Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Ik heb er ook in proefgereden voor ik mijn 335i kocht. Viel vies tegen. De 3.0 TFSI S5 is vele malen fijner maar ook een stuk duurder. Aan die 4.2 valt weinig te doen om extra vermogen te krijgen, turbomotoren zijn wat dat betreft veel makkelijker. Ik ben nu zelf aan het kijken voor een S5 Sportback 3.0 TFSI als opvolger voor de 335i.

Waarom van bmw naar audi? Als je awd wilt kan je bvb toch ook voor de 435i xDrive gaan?

Waarom van bmw naar audi? Als je awd wilt kan je bvb toch ook voor de 435i xDrive gaan?

Is nog allemaal niet zeker maar wil gewoon eens wat anders proberen.
435i zit alweer in een heel andere prijsklasse dan een gebruikte S5.

Mja op aanraden van de persoon waar ik m'n wagen ga laten chippen (ik kies altijd voor een wagen waar nog veel potentieel inzit) ga ik ook wat rondkijken voor de 3.0tfsi motor.
Maar de s5 coupés zitten niet in m'n budget, de sportback mits wat afbieden wel, maar dan ga ik precies liever voor de s4 (die dezelfde motorblok heeft).

Het enige wat me aantrekt in de V8 is het geluid plus natuurlijk de mogelijkheid om er een compressor op te zetten waardoor je 500 pk en 680 nm hebt.
Maar dan moet je gewoon geluk hebben bij de keuring..

annyway wrsch zal het rondkijken worden voor de a5 3.0 tdi, een s4 of (als er binnen dit en drie weken) een s5 coupe binnen budget valt.

wel props dat jullie dat rijden op je 25e, ter***lijers.

Mja op aanraden van de persoon waar ik m'n wagen ga laten chippen (ik kies altijd voor een wagen waar nog veel potentieel inzit) ga ik ook wat rondkijken voor de 3.0tfsi motor.
Maar de s5 coupés zitten niet in m'n budget, de sportback mits wat afbieden wel, maar dan ga ik precies liever voor de s4 (die dezelfde motorblok heeft).

Het enige wat me aantrekt in de V8 is het geluid plus natuurlijk de mogelijkheid om er een compressor op te zetten waardoor je 500 pk en 680 nm hebt.
Maar dan moet je gewoon geluk hebben bij de keuring..

annyway wrsch zal het rondkijken worden voor de a5 3.0 tdi, een s4 of (als er binnen dit en drie weken) een s5 coupe binnen budget valt.

T geluid is inderdaad wel beter maar voor de kosten zou ik liever voor de 3.0 TDI kiezen :p

Compressoren zou ik sowieso niet aan beginnen, gigantische verbruikstoename en destructief voor koppeling en versnellingsbakken.

T geluid is inderdaad wel beter maar voor de kosten zou ik liever voor de 3.0 TDI kiezen :p

Compressoren zou ik sowieso niet aan beginnen, gigantische verbruikstoename en destructief voor koppeling en versnellingsbakken.

running kosten boeien me eigenlijk minder aangezien ik nog geen 20k per jaar rijdt.
Het is wel een verschil tussen de brandstofprijzen, maar ik vrees dat de overgang van een zware naftmotor naar een diesel me niet echt goed gaat liggen :D

Mijn Golf 3 1.6 CL gaat helaas de deur uit.. Staat meer stil de afgelopen maanden dan dat ik er in rijd en na 7,5 jaar toch wel toe aan iets anders. Hij verkeerd in vrij unieke staat, dus ik heb geen idee wat de marktwaarde ongeveer is. Iemand een indicatie hoeveel ik ervoor kan krijgen op basis van onderstaande gegevens?

Merk : Volkswagen
Type : Golf 3
Motorinhoud : 1.6 CL 75pk AEE
Bouwjaar : 1996
Kilometerstand : 118.XXX
Extra's : Stuurbekrachtiging, Climatronic (zit een storing in de unit werd mij verteld), aftermarket alarmsysteem+cv

Omschrijving :

- 7,5 jaar in bezit
- 2e eigenaar (mijn opa was de 1e eigenaar, ik reed ermee sinds 45.XXX op de teller stond)
- 3-deurs uitvoering
- APK t/m 30-08-2014
- Rond 92.XXX distributieriem etc. vervangen
- Paar gebruikerssporen/krasjes, maar staat verder nog goed in de lak

Onlangs vervangen:
Complete ontsteking
Nieuw gasklephuis+regelapparaat
Nieuwe accu
Dorpels en andere plekken gelast
Ashoes LV vervangen
Remleidingen vervangen
Diverse filters vervangen
Motorolie vervangen
Wiellagers vervangen
En ik vergeet vast nog wat dingen..

Accessoires:
In Pro MK4 R32 look koplampen (heldere versie) incl. xenon
RVS middendempervervanger vanaf de kat (JM-Tuning)
RVS Racekat (JM-Tuning)
Sebring RVS DTM style einddemper (duurdere model toentertijd)
Green openluchtfilter
Bosch ruitenwisserbladen
Cl lip
Embleemloze gril in kleur (LC5L)
Standaard velgen met matige banden

Tegen meerprijs:
15'' BBS (1H0601025L) incl. naafkappen (09.23.376+09.23.221) en vredestein snowtrac 3 winterbanden
Weitec Hicon GT schroefset
VR6 lip (origineel)
Raid 28cm racestuur incl. claxon, naaf etc.

Audio (kan uiteraard ook los worden verkocht):
JVC headunit (usb, 3x2 RCA out)
JBL GTO504 versterker
X-Program X-SB62 (made by DLS) composet
Diverse kabels

Minpunten:
Koppakking is aan vervanging toe
Climatronic moet worden nagekeken
Achterruitwisserblad ontbreekt
Alarmsysteem werkt, maar o.a. de bediening is aan vervanging toe

running kosten boeien me eigenlijk minder aangezien ik nog geen 20k per jaar rijdt.
Het is wel een verschil tussen de brandstofprijzen, maar ik vrees dat de overgang van een zware naftmotor naar een diesel me niet echt goed gaat liggen :D

Ik denk niet dat de a5 3.0tdi wanneer hij gechipped is onder doet aan een 335i

Als je 2800 euro over hebt en m langs mtm brengt heb je prachtig geluid en 310 pk

0-100 scheelt ook maar een paar tienden

Heb zelf nooit spijt gehad van t feit dat ik de 3.0tdi gekocht heb. Enige waarvan ik met overtuiging zou zeggen dat t beter was zijn de rs modellen.

Ik denk niet dat de a5 3.0tdi wanneer hij gechipped is onder doet aan een 335i

Als je 2800 euro over hebt en m langs mtm brengt heb je prachtig geluid en 310 pk

0-100 scheelt ook maar een paar tienden

Heb zelf nooit spijt gehad van t feit dat ik de 3.0tdi gekocht heb. Enige waarvan ik met overtuiging zou zeggen dat t beter was zijn de rs modellen.

En als je de 335i "chipped" is de gechipte 3.0 TDI nergens meer ;) Met alleen een software aanpassing en de juiste benzine heb je ruim over de 400pk.

En als je de 335i "chipped" is de gechipte 3.0 TDI nergens meer ;) Met alleen een software aanpassing en de juiste benzine heb je ruim over de 400pk.

Klopt maatje van me had een mosselman 335i met +- 400pk , die bleef ik met me E60 M5 maar net voor, dus een 3.0tdi kun je gerust thuis laten

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

helaas niet meer in me bezit, begin dit jaar na 2 jaar trouwe dienst was het tijd voor wat anders

Klopt maatje van me had een mosselman 335i met +- 400pk , die bleef ik met me E60 M5 maar net voor, dus een 3.0tdi kun je gerust thuis laten

De E60 M5 van een kennis hield mij niet bij toen ik alleen software had en reed met een mix van aral 102 en 30% E85 ;)
100-200 zat toen rond de 8.5 sec. Nu met grotere turbo's e.d. zit het rond de 6.5 sec. 0-100 tijden zijn niet zo spectaculair vanwege tractieproblemen.

De E60 M5 van een kennis hield mij niet bij toen ik alleen software had en reed met een mix van aral 102 en 30% E85 ;)
100-200 zat toen rond de 8.5 sec. Nu met grotere turbo's e.d. zit het rond de 6.5 sec. 0-100 tijden zijn niet zo spectaculair vanwege tractieproblemen.

Ben zelf meer van ongeblazen motoren, aantal M5's en M3's gehad, heeft meer karakter ( vind ik ) echter heel moeilijk hier nog wat meer vermogen uit te peuteren omdat ze dit bij BMW zelf wel al gedaan hebben.

Me vriendin had een Golfje 6 GTI en met alleen een andere chip zat er al 50/60 pk bij, dat red je niet met een M5/M3/M6

Terug
Naar boven