MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

ben ondertussen al weer 2 auto's verder :) uit de hand gelopen hobby

heb nu iets heeeeel anders een Dodge Ram 1500 5.7 HEMI R/T van 2011

Ben zelf meer van ongeblazen motoren, aantal M5's en M3's gehad, heeft meer karakter ( vind ik ) echter heel moeilijk hier nog wat meer vermogen uit te peuteren omdat ze dit bij BMW zelf wel al gedaan hebben.

Me vriendin had een Golfje 6 GTI en met alleen een andere chip zat er al 50/60 pk bij, dat red je niet met een M5/M3/M6

Ik heb ook 2 M3'en een M5 gehad, maar vind de 335i na aanpassingen veel spectaculairder. Vooral het enorme koppel wat al voor 2000rpm beschikbaar is is leuk in het dagelijks verkeer. Verder viel het tegen dat de M5 enorm veel zuipt en veel hogere onderhoudskosten met zich meebrengt. De SMG bakken willen nog wel eens falen en als dat buiten de garantieperiode gebeurd mag je je hart vasthouden :D

Ik heb ook 2 M3'en een M5 gehad, maar vind de 335i na aanpassingen veel spectaculairder. Vooral het enorme koppel wat al voor 2000rpm beschikbaar is is leuk in het dagelijks verkeer. Verder viel het tegen dat de M5 enorm veel zuipt en veel hogere onderhoudskosten met zich meebrengt. De SMG bakken willen nog wel eens falen en als dat buiten de garantieperiode gebeurd mag je je hart vasthouden :D

Ik heb naast regulier onderhoud geen cent kosten aan de M5 gehad en heb em gereden tot 150dkm en reed +- 30dkm per jaar

punt 1 is het belachelijk gemiddelde verbruik van 1 op 4, je weet dit maar op een duur gaat het echt irriteren, iedere 275/300 km gaat dat k*t lampje weer aan en sta je er weer 110 euro in te mikken

En een simpele remschijf voor de vooras kost je ook 500 euro, dus 1000 euro voor 2

je zit ver aan de zelfde onderhoudskosten van een Ferrari 360 / 430

Dus kan je beter en Ferrari kopen, die houden hun waarde beter vast

Je hebt een E60 M5 die nieuw 145.000 euro kost en na 5 jaar mag je blij zijn als je er nog 35.000 voor krijgt

Ik heb er ook in proefgereden voor ik mijn 335i kocht. Viel vies tegen. De 3.0 TFSI S5 is vele malen fijner maar ook een stuk duurder. Aan die 4.2 valt weinig te doen om extra vermogen te krijgen, turbomotoren zijn wat dat betreft veel makkelijker. Ik ben nu zelf aan het kijken voor een S5 Sportback 3.0 TFSI als opvolger voor de 335i.

Zeker eens mee gaan testrijden. Zoals je al wist heb ik ruime ervaring met beide, en de kans bestaat dat die Audi gaat teleurstellen komende van BMW.

Interieurkwaliteit etc is beter bij Audi, S5 is ook wel knap maar qua afwerking vind ik BMW er beter uitzien. Van rijden mja. S5 is relatief sportief maar het is niet te vergelijken met BMW... Als je regelmatig eens een driftje wil doen of circuitdag meedoen. Ook qua dagelijks gebruik zal je 335 veel preciezer aanvoelen qua sturen etc.

Maar zoals je zegt, als je eens wat anders wil, zeker testrijden. Is tenslotte een persoonlijke voorkeur.

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

Klopt maatje van me had een mosselman 335i met +- 400pk , die bleef ik met me E60 M5 maar net voor, dus een 3.0tdi kun je gerust thuis laten

335i met 370pk kon quasi perfect mee met een C63 (460pk) dus zegt genoeg denk ik :D

leuk die wegen belasting? ik wilde dit type namelijk ook aanschaffen tot ik keek wat het per kwartaal koste :(

leuk die wegen belasting? ik wilde dit type namelijk ook aanschaffen tot ik keek wat het per kwartaal koste :(

dat is de grootste grap van het verhaal, ik ben zelfstandig dus rij grijskenteken, betaal € 45 wegenbelasting in de maand en dat met een 220 liter LPG tank achterin lach ik heel de wereld uit :D rijd 1 op 5,5 en tank voor € 0,65 p/liter

zelfs me vriendin de BMW 120i cabrio kost meer aan brandstof en wegenbelasting :D

niet dat ik weet, maar met de goedkoopste verzekering + wegenbelasting zit je met zo'n auto dacht ik rond de 600,- per kwartaal tenzij hij hem zakelijk rijd. (en dan de benzine nog)
Is 2400 per jaar? Ben je er nog goedkoop vanaf in NL.

dat is de grootste grap van het verhaal, ik ben zelfstandig dus rij grijskenteken, betaal € 45 wegenbelasting in de maand en dat met een 220 liter LPG tank achterin lach ik heel de wereld uit :D rijd 1 op 5,5 en tank voor € 0,65 p/liter

zelfs me vriendin de BMW 120i cabrio kost meer aan brandstof en wegenbelasting :D

Dergelijke wagens aankopen op de firma lukt dus sinds afgelopen jaar niet meer in België. Als je een dikke wagen wilt koop je die best privé aan.

Lichte vracht regeling hebben we wel nog (C63 AMG was op die manier ingeschreven)
Koste geen taks en 125 euro inschrijving ofzo. Zou normaalgezien iets van 8000 euro kosten BIV + taks in BE.

Benzine blijft wel een ****er :D
Overigens kan ik je die LPG tank niet aanraden, zoek maar eens wat info over een HEMI motor, die kunnen dat niet bepaald verdagen...

:roflol: van BMW naar een Amerikaanse auto. Was met jou

---------- Post added at 19:55 ---------- Previous post was at 19:53 ----------

True, pa van een vriend van me heeft een ram srt10 en betaald ook nauwelijks wegen belasting. Voor een pick-up maakt grijs kenteken ook niks uit, passen toch maar 2 mensen in.

Terug
Naar boven