Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Opel.

Kunnen we een leeftijdslimiet aan dit topic verbinden?

Over smaak valt niet te twisten ofc maar dit valt voor mij in de categorie leuk geprobeerd maar net niet.
Totaal geen onderscheidend vermogen dit ontwerp, had net zo goed een mazda ofzo kunnen zijn, zonder uitzondering nietszeggende designs.
Als je een Audi ziet rijden bijvoorbeeld, dan zie je dat het een Audi is.Zelfde geldt voor Mercedes en BMW.
Wil overigens niet zeggen dat ik alle opvallende en/of herkenbare ontwerpen mooi vind.Er is een toyota weet zo snel niet welke -heeft wat weg van een ruimteschip though- die deze eigenschappen ook bezit maar zo lelijk, het onderschijten nog niet waard.
Maar goed, uiteindelijk moet jij erin rijden ofc.:)

Oei, Opel afzeiken en Audi ophemelen. :hamer:

Smaak en het vermoeden dat hij beter stuurt, maar ik koop geen enkele auto zonder een uitgebreide proefrit. Vroeger ging ik voor een proefrit in alle auto’s van mijn shortlist.

Ja mijn shortlist is al verkleind naar deze 2, proefrit in de MB Limousine kan pas vanaf eind Maart geloof ik :(

meer lengte
meer breedte
langere wielbasis
meer ruimte
meer koppel
grotere cilinderinhoud
max vermogen bij lager aantal toeren
50% grotere brandstoftank
carrosserie garantie 6x zo lang
DAB
keyless entry
lichtmetalen velgen zonder bijbetalen

En geheel persoonlijk, ik zie iets te vaak wannabe gangsters met een petje op in deze MB (zwarten/ mocro's etc). Wat je schreef bij BMW vanaf 75K geldt ook voor MB. De Opel ziet er wat sjieker uit.

MB heeft ook wat punten natuurlijk, is geen lelijke auto.

wegenbelasting 203 euro lager
acceleratie 0-100 km/h 2,7 sneller
CO2 uitstoot 14 g/km lager
energielabel lager
noodremassistentie
knieairbag bestuurder
vermoeidheidssensor
botswaarschuwings systeem
achteruitrijcamera
inparkeerautomaat
verwarmde zitplaatsen voor
sportstoelen
automatisch dimmende buitenspiegel
inklapbare buitenspiegels
led koplampen (voor, bij de Opel zitten die achter)

meer lengte
meer breedte
langere wielbasis
meer ruimte
meer koppel
grotere cilinderinhoud
max vermogen bij lager aantal toeren
50% grotere brandstoftank
carrosserie garantie 6x zo lang
DAB
keyless entry
lichtmetalen velgen zonder bijbetalen

en geheel persoonlijk, je bent toch geen wannabe gangster met een petje op.

Haha dat laatste is dus weer perceptie, merkbeleving etc. Ik meet me met niemand en ga gewoon voor datgene dat ik het mooist vind. De afweging motorinhoud, koppel etc., spelen daar zeker een grote rol in, laten we zeggen 25% van het geheel. Om weloverwogen een keuze te maken heb ik 4 categorieen bedacht die ik het meest belangrijk vindt en daarop kan een auto dan scoren;

1. Design, interieur & exterieur (Opel: 9 | MB: 10)
2. Motorinhoud, koppel, 0-100 in x sec. (Opel: 9 | MB: 7)
3. Technologie, Infotainmentsysteem, mogelijkheden anno 2019 (Opel: 7 | MB: 10)
4. Praktisch, dagelijks gebruik, ruimte, inhoud tank etc. (Opel: 10 | MB: 7)

Over wel of niet bijbetalen voor y of x hoef ik niet te twisten, beide auto's moeten ongeveer dezelfde configuratie hebben voor een bepaalde prijs, of dat dan in een pakket zit of een optie is boeit me niet zoveel. Overigens krijg je natuurlijk gewoon standaard 18" in de MB met AMG pakket.

In het vergelijk ontloopt het elkaar nagenoeg niets, dus derhalve mijn vraag hier, aan het prachtig gemêleerde volk van DBB :cool:

Overigens krijg je natuurlijk gewoon standaard 18" in de MB met AMG pakket.
Klopt, de Opel 17 zou ik even aankijken anders 18 van maken. Is mooier (perceptie) als banden en wielkasten niet enorme ruimte laat zien.
Haha dat laatste is dus weer perceptie, merkbeleving etc.
Klopt, daarom persoonlijk. Als je vaak op de weg zit denk ik dat Opel rustiger rijdt. En 0-100 is niet zo interessant, behalve als je met een petje op bij stoplicht staat. Gaat om accelereren vanaf 50-120. Of even van 100 naar 130.

Bij de big fuckers is 0-200 en 50-250 interessant. 0-100 doet er niet toe.

Klopt, de Opel 17 zou ik even aankijken anders 18 van maken. Is mooier (perceptie) als banden en wielkasten niet enorme ruimte laat zien.

Klopt, daarom persoonlijk. Als je vaak op de weg zit denk ik dat Opel rustiger rijdt. En 0-100 is niet zo interessant, behalve als je met een petje op bij stoplicht staat. Gaat om accelereren vanaf 50-120. Of even van 100 naar 130.

Bij de big fuckers is 0-200 en 50-250 interessant. 0-100 doet er niet toe.

Ik heb geen petje, maar het kind in mij komt natuurlijk wel tot leven voor het stoplicht of op de snelweg :p

18 heb ik inderdaad als optie meegenomen bij de Insignia, 20" is niet te betalen, maar anders waren die erop gegaan, die staan erg mooi in de wielkasten. Comfort is dan wel meteen 0,0 :D

Ik heb geen petje, maar het kind in mij komt natuurlijk wel tot leven voor het stoplicht of op de snelweg :p

18 heb ik inderdaad als optie meegenomen bij de Insignia, 20" is niet te betalen, maar anders waren die erop gegaan, die staan erg mooi in de wielkasten. Comfort is dan wel meteen 0,0 :D
Ja dat is dan weer te veel MB voor een Opel. Op de Urus zitten 23". Is wel bruut. Vond de 21" op SQ5+ al groot.
Dat is dan zeker iets wat je mee moet nemen. MB is lichter en wat sneller.

• Like
Waarderingen: Vonk
:haha:

Okay maar verplaats je eens in diegene die de vraag stelt en iemand die niet zoveel geeft om status etc., maar meer vanuit de techniek en iemand die houdt van doorrijden.

De hele VAG is enkel meer van hetzelfde, zeker Audi vind ik de afgelopen jaren echt grijze mussen geworden. BMW is pas leuk als je minimaal 75K hebt liggen, of een leasebudget hebt wat daarbij hoort. Als je een selectie gaat maken op auto's tot ± 40K en minimaal 160PK, dan is er niet heel veel keuze. Bij Opel krijg je dan het meeste auto voor je geld. De MB is natuurlijk qua design gewoon helemaal af, zowel interieur als exterieur om door een ringetje te halen, maar dat gezegd hebbende.. Er ligt wel een "dikke" 1.3T motor in van Renault.. Dus ik vind het wat makkelijk om te zeggen dat de merk a of b niet voldoet aan bepaalde zaken. Zo vind ik de Mazda 6 en de Opel Insignia juist wel van onderscheidend exterieur vermogen getuigen. En ook MB mag zich in dat rijtje scharen. Maar Audi, Volkswagen, Seat, Skoda etc. Nee daar heb ik echt totaal geen gevoel bij de ontwerpen.

Er zijn best wel wat variabelen die je werkelijke smaak kunnen doen vertroebelen, zoals merkbeleving, associatie met een bepaalde groep van de bevolking en ook status bijvoorbeeld. Maar als je dat helemaal zou strippen en puur af zou gaan op wat vind ik mooie scherpe lijnen, strak design etc., dan denk ik dat heel veel meningen zullen worden bijgesteld naar iets anders.

Nou, ga voor de Mazda 6 zou ik zeggen :p

Verder kan ik enkel akkoord gaan wat betreft VAG, ze lijken allemaal op elkaar en zijn niet bepaald interessant om naar te kijken.
Wat mij indertijd tegenhield voor een A klasse was wel degelijk de Renault motor, zeker nu je hoort dat met dit Winterse weer voornamelijk Renaults in de garage belanden :rolleyes:
Verder krijg je (in België toch) ook een nieuwe Civic TypeR voor 40k :D
Misschien niet dé mooiste, maar wel lekker +300pk onder je kont en een 0-100 van minder dan 6sec.

Ja dat is dan weer te veel MB voor een Opel. Op de Urus zitten 23". Is wel bruut. Vond de 21" op SQ5+ al groot.

Dat is dan zeker iets wat je mee moet nemen. MB is lichter en wat sneller.

MB zal bij het stoplicht wat langzamer zijn dan de 200PK opel, geloof 8,1 versus 7,7 dus eigenlijk te verwaarlozen. Moeilijk moeilijk :o

Nou, ga voor de Mazda 6 zou ik zeggen :p

Verder kan ik enkel akkoord gaan wat betreft VAG, ze lijken allemaal op elkaar en zijn niet bepaald interessant om naar te kijken.
Wat mij indertijd tegenhield voor een A klasse was wel degelijk de Renault motor, zeker nu je hoort dat met dit Winterse weer voornamelijk Renaults in de garage belanden :rolleyes:
Verder krijg je (in België toch) ook een nieuwe Civic TypeR voor 40k :D
Misschien niet dé mooiste, maar wel lekker +300pk onder je kont en een 0-100 van minder dan 6sec.

Ja maar het motorengamma in NL van de Mazda 6 vind ik weer helemaal niets. 165PK en 0-100 in 10,1 seconde :roflol: Liggen daar bakstenen in af fabriek ofzo? :D

Type R is hier vanaf 57K pas te krijgen i.v.m. Co² tax :treuren: En die is er ook niet in automaat.. Met 42,5K km per jaar waarvan veel filegevoelige stukken ben ik er nu wel klaar mee om te moeten schakelen.

Als ik voor het snelle alternatief was gegaan dan was de Opel Astra 1.6 200PK een mooie optie geweest, geloof 6,3s 0-100 en echt een scheurijzer. Maar ik ben ook geen 18 meer en geniet steeds vaker van het touren ansich. Enkel voor de stoplichten en het inhalen op de snelweg wil ik wel wat power om zo nooit mijn keuzes afhankelijk te laten worden van de traagheid van een motor. Dat zou me echt op den duur zwaar gaan irriteren en al het plezier eruit halen voor me.

• Like
Waarderingen: Bubs
  • Like
Waarderingen: Bubs
Er is er ook een met 165PK inderdaad, maar voor 2K meer heb je 35PK meer en tenminste een vlotte bak. 9,1s is het gewoon net niet voor mij.

Wat voor Giullietta heb je nu dan? Ik vond de QV namelijk nogal tegenvallen qua acceleratie.

Ok het wordt de merry dus.
goede keuze

Wat voor Giullietta heb je nu dan? Ik vond de QV namelijk nogal tegenvallen qua acceleratie.

Ik had 2012-2015 de 1.4TMA, qua rijplezier was dat gewoon een groot feest, zoveel gevoel wat er door het stuur komt, de wegligging de klaverbladen :heart: Dat was echt autorijden met een beetje comfort. Die kan ik nu overigens wel weer bestellen, maar dan hebben we het over een model uit 2011 :o En misschien dit jaar, of ergens volgend jaar komt dan een nieuwe. De techniek van infotainment is sterk achterhaald inmiddels, dat vind ik dan als IT en technisch snufjes man weer zonde.

De QV vond ik zijn geld ook niet waard.. Het is jammer dat de Giulia instapper al zo erg duur is, dat zou wel in alle opzichten de best passende auto zijn voor me nu, maar die valt gewoon buiten budget.

Ok het wordt de merry dus.
goede keuze

1 PK is wat weinig hoor :rolleyes:

Dan zou ik eerst een proefrit maken in de Insignia, die heeft een beduidend langere wielbasis en is ook wat zwaarder, dus klaverbladen zijn dan minder leuk.

Heeft het nog zin om anders auto's aan te dragen?

• Like
Waarderingen: Vonk
Dan zou ik eerst een proefrit maken in de Insignia, die heeft een beduidend langere wielbasis en is ook wat zwaarder, dus klaverbladen zijn dan minder leuk.

Heeft het nog zin om anders auto's aan te dragen?

Ja natuurlijk! Ik sta open :)

Terug
Naar boven