MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Ik las wat haat omtrent renault motoren, maar wat vind je van een renault talisman? Of als imago niet boeit een hyundai i30 fastback?

@Schwarzeneggertje ah tof...daar ga je een stuk sneller mee door de stad dan met zo'n koekblik.
2 motoren....keuzeproblemen :-)

Ik rij zelf een YZF R1 (uit 2006).
Heel veel vermogen voor een lichte machine. Mooier wordt het leven niet.

@Punjab
Misschien overheen gelezen; gaat het om nieuw/lease of komen jonge occassions ook in aanmerking? Zeeuw (regio Rotterdam) heeft in ieder geval een paar Giulia’s (2017/2018’ers) voor onder de 40k staan.

Ja dat is natuurlijk nog een optie wellicht, maar dan moet de onderhoudshistorie aanwezig zijn en kloppen en het liefst onder 10K op de teller, anders wordt het teveel gedoe in de lease.

Misschien andere insteek? Weet dat het vloeken in de kerk is voor de germanofielen qua auto's

https://www.autoweek.nl/auto/94432/peugeot-508-active-puretech-180/

lekker fris interieurtje en ruim. Lijkt me prima wagen voor jouw kilometrages per jaar.

dfqy30abufnq_480.jpg

Ik reed toevallig zaterdag langs een groene, prachtige wagen inderdaad! Die hebben ze echt wel raak geschoten qua design, ook het interieur is prachtig wat mij betreft. Maar instap 40K en als je een beetje aankleding wil conform mijn eisen ga je toch al snel rap omhoog. En wat je zegt, het blijft wel een Peugeot, al doet het design dat niet vermoeden.

Tot 15 jaar geleden was 0-100 nog wel leuk, er was altijd ruimte en je kon met een snellere auto een ander echt passeren. Nu niet meer mogelijk met al die zebrapaden en heb je nog geen 100 meter vrij spel ivm de drukte.

Vraag me af wat er nu nog leuk aan is om van 175pk naar 250pk te gaan op de overvolle snelweg vandaag de dag. Auto's zijn allemaal snel genoeg en er is gewoon geen ruimte meer al die pk's te benutten. Ik was toen ik net mijn rijbewijs had echt een autogek maar de lol is er toch wel helemaal van af. Misschien komt het omdat ik 50 á 70.000 per jaar rijd en het daardoor zat ben.

Niet mee eens, maar wij wonen ook achteraf op de hei zo'n beetje in de heuvels van Noord Limburg en niet in de randstad. En met onze reistijden is er ruimte zat voor genoeg rijplezier :cool:

@Punjab ,ik zou in jou geval voor de Opel gaan ,en voor mezelf even doorsparen en voor de Giulia gaan (wel minimaal de Veloce uitvoering),

Seat en Audi vind ik niet zo bijzonder (behalve de A8 limo en de S8 dan)

Tja ik heb een leasebudget en daar moet het in passen, scheelt dat ik ook het wagenpark beheer dus ik kan wel wat drukken op de tarieven in dit geval. Verder moet het qua bijtelling ook wel een beetje leuk blijven natuurlijk :emo:

Ik las wat haat omtrent renault motoren, maar wat vind je van een renault talisman? Of als imago niet boeit een hyundai i30 fastback?

Ja maar dan alleen de Fastback N, niet te betalen dus en voor dat budget ga je natuurlijk liever in een Giulia.

Zijn genoeg leuke auto's om plezier van te hebben. Binnen NL moet je dat denk ik anders invullen. Je hebt een vervoersmiddel van A tot B, eventueel een cabrio als het mooier weer is of een leuke klassieker voor erbij. Echt snelle auto's kan je in NL niet goed rijden. Infrastructuur is er niet op berekend. Los daarvan gaat het nog weleens mis met bepaalde onopgevoede mensen. Liggen er ineens mensen op de motorkap, krassen op deuren, overal vieze vingerafdrukken, vrouwen/kinderen/tokkies die met handtasjes/ringen/telefoons of wat ze dan ook in de handen hebben langs de lak gaan schuren etc. Dan nog de afgunst. Je bent al snel een crimineel, of op zijn minst iemand die in de auto van zijn vader rijdt. Nee dan kan je doorgaans beter op een andere manier autorijden. De politie heeft je snel in de gaten want die geven het letterlijk aan elkaar door. Al moet ik zeggen dat er gelukkig genoeg agenten zijn die heel coulant zijn en het leuk vinden om een praatje te maken en oprechte interesse tonen.

Op zich kijk er niet meer van op als ik relatief jonge mensen in een bak van 60k zie rijden, 95% Duits merk. Je ziet er zoveel rijden tegenwoordig.
Dat lijkt een beetje het instap bedrag te zijn voor een beetje status, óf mensen hebben gewoon erg veel over voor een bepaalde status. In mijn buurt wonen er een aantal met een erg dure auto waar van ik weet dat ze die eigenlijk niet echt kunnen betalen of er krom voor moeten liggen. Dat vind ik wel bijzonder treurig dan om zulke bedragen uit te geven om een beetje mee te kunnen doen, want dat is het vaak toch wel. Blijkbaar betaald deze status zich toch min of meer uit in een bepaalde omgeving.

Op zich kijk er niet meer van op als ik relatief jonge mensen in een bak van 60k zie rijden, 95% Duits merk. Je ziet er zoveel rijden tegenwoordig.
Dat lijkt een beetje het instap bedrag te zijn voor een beetje status, óf mensen hebben gewoon erg veel over voor een bepaalde status. In mijn buurt wonen er een aantal met een erg dure auto waar van ik weet dat ze die eigenlijk niet echt kunnen betalen of er krom voor moeten liggen. Dat vind ik wel bijzonder treurig dan om zulke bedragen uit te geven om een beetje mee te kunnen doen, want dat is het vaak toch wel. Blijkbaar betaald deze status zich toch min of meer uit in een bepaalde omgeving.
Dat is treurig idd. Uiteindelijk zou het m.i. zo moeten zijn dat het geld dat je als particulier aan een auto uitgeeft door het toilet gespoeld kan worden. Ik bedoel niet dat het je niets uitmaakt maar dat je het kan missen, zonder dat je levensstijl anders wordt of in de problemen raakt.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja lul je daar maar uit.

Of in.

:roflol: Tja, boys will be boys? :$

Uiteindelijk zou het m.i. zo moeten zijn dat het geld dat je als particulier aan een auto uitgeeft door het toilet gespoeld kan worden. Ik bedoel niet dat het je niets uitmaakt maar dat je het kan missen, zonder dat je levensstijl anders wordt of in de problemen raakt.

Klopt, laatst schoot in eens de gedachte in mijn hoofd om maar een Mazda 2 te kopen, ziet er niet slecht uit en is ruim genoeg als tweede auto. :(

Ach welke auto je ook hebt, koopt of rijdt- vroeg of laat is het hebben van de zaak het einde van het vermaak. Of dat nou een Fiat 500 of een Aventador is, maakt niet veel uit.

Ergens heb je wel gelijk denk ik, hoewel ik toch nog wel een paar jaar tevreden kan zijn met een auto, toen ik nog motor reed was ik vaak binnen 1 seizoen er al op uitgekeken.

Het is voor mij nu meer de vraag hoe lang ik nog door wil rijden met een olie verslindende Mini, waar ik buiten het olieverbruik om eigenlijk nog heel erg tevreden mee ben. Het blok reviseren is een optie die ik te duur en omslachtig vind, dus dat gaat hem niet worden..

Aangezien ik altijd voor (jong) gebruikt gaat is er vrij veel keus en is de zoektocht ansich ook nog wel leuk ja.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.833
Ben ook tevreden met mijn auto eigenlijk. Hoef ook geen duur kreng ofzo meer als droom

Ergens heb je wel gelijk denk ik, hoewel ik toch nog wel een paar jaar tevreden kan zijn met een auto, toen ik nog motor reed was ik vaak binnen 1 seizoen er al op uitgekeken.
Is wel de kern. Je hebt auto’s die vooral functioneel zijn bijvoorbeeld voor dagelijks van en naar bestemming, een cat. die meestal minder functioneel is en vaak wat exclusiever, en je hebt auto’s puur en alleen voor het vermaak want praktisch zijn ze absoluut niet. Juist bij deze laatste cat. leidt het denk ik sneller tot een soort verveling. De kick die je krijgt wordt minder groot en het wordt al gauw ‘gewoon’. Het vervelende is dat je niet onbeperkt naar iets snellers kan omkijken of van kunt dromen want zoveel sneller is er op een begeven moment niet meer - waar je nog echt zorgeloos van kunt genieten zonder dat je bv. bang bent voor schade.

Zolang je nog niet in een Devel Sixteen hebt gereden kan je nog een stapje omhoog.

Het blijft maar een irritante eigenschap, auto's leuk vinden.

Ja maar die lijkt me niet legaal voor op de weg. Dan is een Zenvo TSR-S een meer praktische optie (al voelt het erg plastic aan).
Of deze Milan, 1300kg en 1325 PK.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Of een KTM X-Bow of BAC Mono, een favoriet.

• Like
Waarderingen: Bubs
1325PK :roflol: Dat zijn 8,12 Mercedes Benz A Klasse Limousines of 6,25 Insignia's :eek:

Leuk.

Terug
Naar boven