XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.042
Vroeger had ik een hekel aan dit model maar hij droogt steeds beter op :thinking:

1280px-Mercedes-Benz_280CE_oldtimer_Kulmbach_6170764.jpg

• #12.043
Zei iemand landaulet?

benz-600-landaulet-02.jpg

• #12.045
Het kan warm worden bij onze oosterburen. Getinte ramen waren er toen blijkbaar nog niet op dat model reeds.

Buiten dat vind ik auto's uit dat tijdperk wel mooi om te zien. Ik durf het alleen niet aan om zoiets te kopen, ik ben bang dat het niet heel betrouwbaar is of heel veel geld gaat kosten.

• #12.048
Tegenwoordig niet meer te vinden een origineel Zwitserse Mercedes 560 SEL met aantoonbaar lage kmstand van 40.334 origineel en afkomstig van de eerste eigenaar (geboren op 31.12.1930) tot 2019. Dit exemplaar behoort tot de absolute wereldtop en volgens ons de meest perfecte ooit gezien. De optielijst is om te smullen en men heeft exact voor de juiste opties gekozen! Aanwezig de uiterst zeldzame opties zoals 226-voetensteunen achterin, 228-standkachel, 245-boardcomputer, 404/405-multicontourstoelen en 872-stoelverwarming achter. Maar ook 260-wegval typeaanduiding (top!), 580-handbediende airco (werkt veel prettiger als de automatische variant!) en heeft gelukkig geen luchtvering (prijzig wanneer defect). De kleurstelling 702 Rookzilver metallic met 275 beige leder is smaakvol en behoorlijk zeldzaam. Gebruikssporen nauwelijks te vinden, eerste lak, geen wintergebruik en fris tot in ieder hoekje! Eenmalig exemplaar. Wij zijn trots om deze 560 SEL in onze showroom te hebben staan.

Wat heeft Douwe toch weer oog voor detail :emo:

• #12.050
Mercedessen uit die era zijn over het algemeen zeer betrouwbaar. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je er mee gaat doen.

Mercedessen uit die era zijn over het algemeen zeer betrouwbaar. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je er mee gaat doen.

Het gaat me niet perze om een mercedes maar gewoon auto's in het algemeen van einde '80 begin '90, waarschijnlijk heeft dat met de leeftijd te maken. Wat ik er mee ga doen, een paar duizend km per jaar rijden, verder niets bijzonders.

• #12.056
Is mooi model die bmw. 520i had toen al een 6 cilinder

• #12.057
Eerste tourans ook al gespot die beginnen te roesten.

Terug
Naar boven