ik er niet snel toe geneigd ben.

Oef.. :heart:

V2.0 van mijn motor..
IMGP1784.jpg

Het gaat me uiteraard niet om het zuinig willen rijden, alleen ik heb zo vaak gezien dat het dus echt niets oplevert het gas geven in de stad door als die verkeerslichten en drempels dat ik er niet snel toe geneigd ben.

Hmm ja klopt, in stad rij ik meestal ook wel vrij rustig, af en toe gas in trappen na stoplicht maar niet constant vol gas en dan weer snoeihard in de remmen.

Ik vind 's nachts doorrijden wel fijn, maar overdags rij ik liever relaxed.
Zelf merk ik dat ik constant zit te kijken naar flitsers in de bosjes langs de weg en dat vind ik nou niet bepaald chill.

Daarom rij ik liever gewoon normaal en laat ik me af en toe gaan op het circuit. :)

Ik heb nog gewoon een ouderwetse stinger die uit te zetten is :roflol: . Gewoon aanzetten als je te hard rijdt en uit zetten als je normaal rijdt.

Ik heb altijd flitsmeister aanstaan heeft me al een paar keer gered

Ik heb altijd flitsmeister aanstaan heeft me al een paar keer gered

Ja dat scheelt wel, maar als ze er net staan en die app weet het nog niet hang je nog.
Daarom rij ik liever rustig, geen gezeik en geen onnodige "stress".

De een noemt het p*ssy, de ander noemt het kosten besparen omdat de hobby al duur genoeg is.

Heb je trouwens een foto van de 309? Exterieur en motor ben ik erg benieuwd naar.

Dit is de 309 :)

309velg2_zps83d64364.jpg

309velg_zpsf4534778.jpg

Niet echt show waardig maar hier een foto van het blok een 2.0 turbo afkomstig uit een citroen XM

Afbeelding010photo.jpg

En tot slotte nog een foto van de Audi

s8_zps15ffd1d4.jpg

audi-a8-4-2-s8--6415955-6_zps89eada26.jpg

De Audi is overigens de opvolger van mijn oude peugeot 106 :)
Om eerlijk te zijn ben ik echte peugeot liefhebber, en heb sinds ik mijn rijbewijs heb altijd al een 1 of meerdere peugeots gehad :)
De 106 heb ik omgerolen omdat ik het vermogen miste en daardoor altijd de 309 nam en de 106 dus vaak stil stond, helaas is dit bij de audi nog steeds vaak het geval :o

Helaas staat de 309 bij de garage voor een nieuwe radiateur, de oude mazda radiateur begon te zweten.

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

Ziet er netjes uit! :thumbup:

Nice! Motor is nog zo goed als stock of niet?
Lekker betrouwbaar dan ook. :thumbs:

---------- Toegevoegd om 12:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Zeker!

Is niet mijn motor hoor, is alleen dezelfde motor als dat ik heb maar dan met meer goodies. :p
Hij komt er wel zo uit te zien, maar niet dit jaar.. Die airbox alleen is al 600+ euro. :o

---------- Toegevoegd om 12:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Oh nice ze zijn goedkoper geworden! €441.57
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nice! Motor is nog zo goed als stock of niet?
Lekker betrouwbaar dan ook. :thumbs:

---------- Toegevoegd om 12:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Zeker!

Is niet mijn motor hoor, is alleen dezelfde motor als dat ik heb maar dan met meer goodies. :p
Hij komt er wel zo uit te zien, maar niet dit jaar.. Die airbox alleen is al 600+ euro. :o

---------- Toegevoegd om 12:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Oh nice ze zijn goedkoper geworden! €441.57
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De motor is idd stock, enkel een grotere intercooler een boostcontroller en een dumpvalve zijn er aan veranderd. (rest van de auto uiteraard ook aangepast en RDW herkeurd)
Het blokje heeft net geen 90.000 gelopen.

Terug
Naar boven