AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Begrijp nooit waarom mensen uit gemakzucht de auto inruilen (voor dumpprijsje weg doen). Vaak een verlies van een bedrag waar ze 1 á 2 maanden voor moeten werken. Auto verkopen is hooguit 3 uurtjes werk met poetsen erbij, snel verdient lijkt mij.

Hier in Duitsland willen ze de Mito ook niet hebben (uiteraard wel gevraagd wat hij er voor had willen geven), ik vind dat echt geen service.

Bij een andere dealer werken ze enkel op afspraak en hadden ze eind volgende week een plekje zodat wij de auto kunnen bekijken. Op deze manier zaken doen vind ik ook niks, die spaarzame momenten dat ik overdag even tijd heb wil ik langs rijden en dat ding kunnen bekijken, niet wanneer het hun uit komt. Moet 400 km gaan rijden ook nog.

Bij een andere dealer werken ze enkel op afspraak en hadden ze eind volgende week een plekje zodat wij de auto kunnen bekijken. Op deze manier zaken doen vind ik ook niks, die spaarzame momenten dat ik overdag even tijd heb wil ik langs rijden en dat ding kunnen bekijken, niet wanneer het hun uit komt. Moet 400 km gaan rijden ook nog.

Heb het idee dat dit vaak gedaan wordt met auto's in klantopdracht. Dmv die afspraak zorgen ze dat de auto er netjes bijstaat en aanwezig voor een proefrit en eventuele koop.

Heb het idee dat dit vaak gedaan wordt met auto's in klantopdracht. Dmv die afspraak zorgen ze dat de auto er netjes bijstaat en aanwezig voor een proefrit en eventuele koop.

Ja dus niet te doen als je die dag 2 á 3 auto's wilt bekijken om te vergelijken en 400km moet rijden, wat in Duitsland een normale afstand is.
De auto zal er zeker netjes bijstaan inclusief een gladde verkoper, zal voor de meeste mensen wel het best werken misschien. Was een dealer met wat duurdere auto's, zullen wel het "zien is kopen" gewend zijn en niet zitten te wachten op klanten als ik.

Eerst particulier verkopen en daarna weer een ander kopen deed ik vroeger ook, dat was ook prima te doen met twee auto’s en een motor in een tweepersoonshuishouden, Nu hebben we beiden een auto nodig voor ons werk en we hebben ook nog twee kleine kinderen dus dan zou ik tijdelijk een auto moeten huren (ik ken niemand van wie ik een auto kan lenen), daarnaast is het niet zo dat er heel veel vraag is naar een Mini Cooper S Clubman in de uitvoering die ik heb, dus als ik hem snel kwijt wil zijn krijg ik er niet zomaar €2000 extra voor. En ik ben ook kieskeurig wat een volgende auto betreft, stel een Megane RS zou mijn volgende auto worden, dan staan er nu in Nederland maar twee te koop die aan mijn criteria voldoen. En naar 1 van die 2 ben ik vandaag dus gaan kijken.

En ik ben ook kieskeurig wat een volgende auto betreft

als autoverkoper zou ik niet op jou als klant zitten te wachten ,weggegooide tijd en moeite ,kijken ,kijken en nooit kopen :D

absoluut niet negatief bedoeld , ik kan er alleen maar van dromen om zo kieskeurig en kritisch te kunnen zijn ,

ik ben al verliefd en blind als de trekhaak mooi blinkt :roflol:

Dat ben ik grotendeels met je eens, maar een autoverkoper hoeft aan de andere kant voor mij de auto niet te poetsen, mooie foto’s te maken, een verkooppraatje op te hangen, een hele show op te voeren bij het ophalen en hard te onderhandelen. Als ik morgen in een auto een ritje maak die me beter bevalt dan mijn Mini dan koop ik die voor de prijs die hij er voor vraagt. De laatste paar auto’s die wij hebben gekocht hadden een aantal unieke features die ik zo belangrijk vond (en dat wist de verkopende partij ook) dat ik niet onderhandeld heb over de prijs.

Waarom zou je niet onderhandelen. Helemaal als je niets inruilt. Zelfs over reclame op je kentekenplaat kan je iets vragen, een volle tank bijvoorbeeld. Al werkt dit misschien wel wat beter bij een bepaalde prijsklasse.

Ik snap je, maar als voorbeeld de aanschaf van de auto van mijn vrouw 2 jaar geleden. We waren opzoek naar een jong gebruikt exemplaar van een model dat nog gevoerd werd, dus we konden gewoon een proefrit in een demo auto maken. Nadat we kenbaar hadden gemaakt aan welke uitvoering en opties we zaten te denken bleek iemand van een ander filiaal in exact zo'n auto te rijden. Uiteindelijk konden we die auto op ons verzoek 2 maanden eerder kopen dan wanneer ze normaal de verkoop ingaan echt noodzakelijk was dat trouwens niet voor ons , maar we gingen op een lange auto vakantie en mijn vrouw wilde dat met de nieuwe auto doen. Dan kan je natuurlijk nog gaan onderhandelen over de prijs, maar die was gewoon markt conform en dat gun ik ze dan wel als ze je helpen door de auto eerder uit hun vloot te halen.

Een goede verkoper voelt zijn klant aan na een korte indruk en past zijn gedrag daar op aan.

M'n moeder der fiatje was erg vies geworden, begin van de middag begonnen met interieur, daarna exterieur volledig schoongemaakt. Wat mooie plaatjes nog kunnen maken.

CollageMaker_20190825_160914222.jpg

20190825_155234.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.392
Knul is 16. Dan voel je geen hitte.

Was idd warm, maar goed je moet er iets voor over hebben denk ik dan maar:rolleyes:

Joep houdt er wel van. 5.02 :roflol:
Inb4 VAG haters.

• Like
Waarderingen: Vonk
Heeft de eigenaar ook een vliegtuig?

Begrijp nooit waarom mensen uit gemakzucht de auto inruilen (voor dumpprijsje weg doen). Vaak een verlies van een bedrag waar ze 1 á 2 maanden voor moeten werken. Auto verkopen is hooguit 3 uurtjes werk met poetsen erbij, snel verdient lijkt mij.

Hier in Duitsland willen ze de Mito ook niet hebben (uiteraard wel gevraagd wat hij er voor had willen geven), ik vind dat echt geen service.

Dan komt toch half Noord-Afrika en Midden-Oosten langs om proefritjes te maken.

Terug
Naar boven