Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Normaal al geen laffe jongen.

300 PK, dat is leuk in een Fiesta. Heeft ook een leuke andere auto, Eclipse.

Laatst bewerkt:
Vandaag flink wat wijzer geworden, op zich zou een Lancer Raliart een leuke vervanger zijn, hij rijd lekker, in Normal sportief maar prima voor een daily driver, in Sport gaat ie als de brandweer en schakelt de automaat al terug als je maar naar het gaspedaal kijkt. 4WD, 240 pk en een automaat met dubbele koppeling gaat best rap van zijn plek. De ruimte is ook meer dan voldoende, alleen de stoelen vielen best tegen, gewoon stoelen van de basic Lancer. Maar de echte domper was dat de papieren van beide auto’s niet klopten en dat ze niet van 2015 maar van 2009 waren. Het bleken uiteindeljk broers te zijn elk met een bedrijfje in het zelfde dorp. Het was gewoon te mooi om waar te zijn, ik heb nog even gekeken naar wat ze in Duitsland en België kosten en dan staan de daar voor meer te koop dan de twee exemplaren die ik hier gevonden heb.

Toen niet naar een Hyundai Genesis Coupe gekeken, maar langs de Toyota GT86 gereden waar ik eerder dit jaar naar heb gekeken. Ook hier een ritje in gemaak het is een leuke auto, maar ik snap dat iedereen zegt dat hij meer vermogen nodig heeft, 200pk uit een atmosferisch 2.0 was bij een Clio en zeker een Civic iets bijzonders. Bij de GT86 is het wel grappig maar niet bijzonder de motor reageert traag voor een atmosferisch blok en loopt erg rauw. Hij is luidruchtig, maar klinkt niet mooi en hoewel hij best fijne stoelen heeft doen ze toch onder voor de Recaro Sportster CS die ik nu heb.Hij schakelt en stuurt wel fijn, een beetje als en MX-5 of MR2 maar dan met een achterbankje en een vast dak. Als ik hem met gesloten beurs kon omruilen voor de Mini dan was het een lastige keuze geweest, maar 12k of meer bijleggen gaat me te ver.

Dus al met al ben ik er nu wel zo’n beetje uit, een Genesis Coupe gaat hem ook niet worden, zelfs de Amerikanen zijn niet heel positief over de handeling en de vesnellingsbak bak (zowel automaat als handbak). Misschien de Leon Cupra nog, of een oudere BMW met een 6 cilinder, maar ik heb er een hard hoofd in.

Het zal of regelmatig olie bijvullen blijven of een revisie en dan gelijk chippen naar 210pk.

63F1189E-0D36-4A7F-B3C6-615B6A7DD7D4.jpeg

C33CE3CF-426F-49DD-B7B7-CFEAA05A2AFB.jpeg

E24F71F7-76CE-4E95-8718-93D51CB7E554.jpeg
Niet langs die cupra gereden?

Niet langs die cupra gereden?

Nee, daar had ik geen tijd meer voor.

Gisteren stelde mijn vrouw me de vraag waarom ik perse achterdeuren wilde hebben aangezien de mini ook geen echte achterdeuren heeft en ik nu toch ook naar een coupe ben wezen kijken. Daar kon ik eigenlijk geen goed antwoord meer opgeven, ik had verwacht dat het met twee lopende kinderen super onhandig zou zijn om geen achterdeuren te hebben maar eigenlijk valt dat me nu reuze mee. Dus ik ga eens gek doen en kijken of ik binnenkort een proefrit kan maken in een Renault Megane RS Trophy met een cup chasis en Recaro's als dat ook niet mijn voorkeur heeft boven de Mini dan heeft verder zoeken echt geen zin.

Wat hebben ze deze verpest zeg.. de voorkant is nog te doen maar die achterkant.... :treuren:

C49DD3DA-D4DE-4DAA-A1C1-1AEA5CBB3F01.jpeg

1AD28F58-0CEA-4DA0-80ED-C938C078AA0D.jpeg

5C2E88AB-8698-4CFF-85C4-3F326B9430C9.jpeg

In carbon (of desnoods zwart) laten uitvoeren, net als front splitter. Is lekker dik i.c.m. zwarte sportuitlaten -> of nog lekkerder; dik Milltek uitlaatsysteem.
misschien dat het nog moet wennen maar vind de C7 mooier. Met de aanpassingen die jij zegt zal die stukken beter ogen dat geloof ik direct, echter vergeet je dan de velgen, die zijn ook niet om aan te zijn :eek:

misschien dat het nog moet wennen maar vind de C7 mooier. Met de aanpassingen die jij zegt zal die stukken beter ogen dat geloof ik direct, echter vergeet je dan de velgen, die zijn ook niet om aan te zijn :eek:
Velgen zijn wel dik hoor maar smaken verschillen. Volgens mij zijn deze zelfs 22". De performance 21" velg van de C7 zijn wel erg nice btw.

daar lijkt het wel op ja, zijn iig flinke sloffen. vind door deze grootte ook een beetje dat de auto uit verhouding is
Is even zien in het echt ja. Soms is het echt uit verhouding, al went bijna alles in dat opzicht. Toch zou 19/20" voldoende moeten zijn. Bandenboeren moeten ook wat verdienen natuurlijk, met ± €350 per stuk (zomerband- winterband +100) gaat dat lekker als je ze moet vernieuwen.

Ik heb inmiddels een exemplaar gevonden die aan mijn criteria voldoet.

600AF200-E361-438A-B5A5-15F77E39417B.jpeg

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.353
Zal ie m kopen? :thinking:

Na vier jaar heeft Nederland sinds maandag nieuwe kentekens op personenauto’s. De nieuwe kentekens hebben één letter, drie cijfers en dan nog twee letters.
quJI6Ikw_o.jpg

De eerste nieuwe plaat, met de cijferlettercombinatie G-001-BB, is de eerste in de tiende serie waaruit ongeveer 2,7 miljoen afgiftes van kentekens worden gedaan. In 2015 werd de negende kentekencombinatie geïntroduceerd met het kenteken GB-001-B.

Het eerste kenteken uit de nieuwe serie werd maandag geplaatst op een elektrische BMW. De RDW hield de datum voor de invoering van de nieuwe nummerplaten tot het laatste moment geheim om te voorkomen dat mensen geen nieuwe auto’s meer zouden kopen.
XX007X:cool: GO666D :D

LrKk0qQ.jpg

Pimpin'

Hèèèèrlijke sedan.

èn de hatchback.

Terug
Naar boven