AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Je auto poetsen met de borstel van zo'n wasbox valt dus ook af te raden?
Een borstel? Voor je lak is het niet goed.
Met een spons of borstel verspreid je het vuil over je lak. Met name zand is het probleem. Je wilt juist iets hebben wat het zand in zich opneemt zodat het geen krassen meer kan maken. Daar heb je een mitt voor nodig met lange vezels. Die sluiten het vuil diep op in de vezel zodat het geen krassen meer kan maken.

Je voorkomt swirls dus nooit maar met een mitt beperk je het tot een minimum. En die lichte swirls heb je er ook zo weer uit.
Ik heb zo'n ding.

autogeek_2270_232291792.jpg

lkkre kleur, als je met zo donkere jeans er te vaak opzit is je bekleding gelijk half blauw :o

Nu echt zo een Wayne Rooney car.

Wat dacht je van Stephen Ireland's bolide?

PAY-Stephen-Ireland.jpg
:o

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Fiat–Chrysler wil blijkbaar fuseren met General Motors. Nog meer rebadging–praktijken op komst. :rolleyes:

Wel interessant dit:

On May 6, 2014, Fiat Chrysler Automobiles announced a plan for the next 5 years in order to outline the future for the company. The company expects that: sales volumes will increase to 7 million units, the revenues will reach 132 billion €, the net income will reach 5 billion € and that the industrial debt will peak at 11 billion € in 2015, and then reduce to 0.5-1 billion € by end of 2018.

Much of the global growth will be focused around Jeep, due to its high visibility globally as well as the growing SUV market in developing markets. Chrysler will be re-positioned as the company's mainstream North American brand to compete with Ford, Chevrolet, Toyota, and Volkswagen, while Dodge will focus on performance-based vehicles. Alfa Romeo will become the company's premium marque to compete with Mercedes-Benz, BMW, and Audi, while Maserati will be the company's ultra-luxury brand to compete with Bentley and Rolls-Royce. Fiat (which will remain the company's mainstream brand outside North America), Ram Trucks, and Ferrari will remain largely unchanged, while SRT was merged back into Dodge. Conspicuously absent in the announcement was Lancia, which was later confirmed to be withdrawing from all markets outside Italy, and possibly withdrawn altogether in 2018.

Laat die fusie met GM maar achterwege. :)

Messi gaat voor Italiaanse verfijning.

Messi-with-his-cars.jpg

Bespeur ik daar toch een vleugje ijdelheid? (zie nummerplaat)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.007
Messi heeft ook een escalade

Wat heeft jullie voorkeur? Een grille die aansluit bij de lichten (A) of toch nog een streepje lak ertussen (B)?

A (3/4/7 Reeks)
w7LhIOl.jpg
B (1/2/5/6 Reeks)
sL4gKon.jpg

Hier het resultaat van het polijsten/voeden/waxen van de 3 panelen. Dak is nog niet gedaan en je ziet duidelijk verschil in kleur. De lijst boven de deuren is diep zwart geworden. Dak is een stuk lichter (vervuilingswaas op de lak en swirls).

33djg53.png

mjpyyq.png

Scherm rechtsvoor nog niet gedaan.
28wihad.png

Heb besloten om hierna de overstap te maken van een wax naar een sealer (langere bescherming).
Voeden van de lak ga ik ook niet meer doen hierna. Het is eigenlijk toch een lakvuller waardoor je lak er beter uitziet. Het is beter meer werk van het polijsten te maken want een gladde lak heeft geen lakvuller nodig. Daarnaast is dit ook niet meer te combineren met een sealer. Het is alleen erg handig wanneer je je auto gaat verkopen omdat het lijkt alsof je lak vloeibaar is geworden.

Best tevreden met dit resultaat als beginner.

Gefeliciteerd.
Als je dan toch gaat poetsen…..

Ff snelle update van het werk aan mijn 5-serie. Zodra deze klaar is start ik met de X5.
Zal uiteindelijk nog before/after pics plaatsen.

Hier het resultaat van het polijsten/voeden/waxen van de 3 panelen. Dak is nog niet gedaan en je ziet duidelijk verschil in kleur. De lijst boven de deuren is diep zwart geworden. Dak is een stuk lichter (vervuilingswaas op de lak en swirls).

33djg53.png

mjpyyq.png

28wihad.png

Ziet goed uit hoor. Heb net mijn nieuwe M3 en die moet ook hoognodig gepolijst worden...extreem veel swirls en wat hologrammen. Heb ook gedacht om er zelf mee aan de slag te gaan maar denk dat ik het toch ga laten doen. Veel te bang voor hologrammen. Hoe heeft dat bij jou uitgepakt?

Ziet goed uit hoor. Heb net mijn nieuwe M3 en die moet ook hoognodig gepolijst worden...extreem veel swirls en wat hologrammen. Heb ook gedacht om er zelf mee aan de slag te gaan maar denk dat ik het toch ga laten doen. Veel te bang voor hologrammen. Hoe heeft dat bij jou uitgepakt?

Ik heb een dual action machine gekocht en geen rotary machine. Als beginner is dat veel verstandiger en je kunt er bijna niets fout mee doen. Zeker niet bij BMW's omdat de blanke lak daarvan keihard is.

Als je van grof naar fijn polijst, polijst je de hologrammen weg. Er zit geen hologram in de lak momenteel, komt denk ik ook door de dual action. Het van grof naar fijn polijsten is wel veel werk want ik polijst 3 maal. Hierna zal ik alleen nog licht polijsten (1x) om lichte krasjes te verwijderen. Je kunt het inderdaad laten doen, scheelt veel tijd maar de kosten zijn ook wat hoger. Maar je zult daarna wel heel voorzichtig je auto moeten wassen met de hand. 1x wasstraat en je lak is weer verneukt.

Ok duidelijk. Ik geloof direct dat er heel veel tijd gaat inzitten als je het goed wilt doen. Ook daarom besteed ik het liever uit. Ik doe de auto's sowieso altijd met de hand wassen dus dat is geen probleem.

Ff snelle update van het werk aan mijn 5-serie. Zodra deze klaar is start ik met de X5.
Zal uiteindelijk nog before/after pics plaatsen.

33djg53.png

mjpyyq.png

28wihad.png

Ziet er netjes uit. Ik heb hier de polijst spullen van 3m moet er ook maar eens aan beginnen. Ziet mijn 5 serie er ook weer als nieuw uit.

Let wel op met het uitbesteden. Je kunt namelijk een simpel trucje toepassen waardoor je lak er perfect uitziet maar zodra je waslaag is verdwenen verdwijnt de lakvulling en worden krasjes en swirls en hologrammen zichtbaar. Ik zou je auto laten polijsten en het met een sealant laten dichtzetten (geen wax). Dit omdat een sealant altijd op een schone lak moet worden aangebracht. Olie en vullers die in een prewax zitten zorgen dat een sealant zich niet kan hechten en een wax wel.
Daarom ziet een wax er ook vaak veel beter uit. Nadeel van een wax is dat ze niet zo lang hechten (max 3 maanden).

Ook geen hybride sealant toelaten want ook daar zitten wax elementen in waardoor ze toch weer een lakvuller kunnen toepassen. Een lak echt vloeibaar glad polijsten is extreem arbeidsintensief. Voor de prijzen die ik zie staan kan dat nooit. Je bent dan zeker 2 volle werkdagen bezig met een auto.

Als je dat niet veel uitmaakt is er niks aan de hand. In een dag kun je wel natuurlijk de swirls uit je lak laten verwijderen (licht polijsten), dat verschil zie je ook flink.

Edit: Voordeel sealant, werkt met polymeren die zich dichtzetten als een schild op je lak. Een sealant beschermt je lak voor ongeveer 6 tot 12 maanden. Een wax ongeveer 3 maanden.
Nadeel, het curen (vastzetten op de lak) van een sealant kan lang duren (soms 36 uur). Je mag er dan niet mee rijden of water op laten komen. ;)

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:19 ----------

Check hier die shine! Na 2e waslaag, net een spiegel.
Sorry kon het niet laten. :o

wirey9.png

Laatst bewerkt:
God bless Herbert Diess en de Belgische wegen, 80 euro voor platen die onderaan mijn wagen 'verdwenen' waren. :roflol:

M235i (F22) (Alpinweiss)
d0JDg61.jpg

agXfsLK.jpg

DbOjh1x.jpg

rz0TOnz.jpg

Qb9W9Sa.jpg

Vond wit maar een onzin kleur vroeger, maar veel (huidige) BMW's staan er verdomd goed mee. Je kan ook meer kanten op als je iets wil veranderen.

Laatst bewerkt:
318i–Review (3 cilinders)
Link

BMW has become the first premium car maker to jump on the three-cylinder bandwagon – offering one in its popular compact executive car. It seems life on the bottom rung isn’t that bad, as the tiny 1.5-litre turbo gives the ruthlessly capable and clinically efficient 3 Series a dose of much-needed character. For most, the 320d still offers the best package and if it were our money we’d plump for the diesel, too. But if you only want a petrol, the 318i makes a strong case for consideration.

Terug
Naar boven