AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

De Volvo 850 was ook z'n model die verrassend snel was.

Volvo-850-855-geel-1.jpg

Volvo was niet zonder reden trots op de sportversie van haar middenklasser. Het Zweedse merk kon er zelf mee pochen dat Autocar met 7,2 seconden een snellere hernemingstijd tussen de 80 en de 110 km/u dan een Ferrari 348 of een Porsche 911 van die tijd registreerde.

You've just been Volvo'ed

Ik denk dat we (in elk geval met de achtebank naar voren geschoven) nog meer ruimte hebben in de kofferbak en met twee kleine kinderen heb je voorlopig niets aan ruimte op de achterbank. Wel is het irritant dat een SUV een stuk duurder is dan een station bij vergelijkbare uitrusting en motorisering.

Ik denk dat we (in elk geval met de achtebank naar voren geschoven) nog meer ruimte hebben in de kofferbak en met twee kleine kinderen heb je voorlopig niets aan ruimte op de achterbank. Wel is het irritant dat een SUV een stuk duurder is dan een station bij vergelijkbare uitrusting en motorisering.

Tsja... Das het logische gevolg van het feit dat de suv een mode hype is geworden... Ik vind het helemaal niks, voor mij zijn alleen de echte suv's tof en de rest is wannabee en het gewoon nét niet... De echten zijn naar mijn mening de eersten die in het luxe segment op de markt kwamen zoals de X5, Q7, range rover sport, en al die grote en echte dure jongens...

Daarna is de hype naar mijn mening een beetje ontspoort en noemen sommige een Nissan Juke zelfs een suv :roflol:

• Like
Waarderingen: Bubs
En iets als een Fiat 500X Cross, 140Pk? Kan je wel vinden met <30k op de teller en ±€20k.

Ga je mond spoelen :haha:

Heb 'm jaren terug gezien op Frankfurt en was verbaasd. Ziet er vlot uit, voldoende ruimte en vrouwen vinden het over het algemeen niet te patserig om in te rijden. Zit ook wat hoger, iets dat vrouwen ook comfortabel vinden. Voldoet aan Euro6 norm.

Heb 'm jaren terug gezien op Frankfurt en was verbaasd. Ziet er vlot uit, voldoende ruimte en vrouwen vinden het over het algemeen niet te patserig om in te rijden.

Ik vind het een gedrocht, maar dat vind ik een Mini Cooper ook, vrouwen hebben rondingen.. Auto's hebben glooiingen en uitsneden.

Ik vind het een gedrocht, maar dat vind ik een Mini Cooper ook, vrouwen hebben rondingen.. Auto's hebben glooiingen en uitsneden.
Steks heeft of had een mini met dat in achterhoofd is dit niet per se een verkeerde optie. Gaat niet alleen om steks, heeft een gezin. Ik beweer niet dat Fiat een droomauto is voor iedereen maar in dat segment rondkijken kan geen kwaad.

Steks heeft of had een mini met dat in achterhoofd is dit niet per se een verkeerde optie. Gaat niet alleen om steks, heeft een gezin. Ik beweer niet dat Fiat een droomauto is voor iedereen maar in dat segment rondkijken kan geen kwaad.

Ja valide punten, maar dat je voorheen in een lelijk koekblik hebt rondgereden betekent niet dat je dat dan maar omwille van de familie moet blijven doen natuurlijk :p

Cupra Ateca wellicht een mooie instapper? :D

Zou ik eerder kijken bij Skoda. Al maakt Seat geen slechte auto's, zeker niet. Heeft wel net een ander imago. Of een Peug 308 SW? Staan er veel van te koop met leuke opties. Is dan wel een station. Hyundai heeft ook mooie modellen (nieuwe tucson). Mijn favoriet in dit segment is denk de Ford Kuga. Mankeert niets aan.

Zou ik eerder kijken bij Skoda. Al maakt Seat geen slechte auto's, zeker niet. Heeft wel net een ander imago. Of een Peug 308 SW? Staan er veel van te koop met leuke opties. Is dan wel een station. Hyundai heeft ook mooie modellen.

Peugeot zou ik ver bij vandaan blijven, al zijn de nieuwe modellen wel om te smullen qua design. 508 en 208 zijn om door een ringetje te halen.
@Steks zou zich eigenlijk niet zo moeten laten beïnvloeden door zijn wederhelft..

De edge is wel een dikke bak inderdaad, maar wil steks dieselen? Verdomme @Steks waar ben je nou man, het gaat tenslotte over jou :dunno:

Mwoah ik kan ook maar moeilijk adviseren in deze, ik heb echt een gruwelijke teringhekel aan SUV's, althans alles wat geen V8 of V10 heeft met een 4-6L motor.. Amerikaans gedachtegoed.

Je moet zo langzamerhand toch een beetje denken over de komende jaren. Wil je nog een keer een grote stad bezoeken zal je rekening moeten houden met de Euronorm. Volgens mij wilt of heeft Duitsland al 6? Dat komt hier ook. Stiekem willen we allemaal 6 liters minimaal V8 maar dat is niet meer realistisch.

Nee dat is leuk voor erbij, voor over de Veluwe en andere natuurgebieden waar ze gek genoeg zelden milieuzones van maken :dunno:

Zou dan ook geen diesel meer aanschaffen tbh.

De Volvo 850 was ook z'n model die verrassend snel was.

Volvo-850-855-geel-1.jpg

Volvo was niet zonder reden trots op de sportversie van haar middenklasser. Het Zweedse merk kon er zelf mee pochen dat Autocar met 7,2 seconden een snellere hernemingstijd tussen de 80 en de 110 km/u dan een Ferrari 348 of een Porsche 911 van die tijd registreerde.

You've just been Volvo'ed

The dream! Volvo 850T - 5R .
Die gaat er ooit nog 1 komen, wat een bak:driving:

Terug
Naar boven