XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Het is gewoon heel anders autorijden, als je echt een V6 of meer liefhebber bent, dan zal het echt wel even wennen zijn in een elektrische bak! Ga eerst eens een proefrit maken en bedenk je dan of het fiscale voordeel opweegt tegen de beleving die je wellicht gaat missen.

Ik heb erin gereden en dat was echt wel bijzonder in het begin. Het optrekken voornamelijk :). En je hebt gelijk het is gewoon heel anders. Hebben jullie trouwens veel problemen met de Tesla's? Daar hoor ik ook wel vaak mensen over. Over de lak en dat soort dingen.

Ik heb erin gereden en dat was echt wel bijzonder in het begin. Het optrekken voornamelijk :). En je hebt gelijk het is gewoon heel anders. Hebben jullie trouwens veel problemen met de Tesla's? Daar hoor ik ook wel vaak mensen over. Over de lak en dat soort dingen.

Ik vind de afwerking en kwaliteit van de auto's (lak, aansluiting van delen etc.) niet bijzonder hoog. Maar het verschilt per auto gewoon heel erg. Wat dat betreft is de QC niet op orde denk ik en komt er meer door dan zou moeten, maar dat zal ook te maken hebben met de productie druk, leveringsproblemen en financieringsproblemen van Tesla de afgelopen jaren.

Echt problemen hebben de auto's niet, anders dan veroorzaakt door de berijders zelf :roflol:

Ik vind de afwerking en kwaliteit van de auto's (lak, aansluiting van delen etc.) niet bijzonder hoog. Maar het verschilt per auto gewoon heel erg. Wat dat betreft is de QC niet op orde denk ik en komt er meer door dan zou moeten, maar dat zal ook te maken hebben met de productie druk, leveringsproblemen en financieringsproblemen van Tesla de afgelopen jaren.

Echt problemen hebben de auto's niet, anders dan veroorzaakt door de berijders zelf :roflol:

Tx.

ik vind het wel een mooi ding. Zie deze eigenlijk vooral als basis om verder te modden en er je eigen ding van te maken, net zoals de Mk4. Als die basis was vroeger was het ook niet heel speciaal

Mijn vriend deelt dezelfde mening. Verlaging en een set andere velgen en het wordt al een volledig andere auto.
Maar dat maakt hem er standaard niet mooier op natuurlijk.
De zwart plastieken lipjes en sideskirts vind ik ook heel "goedkoop" ogen. Carbon of gewoon netjes meegelakt zou al helemaal een ander gevoel geven.

Mijn vriend deelt dezelfde mening. Verlaging en een set andere velgen en het wordt al een volledig andere auto.
Maar dat maakt hem er standaard niet mooier op natuurlijk.
De zwart plastieken lipjes en sideskirts vind ik ook heel "goedkoop" ogen. Carbon of gewoon netjes meegelakt zou al helemaal een ander gevoel geven.
klopt, ik vind het ook jammer dat ze geprobeerd hebben om een basis en een complete auto tegelijkertijd te maken. daarmee hebben ze eigenlijk allebei de kanten tekort gedaan. Ze hadden beter een heel stock versie zonder al te veel poespas en een complete auto waar beter over nagedacht is kunnen uitbrengen. Meerdere modellen was hier de betere optie geweest imo.

• Like
Waarderingen: Bubs
Ik zit enorm te twijfelen of ik voor een 2de hands audi a4/a6 moet gaan of een Tesla m3 (en dan het liefst de performance).

Ik kan hem zakelijk kopen waardoor er veel belastingvoordelen zijn te behalen en dus privé goedkoop rijden is. Maar of ik nou echt het "gevoel" heb bij de Tesla zoals ik heb bij bv een Audi a6 bi turbo v6.... Dat is even de vraag.

Heb nu hetzelfde “probleem”. In de X en M3P gereden maar wordt er niet warm van, fiscaal is het echter wel voordelig. Ach ja, luxe problemen zeg maar

Een turboloze Porsche turbo. ???

Alleen jammer dat je hem niet gaat zien, wie koopt er nou zn stofzuiger voor dat geld :eek:

WP_20190906_12_34_29_Pro.jpg
WP_20190906_12_34_55_Pro.jpg

Kan me niet voorstellen dat de wegligging van Tesla, op de Nürburgring, beter is dan Porsche.

InB4 Tesla verbreekt de tijd

Gisteren toch maar de knoop doorgehakt. Eerst naar Tesla in Arnhem geweest om de kleur te bekijken. Keuze tussen de witte en de rode.
Fiscaal gezien is het te mooi om niet te doen. De model 3 performance in het wit besteld en 20 inch wielen, zwart interieur...

Ik heb nog wel de optie om hem te kunnen annuleren of terug te brengen binnen 7 werkdagen of 1600km.

Als je hem zakelijk kunt rijden kan je voor hetzelfde geld niets beters kopen.

Snelheidsverschil is er nu ook al met vrachtverkeer en automobilisten met een aanhanger en mensen die gewoon niet harder dan 100 km/u rijden op een 120/130 km/u weg. Met de huidige techniek is dat prima te handhaven, gewoon digitaal flitsen en dan adhv het kenteken kijken in welken categorie de wagen valt.

Voor mij hoeft het ook niet want ik rijd niet in een “milieuvriendelijke” auto. Maar als ze zoiets zouden doorvoeren zal ik er eerder over nadenken.

Terug
Naar boven