AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die motoren met turbo's na het maximale vermogen eruit geperst te hebben?
Ik rij met een 3liter motor maar zonder turbo en daar kun je dus verder niet veel meer vermogen uithalen maar heb wel het idee dat ze betrouwbaarder zijn.

Die van mij heeft een crew cab, dus is gewoon 5 persoons met grijskenteken

Zocht iets leuks op grijskenteken waar je met 5 man in kan

En de 2011 5.7 Hemi kan heel goed tegen LPG zolang je maar voor extra klepsmering heb gezorgd, wat ik dus heb laten inbouwen

En heb ook nog een BMW hoor, maar een amerikaan is ook wel eens leuk

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die motoren met turbo's na het maximale vermogen eruit geperst te hebben?
Ik rij met een 3liter motor maar zonder turbo en daar kun je dus verder niet veel meer vermogen uithalen maar heb wel het idee dat ze betrouwbaarder zijn.

Turbo's hebben wel eens kuren maar motoren zijn er gewoon op aangepast. Denk eerder dat de toegenomen electronische onderdelen eerder zorgen voor de 'onbetrouwbaarheid'.

---------- Post added at 20:03 ---------- Previous post was at 20:01 ----------

En de 2011 5.7 Hemi kan heel goed tegen LPG zolang je maar voor extra klepsmering heb gezorgd, wat ik dus heb laten inbouwen

Ik dacht dat grijs kenteken enkel voor 2 zitters was? Of gaat t om verhouding laadruimte t.o.v pasagiers ruimte?

zitten er eigelijk ook nadelen aan grijs kenteken? rij nu een mercedes cl500 kost me ook teveel naar me zin :D

er zitten wel eisen aan de laadruimte ja, die moet een bepaald % hebben van de zitruimte, maar bij een grote auto zoals een Dodge ram is dit geen probleem.

Er zijn ook zat grotere bussen met 2 zitrijen op grijskenteken, zolang de maten maar kloppen van de bagage ruimte

Ja wat is het nadeel van grijskenteken, je betaald wel bijtelling natuurlijk, gebruik hem heel veel prive, Maar dit is nooit meer dan je werkelijke kosten. Dus betaal zoiezo voor brandstof en onderhoud en alle andere kosten geen btw, scheelt je op alles toch 21 % :D

Precies nog mensen met het autovirus hier..
Dit weekend ga ik wrsch een testritje doen met een Audi s4 3.0tfsi wel de stationwagen, maar die staat zeer scherp geprijsd.
Kwestie van eens aan te voelen of de motor me ligt en de eigenaar had hiervoor ook een 335i dus die kan me wel goed vertellen wat de verschillen zijn..
Ben ook wat aan het kijken en de 535i van het nieuwe model ligt eigenlijk ook nog binnen budget.
alles ligt er natuurlijk aan wat ik voor mijn huidige wrak nog terugtrek.
Stiekem hoop ik veel, dan ga ik gelijk shoppen voor een RS5 (wat al m'n droomwagen is sinds ie uit is).:D

Het maximale vermogen is natuurlijk per motor anders. De N54 kan heel veel aan, 500-550pk is geen enkel probleem. Er rijden er zelfs meer en meer zonder problemen met vermogens van dik 700whp op de standaard motor.

Turbo's hebben wel eens kuren maar motoren zijn er gewoon op aangepast. Denk eerder dat de toegenomen electronische onderdelen eerder zorgen voor de 'onbetrouwbaarheid'.

Tuurlijk zijn de turbo's aangepast op de motoren. Maar wat ik bedoel is het volgende.
Ik rij een 3L waarbij BMW er 272PK uitperst.
Een 2.0L TFSI heeft standaard 180PK, na tuning 260PK.

Ze zitten dan qua vermogen vrijwel gelijk maar de 2.0L motor zal toch veel harder moeten werken en wordt meer tot het uiterste belast om dat vermogen te leveren dan de 3.0L motor?
In dit voorbeeld haal je 44% meer vermogen uit de motor en mijn vraag is dan of het hier wel voor is gemaakt en dus niet veel slijtage gevoeliger is?

---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

Het maximale vermogen is natuurlijk per motor anders. De N54 kan heel veel aan, 500-550pk is geen enkel probleem. Er rijden er zelfs meer en meer zonder problemen met vermogens van dik 700whp op de standaard motor.
Belast een turbo de motor dan niet meer dan zonder een turbo?

Precies nog mensen met het autovirus hier..
Dit weekend ga ik wrsch een testritje doen met een Audi s4 3.0tfsi wel de stationwagen, maar die staat zeer scherp geprijsd.
Kwestie van eens aan te voelen of de motor me ligt en de eigenaar had hiervoor ook een 335i dus die kan me wel goed vertellen wat de verschillen zijn..
Ben ook wat aan het kijken en de 535i van het nieuwe model ligt eigenlijk ook nog binnen budget.
alles ligt er natuurlijk aan wat ik voor mijn huidige wrak nog terugtrek.
Stiekem hoop ik veel, dan ga ik gelijk shoppen voor een RS5 (wat al m'n droomwagen is sinds ie uit is).:D

Rs5 is wel prijzig in onderhoud

S4 die door mtm onder handen genomen is is sneller dan een rs4 :o

Geld ook voor de s5 tfsi

Tuurlijk zijn de turbo's aangepast op de motoren. Maar wat ik bedoel is het volgende.

Ze zitten dan qua vermogen vrijwel gelijk maar de 2.0L motor zal toch veel harder moeten werken en wordt meer tot het uiterste belast om dat vermogen te leveren dan de 3.0L motor?
In dit voorbeeld haal je 44% meer vermogen uit de motor en mijn vraag is dan of het hier wel voor is gemaakt en dus niet veel slijtage gevoeliger is?

---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

De betrouwbaarheid hangt af van het aantal PK wat je toe gaat voegen. Veel pk erbij betekent vaak een grotere turbo die een hoge druk draait. Sommige motoren hebben al zuigers, drijfstangen, koppeling en versnellingsbak die veel vermogen en koppel kunnen hebben dus dan kun je er best lang mee rijden. Bij zo'n BMW en Audi zit dat denk ik wel redelijk goed zolang je niet te extreem aan de gang gaat.

Mwaa

Hoe vaak geef je nou vol gas

Denk niet dat t tunen zorgt voor meer slijtage maar meer t gebruik, loop je er mee te raggen slijt die sneller en is die getuned en je ragt er nog harder mee zal die logischerwijs ook sneller slijten.

Ik denk dat je met continue 5km ritjes rijden sneller door je motor heen bent (km gewijs) dan met een getuned blok, zeker wanneer gewoon de stock turbo er nog op zit.

Mja op aanraden van de persoon waar ik m'n wagen ga laten chippen (ik kies altijd voor een wagen waar nog veel potentieel inzit) ga ik ook wat rondkijken voor de 3.0tfsi motor.
Maar de s5 coupés zitten niet in m'n budget, de sportback mits wat afbieden wel, maar dan ga ik precies liever voor de s4 (die dezelfde motorblok heeft).

Het enige wat me aantrekt in de V8 is het geluid plus natuurlijk de mogelijkheid om er een compressor op te zetten waardoor je 500 pk en 680 nm hebt.
Maar dan moet je gewoon geluk hebben bij de keuring..

annyway wrsch zal het rondkijken worden voor de a5 3.0 tdi, een s4 of (als er binnen dit en drie weken) een s5 coupe binnen budget valt.

Het geluid van de 4,2 liter V8 is idd erg mooi, ik doe ook weleens het raam open als ik in de S8 rijd om het geluid beter te horen :p
Is toch een heel ander geluid dan de geblazen 4 pitter die ik er langs rijd. :)

Het verbruikt natuurlijk wel wat zo'n V8 maar je krijgt er wel wat leuks voor terug, ik ben tevreden met de keuze voor de S8 destijds.
RIjd lekker soepel en rustig en toch nog indien gewenst voldoende vermogen aanwezig :)

Met een V8 hoeft de radio niet aan als het lekker weer is, dan kan het raampje gewoon open

moet zeggen dat de V10 in de BMW het lekkerst klonk wat ik ooit gereden heb :D zeker als je weet dat je em tot 8500 rpm kon door jagen

Met een V8 hoeft de radio niet aan als het lekker weer is, dan kan het raampje gewoon open

moet zeggen dat de V10 in de BMW het lekkerst klonk wat ik ooit gereden heb :D zeker als je weet dat je em tot 8500 rpm kon door jagen

Klinkt zeker goed, in de zomer ramen open en radio uit :D Ken iemand die M5 rijd. Prachtige auto maar als ik zie wat voor onderhoud/benzine kosten hij heeft pas ik.

Klinkt zeker goed, in de zomer ramen open en radio uit :D Ken iemand die M5 rijd. Prachtige auto maar als ik zie wat voor onderhoud/benzine kosten hij heeft pas ik.

Zullen mensen die een m5 kunnen betalen zich daar wat van aantrekken?

Lease zie je vaker die fake autos volgens mij. vind dat maar batty. snel uitgevoerd met een poep motor erin

M5 in de lease?
Zou best kunnen, maar ik zou hem niet willen bijtellen haha.

25% over 140k ofzoiets?

Dan maar geen M5.

Bedoel niet per se een m5, maar al die luxe bakken waarvan iedereen denkt dat het miljonairs zijn als je ze ziet rond rijden. En dan zijn het vaak of auto's die 2e hands zijn gekocht nadat ze uit de lease komen. Sowieso de meeste nieuwe erg luxe auto's zijn vaak wel lease (Audi a4 q7, vw passat touareg etc).
Heb het uiteraard niet over de echt rijke mensen die zo'n auto wel echt nieuw kopen, maar het meerendeel.

Nieuw autootje thuis:
30sc9wy.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven