XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Nou, geen taart in dit geval. Verzekeraar(s) zien dat niet als geldige constructie om het rijgedrag te kunnen aantonen :o 45 minuten van m'n leven well spend.
jij moet zoveel betalen omdat je vrouw bent. Die kunnen niet zo goed rijden.

Tip: neem een man en zet em op zijn naam!

Gister de benz gepolijst. Interieur helemaal behandeld. Lijkt wel als nieuw. Bijna 40 jaar✌️
20250323_123235.jpg
20250323_123247.jpg
20250323_123206.jpg
20250323_141300.jpg

Een ë-C4 (2024) en C350e (2017) gaan er over zo'n 7 maanden uit.
Duurt nog wel effe, maar ik begin altijd van te voren een beetje te oriënteren op wat er mogelijk voor in de plaats kan komen.
Proefritjes e.d.

Budget is €50-75k. Liefst 1 "SUV" en 1 Sedan/Hatchback.
PK's interesseren me niet heel veel gezien ik 99.5% van de tijd toch 100-120 op cruise ga, comfort belangrijker.
Ook geen hechting met een bepaald merk.
Iemand aanraders, of absolute afraders?
Als ik kijk wat een beetje in dat segment zit en in m'n smaak valt:

Auto 1)

DS7:

XC40:

X1

CUPRA Fermentor

Auto 2)

4 serie gran coupé:

1 serie

Giulia

Mazda 3

M'n hoofd staat op dit moment het meest naar de DS7 omdat 't wel veel auto voor geld is en DS'jes altijd super comfortabel zijn.
Verder een beetje gemengd tussen de 1 serie en 4 serie. Voor de 4 serie zou ik dan liever naar een 2021-2022 model gaan kijken, maar die vind ik qua exterieur lelijker en is wel een 10-15k duurder.
Mis ik hier nog wat modellen, of kan ik er een paar sowieso afstrepen door bekende problemen e.d.?

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft de BMW's zou ik niet voor een 3- of 418 gaan maar een x20i. De 1.5 liter blokjes zijn mijn inziens niet afdoende voor een dergelijke auto. In een 1-serie kan het opzich wel, hoewel ik daar nog niet echt voorstander van zou zijn. Hetzelfde geld voor elke SUV naar mijn mening.

Verder heb ik echt een zwak voor de Giulia. Die auto klopt in haar geheel. En zoals Henk Westbroek ooit zong, zelfs haar naam is mooi. Voor wat betreft onderhoud weet ik er alleen niets van, haha.

Voor wat betreft de BMW's zou ik niet voor een 3- of 418 gaan maar een x20i. De 1.5 liter blokjes zijn mijn inziens niet afdoende voor een dergelijke auto. In een 1-serie kan het opzich wel, hoewel ik daar nog niet echt voorstander van zou zijn. Hetzelfde geld voor elke SUV naar mijn mening.

Verder heb ik echt een zwak voor de Giulia. Die auto klopt in haar geheel. En zoals Henk Westbroek ooit zong, zelfs haar naam is mooi. Voor wat betreft onderhoud weet ik er alleen niets van, haha.
420i past idd makkelijk. Dat is 'n goede tip ja.

Voor de 1-serie lukt een 120i trouwens ook wel.

Giulia vind ik ook écht een prachtige auto, maar schijnt dat er wel écht een hoop mis mee kan gaan.

Laatst bewerkt:
Duurt nog wel effe, maar ik begin altijd van te voren een beetje te oriënteren op wat er mogelijk voor in de plaats kan komen.
Proefritjes e.d.

PK's interesseren me niet heel veel gezien ik 99.5% van de tijd toch 100-120 op cruise ga, comfort belangrijker.

Auto 1)

DS7:

XC40:

X1

CUPRA Fermentor

Auto 2)

4 serie gran coupé:

1 serie

Giulia

Mazda 3

M'n hoofd staat op dit moment het meest naar de DS7 omdat 't wel veel auto voor geld is en DS'jes altijd super comfortabel zijn.
Verder een beetje gemengd tussen de 1 serie en 4 serie. Voor de 4 serie zou ik dan liever naar een 2021-2022 model gaan kijken, maar die vind ik qua exterieur lelijker en is wel een 10-15k duurder.
Mis ik hier nog wat modellen, of kan ik er een paar sowieso afstrepen door bekende problemen e.d.?
Vind je een Mazda CX5 niets?

Vind je een Mazda CX5 niets?
Ik had ‘m langs zien komen en zie ze vaak in de buurt. Ik vind het niet niets, maar vind hem ook niet iets unieks hebben waardoor ik die liever dan de andere opties zou willen.

Misschien een beetje hetzelfde als wat ik met vw golf / tiguan en audi a1 / 3 heb. Elke hoek zie ik er een hele lading van staan.

Laatst bewerkt:
420i past idd makkelijk. Dat is 'n goede tip ja.

Voor de 1-serie lukt een 120i trouwens ook wel.

Giulia vind ik ook écht een prachtige auto, maar schijnt dat er wel écht een hoop mis mee kan gaan.
De door jou geplaatste 4'er is wel een erg mooie variant. Persoonlijk ben ik geen voorstander van particuliere koop voor zulke bedragen, maar het is een erg mooie.

Is Alfa nog altijd zo berucht?

Waarom marktplaats en niet gewoon gaspedaal of zo?

Waarom marktplaats en niet gewoon gaspedaal of zo?
Omdat ik nu nog aan het oriënteren ben op welke modellen / opties interessant zijn.
Als ik over een tijdje 1-2 SUV's op het oog heb en 1-2 Sedans/Hatchbacks, proefritjes gedaan heb en ga kopen, dan ga ik idd ook op gaspedaal e.d. kijken.
Maar voor nu maakt 't niet echt uit waar ik op kijk. Ik heb nog wel wat maanden hé.

Proefritjes e.d.

Auto 1)

DS7:

XC40:

X1

CUPRA Fermentor

Auto 2)

4 serie gran coupé:

1 serie

Giulia

Mazda 3

Voor een SUV zou ik zeker ook naar een Mazda CX 60 kijken.

Nou we zijn d'r uit. Het gaat een CX-5 en Giulia (veloce q4) worden.

De prijs van die Giulia's liggen eigenlijk te gunstig om andere modellen te overwegen. Ik ga dus kijken naar een Giulia Veloce, 2019 of nieuwer, max 80 gelopen.
Pak 'm beet ben je (naar verwachting) over 5 jaar zo'n €600 per maand kwijt aan een Giulia.

Ook nog even aan een Audi A3 gedacht, met soortgelijke specs, echter heb je dan 150pk ipv 280pk.
Die valt per maand wat lager uit op zo'n €423-€500 per maand. Echter is daar het probleem dat je dan net zo goed zo'n A3 kan private leasen.
Door het volume voordeel liggen die dus best scherp in de lease, voor zo'n Giulia ben je ipv €450 per maand aan lease kosten al snel €1200 per maand kwijt, haha.

Kan nu dus op een lager pitje en dan begint richting het eind van het jaar de zoektocht. Duurt lang.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven