Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Gelukkig ben ik na het ongeluk in m'n recht gezet!
Nu heb ik een vraag, weet iemand wat zoal de dingen zijn waar je op moet letten bij een S5 (de 4.2 v8) met automaat, had gehoord dat de koppelomvormers bij de a5 nogal slecht zijn, misschien zijn er nog zo een mankementjes?

en vroeg me ook af of er mensen hier zijn die ervaringen hebben met het invoeren van een duitse wagen naar Belgie (mag eventueel ook in PM).

Nu heb ik een vraag, weet iemand wat zoal de dingen zijn waar je op moet letten bij een S5 (de 4.2 v8) met automaat, had gehoord dat de koppelomvormers bij de a5 nogal slecht zijn, misschien zijn er nog zo een mankementjes?

en vroeg me ook af of er mensen hier zijn die ervaringen hebben met het invoeren van een duitse wagen naar Belgie (mag eventueel ook in PM).

netjes dat je in je recht gezet bent, gelukkig maar :rolleyes:.

zal al vast wel gevraagd zijn, maar wat voor werk doe je.. 25jaar en kijken voor een S5 4.2i is niet mis.

Mirin!

Vraagje

Ik heb echt zero verstand type auto's enz.

Maar voor a.s zomer zoek ik een auto. Voor max 3.000 euro. Die redelijk goedkoop is in alles. Hoef er alleen naar werk mee te rijden. Dat is 60km per dag ofzo.

Wat raden jullie aan?

Zou in dat geval voor een niet te grote diesel gaan. Golf 4 1.9 tditje
Of een Ibiza 1.9 tdi nog wat goedkoper in belasting

Het Auto Topic

Zijn dat niet vaak afgetrape auto's?

Nee valt wel mee. Meeste van dat soort gevallen die m'n pa binnenkrijgt rijden prima. Die motoren zijn gewoon goed.

Fors focus diesel misschien ook wel goed.

Beetje rond de 2 ton aan kilometers. Beste is misschien dan nog rond de 220-240 als ie net grote beurt heeft gehad.

Oke thnx man

Weet alleen niet hoe het in 2014 zal gaan met de belasting van diesel. Maar anders ben je denk met een niet te zware wel voordeliger uit dan benzine met 15.000-20.000km per jaar

Nu het toch over spookrijders gaat.

2j geleden twee Bulgaren in een oude Mercedes die een 90km/u weg in de omgekeerde richting aflegden, zonder lichten aan. Ze kwamen net over een brug, pas de laatste seconde zien aankomen.
Resultaat:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net zoals een paar pagina's terug, nog een 335 voor de vuilbak.

Zou in dat geval voor een niet te grote diesel gaan. Golf 4 1.9 tditje
Of een Ibiza 1.9 tdi nog wat goedkoper in belasting

Diesel voor 50 km/dag?

Doe gewoon een Toyota yaris/Corolla, dingen zijn zuinig en niet kapot te krijgen.

---------- Post added at 22:43 ---------- Previous post was at 22:37 ----------

Ik zou eerder a5 3.0 TDI nemen dan de s5

Chip er in is die bijna net zo snel, vind m vloeiender rijden en een stuk zuiniger.

Ben niet echt een fan van de fsi blokken

Diesel voor 50 km/dag?

Doe gewoon een Toyota yaris/Corolla, dingen zijn zuinig en niet kapot te krijgen.

---------- Post added at 22:43 ---------- Previous post was at 22:37 ----------

Ik zou eerder a5 3.0 TDI nemen dan de s5

Chip er in is die bijna net zo snel, vind m vloeiender rijden en een stuk zuiniger.

Ben niet echt een fan van de fsi blokken

50km per dag ben je sowieso goedkoper uit met een kleine diesel

diesel is stukje goedkoper en zitten vaak wel minimaal op 1:17 als je rustig rijd richting de 1:20
meeste benzines (vooral van die prijsklasse) redden dat niet. Reken maar uit

Ik woon op 8 km van mijn werk en rij zelfs diesel :D maar in België is dat een stuk goedkoper dan in Nl natuurlijk :)

Ja in België idd wel een stuk goedkoper. Nu rijd ik ook wel veel kilometers (30.000) maar voorheen toen ik zelfs maar 15-20 per dag reed ook gewoon diesel. Want met benzine ga je automatisch meer stampen en toerenjagen en dan heb je zo'n 60l tankje zo leeggereden

50km per dag ben je sowieso goedkoper uit met een kleine diesel

diesel is stukje goedkoper en zitten vaak wel minimaal op 1:17 als je rustig rijd richting de 1:20
meeste benzines (vooral van die prijsklasse) redden dat niet. Reken maar uit

Met de yaris rij niet minder dan 1:13-1:14 en dat is met bovengemiddeld sportief rijden. Rij je normaal haal je 1:17 ook makkelijk

---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:12 ----------

Ja in België idd wel een stuk goedkoper. Nu rijd ik ook wel veel kilometers (30.000) maar voorheen toen ik zelfs maar 15-20 per dag reed ook gewoon diesel. Want met benzine ga je automatisch meer stampen en toerenjagen en dan heb je zo'n 60l tankje zo leeggereden

Herkenbaar :roflol:

Lekker door de versnellingen heen jagen, voordeel van klein motortje is dat je niet gelijk 100 rijd als je m in z'n 1 door trekt :o

Met de yaris rij niet minder dan 1:13-1:14 en dat is met bovengemiddeld sportief rijden. Rij je normaal haal je 1:17 ook makkelijk

---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:12 ----------

Herkenbaar :roflol:

Lekker door de versnellingen heen jagen, voordeel van klein motortje is dat je niet gelijk 100 rijd als je m in z'n 1 door trekt :o

Dit , ik mis het benzine rijden :o. Lekker tegen de 6000 toeren knallen :D

Dit , ik mis het benzine rijden :o. Lekker tegen de 6000 toeren knallen :D

8000 met de juiste auto :-p

Moet zeggen dat ik diesel ook wel genieten vind alleen veel minder gevoel voor snelheid. In de yaris heb je al t gevoel dat je ontzettend hard gaat zonder je rijbewijs kwijt terwijl in de Audi je al over de 200 zit als je even niet op let hoe hard je rijd.

Al is dat meer auto dan brandstof soort maar goed :o

Laatst een fiat 500 abarth gereden, denk dat die voor mij samen met de mini toch wel op #1 staat voor meest leuke auto's om dagelijks mee te rijden.

Niet doen! Ga voor de facelift 3.0T versie, uitlaatje en chip en je hebt een monstertje!!
De 4.2 V8 gaat teleurstellen ;)

Ik heb toevallig nog een audi a5 te koop staan. Is wel een 2.7 tdi, maar gaat ook lekker.

Ik heb er ook in proefgereden voor ik mijn 335i kocht. Viel vies tegen. De 3.0 TFSI S5 is vele malen fijner maar ook een stuk duurder. Aan die 4.2 valt weinig te doen om extra vermogen te krijgen, turbomotoren zijn wat dat betreft veel makkelijker. Ik ben nu zelf aan het kijken voor een S5 Sportback 3.0 TFSI als opvolger voor de 335i.

Terug
Naar boven