Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Splinternieuwe huurauto, god wat irritant dat gepiep als je te hard rijdt. Moet ook telkens opnieuw het uitzetten, dit kan je er hopelijk uit programmeren toch?

Splinternieuwe huurauto, god wat irritant dat gepiep als je te hard rijdt. Moet ook telkens opnieuw het uitzetten, dit kan je er hopelijk uit programmeren toch?
Welke merk heb je ?

Bij mijn Yaris piept die 3 keer en telkens zachter en zachter. En dat is het.

Een auto die piept als je te hard rijdt?

Oh miss me with that shit.... Ik krijg van lane assist al spontaan de neiging om bewust tegen een paal aan te rijden.

Gelukkig ben ik te skeer om een nieuwe auto te kopen :roflol:

Uiteindelijk als je een occasion koopt moet je er wel aan geloven, ik lees dat het verplicht is op alle nieuwe auto’s in de EU. :(

Ironisch genoeg piept die van mij bij alles, behalve te hard rijden (ik heb er ook geen indicatie voor in m'n navigatie, moet ik nog even laten nakijken) :o

Het is wel iets om rekening mee te houden. Ik heb begrepen dat sommige merken het uitschakelen van die onzin best makkelijk hebben verwerkt, door bijvoorbeeld met 1 handeling alles uit te kunnen zetten en dat het bij andere merken juist heel omslachtig is.

Uiteindelijk als je een occasion koopt moet je er wel aan geloven, ik lees dat het verplicht is op alle nieuwe auto’s in de EU. :(
Sinds 2025 dan?

Piept hij dan ook meteen als je er met 1kmh overheen zit of zit er tenminste nog een marge van 15kmh ofzo?

Dat je dus niet de cruise controll op 104 zet op de A2 en dan helemaal knettergek wordt van die piepjes.

Het is wel iets om rekening mee te houden. Ik heb begrepen dat sommige merken het uitschakelen van die onzin best makkelijk hebben verwerkt, door bijvoorbeeld met 1 handeling alles uit te kunnen zetten en dat het bij andere merken juist heel omslachtig is.

Jammer ook dat je dit soort dingen dus elke keer uit moet zetten voor je gaat rijden en niet permanent kan uitschakelen. Krijg je een heel stappenplan van functies de je elke keer uit moet zetten om fatsoenlijk te kunnen rijden.

Sinds 2025 dan?

Piept hij dan ook meteen als je er met 1kmh overheen zit of zit er tenminste nog een marge van 15kmh ofzo?

Dat je dus niet de cruise controll op 104 zet op de A2 en dan helemaal knettergek wordt van die piepjes.

Jammer ook dat je dit soort dingen dus elke keer uit moet zetten voor je gaat rijden. Krijg je een heel stappenplan van functies de je uit moet zetten om fatsoenlijk te kunnen rijden.
6 juli 2024.

Hij piept eenmaal als je 1km/u rijdt, rem je dan niet af dan gaat hij continue piepen. Interval van 4-5 seconden of zo. Tenminste bij deze.

Snelweg hebben we op dit eiland niet dus zou het niet weten maar lijkt me dat waar je ook te hard rijdt hij gaat piepen

Ironisch genoeg piept die van mij bij alles, behalve te hard rijden (ik heb er ook geen indicatie voor in m'n navigatie, moet ik nog even laten nakijken) :o
BMW heeft dat gepiep volgens mij niet. Wij hebben het in ieder geval in beide wagens gelukkig niet. Misschien in de allerlaatste modellen wel, hoewel ik als leenauto een 5-serie uit 2024 meekreeg welke het ook niet deed.

Verkeersbordherkenning is overigens een optie die niet elke BMW heeft.

Leuk dit, krijg je dus nog meer van de gevallen van mensen die met een bord voor een snelheidsbeperking ineens vol op hun rem gaan staan ipv gas los laten.

En natuurlijk de wegen waarbij de maximumsnelheid lager is dan nodig en je van die mensen gaat krijgen die iedereen ophouden.

BMW heeft dat gepiep volgens mij niet. Wij hebben het in ieder geval in beide wagens gelukkig niet. Misschien in de allerlaatste modellen wel, hoewel ik als leenauto een 5-serie uit 2024 meekreeg welke het ook niet deed.

Verkeersbordherkenning is overigens een optie die niet elke BMW heeft.
Binnenkort zit ik in een X5 uit 2025, zal dan eens kijken.

Leuk dit, krijg je dus nog meer van de gevallen van mensen die met een bord voor een snelheidsbeperking ineens vol op hun rem gaan staan ipv gas los laten.
Die systemen zijn ontwikkeld voor mensen die niet kunnen rijden, maar maken alleen maar duidelijker dat zij niet kunnen rijden. Evenals adaptieve cruise control op een snelweg, die gebruikers zijn uit duizenden te herkennen.

De vrouw van een vriend van mij gebruikt telkens als zij moet fileparkeren het automatisch inparkeren. In minder dan ideale omstandigheden werkt dat simpelweg niet zo goed. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe de velgen onder die auto er uit zien.
Binnenkort zit ik in een X5 uit 2025, zal dan eens kijken.

Dat zijn erg mooie wagens! Net een tank om in te rijden.

Alle auto’s in de EU moeten het hebben.

Alle auto’s in de EU moeten het hebben.

Vreselijk betuttelend weer.

De automatische 'noodrem' bij het achteruitrijden ook, trouwens. Vorige week wilde ik parkeren op een openbare parkeerplaats. Rijd netjes achteruit, auto vol in de rem. Met geen mogelijkheid ging ie nog weer naar achteren. Blijkt er zo een lange grasspriet of iets te staan.

Uit het niets was ik de idioot die uit zijn sportwagen moest stappen, grasspriet verwijderen en toen kon ik parkeren. Nu moet ik bekennen dat ik tijdens het typen hiervan bedenk dat ik ook de parkeersensoren had kunnen uitschakelen.

Die systemen zijn ontwikkeld voor mensen die niet kunnen rijden, maar maken alleen maar duidelijker dat zij niet kunnen rijden. Evenals adaptieve cruise control op een snelweg, die gebruikers zijn uit duizenden te herkennen.

Misschien is het ook wel goed voor die groep mensen, maar voor de actieve en bewuste rijders is het wel erg vervelend als het allemaal opgedwongen wordt. Gelukkig is motorrijden nog een plek waar dit soort dingen niet echt bestaan en waarvan gewoon geaccepteerd wordt dat het veel gevaarlijker is en dat er dynamisch gereden wordt.

Ja op de snelweg pik je de verschillende types er zo uit, telefoontjes, de passief rijders zonder verkeersinzicht, de '99 op de cruise control in de middenbaan', de wat zijn spiegels rijders. Ik zit behoorlijk wat KMers en uurtje op de weg, kan ze af en toe echt wel opvreten.

De vrouw van een vriend van mij gebruikt telkens als zij moet fileparkeren het automatisch inparkeren. In minder dan ideale omstandigheden werkt dat simpelweg niet zo goed. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe de velgen onder die auto er uit zien.

Huilen.....

Zag laatste een mooie Panamera met hele mooie ik denk 22 inch velgen. Auto was duidelijk echt niet heel oud maar elk wiel zat al onder de butsen, happen en krassen.

Terug
Naar boven