- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die motoren met turbo's na het maximale vermogen eruit geperst te hebben?
Ik rij met een 3liter motor maar zonder turbo en daar kun je dus verder niet veel meer vermogen uithalen maar heb wel het idee dat ze betrouwbaarder zijn.
Die van mij heeft een crew cab, dus is gewoon 5 persoons met grijskenteken
Zocht iets leuks op grijskenteken waar je met 5 man in kan
En de 2011 5.7 Hemi kan heel goed tegen LPG zolang je maar voor extra klepsmering heb gezorgd, wat ik dus heb laten inbouwen
En heb ook nog een BMW hoor, maar een amerikaan is ook wel eens leuk
Die van mij heeft een crew cab, dus is gewoon 5 persoons met grijskenteken
Zocht iets leuks op grijskenteken waar je met 5 man in kan
En de 2011 5.7 Hemi kan heel goed tegen LPG zolang je maar voor extra klepsmering heb gezorgd, wat ik dus heb laten inbouwen
En heb ook nog een BMW hoor, maar een amerikaan is ook wel eens leuk

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die motoren met turbo's na het maximale vermogen eruit geperst te hebben?
Ik rij met een 3liter motor maar zonder turbo en daar kun je dus verder niet veel meer vermogen uithalen maar heb wel het idee dat ze betrouwbaarder zijn.
Turbo's hebben wel eens kuren maar motoren zijn er gewoon op aangepast. Denk eerder dat de toegenomen electronische onderdelen eerder zorgen voor de 'onbetrouwbaarheid'.
Belast een turbo de motor dan niet meer dan zonder een turbo?Het maximale vermogen is natuurlijk per motor anders. De N54 kan heel veel aan, 500-550pk is geen enkel probleem. Er rijden er zelfs meer en meer zonder problemen met vermogens van dik 700whp op de standaard motor.
Precies nog mensen met het autovirus hier..
Dit weekend ga ik wrsch een testritje doen met een Audi s4 3.0tfsi wel de stationwagen, maar die staat zeer scherp geprijsd.
Kwestie van eens aan te voelen of de motor me ligt en de eigenaar had hiervoor ook een 335i dus die kan me wel goed vertellen wat de verschillen zijn..
Ben ook wat aan het kijken en de 535i van het nieuwe model ligt eigenlijk ook nog binnen budget.
alles ligt er natuurlijk aan wat ik voor mijn huidige wrak nog terugtrek.
Stiekem hoop ik veel, dan ga ik gelijk shoppen voor een RS5 (wat al m'n droomwagen is sinds ie uit is).![]()
Tuurlijk zijn de turbo's aangepast op de motoren. Maar wat ik bedoel is het volgende.
Ik rij een 3L waarbij BMW er 272PK uitperst.
Een 2.0L TFSI heeft standaard 180PK, na tuning 260PK.
Ze zitten dan qua vermogen vrijwel gelijk maar de 2.0L motor zal toch veel harder moeten werken en wordt meer tot het uiterste belast om dat vermogen te leveren dan de 3.0L motor?
In dit voorbeeld haal je 44% meer vermogen uit de motor en mijn vraag is dan of het hier wel voor is gemaakt en dus niet veel slijtage gevoeliger is?
---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------
Belast een turbo de motor dan niet meer dan zonder een turbo?
Tuurlijk zijn de turbo's aangepast op de motoren. Maar wat ik bedoel is het volgende.
Ik rij een 3L waarbij BMW er 272PK uitperst.
Een 2.0L TFSI heeft standaard 180PK, na tuning 260PK.
Ze zitten dan qua vermogen vrijwel gelijk maar de 2.0L motor zal toch veel harder moeten werken en wordt meer tot het uiterste belast om dat vermogen te leveren dan de 3.0L motor?
In dit voorbeeld haal je 44% meer vermogen uit de motor en mijn vraag is dan of het hier wel voor is gemaakt en dus niet veel slijtage gevoeliger is?
---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------
Belast een turbo de motor dan niet meer dan zonder een turbo?
Mja op aanraden van de persoon waar ik m'n wagen ga laten chippen (ik kies altijd voor een wagen waar nog veel potentieel inzit) ga ik ook wat rondkijken voor de 3.0tfsi motor.
Maar de s5 coupés zitten niet in m'n budget, de sportback mits wat afbieden wel, maar dan ga ik precies liever voor de s4 (die dezelfde motorblok heeft).
Het enige wat me aantrekt in de V8 is het geluid plus natuurlijk de mogelijkheid om er een compressor op te zetten waardoor je 500 pk en 680 nm hebt.
Maar dan moet je gewoon geluk hebben bij de keuring..
annyway wrsch zal het rondkijken worden voor de a5 3.0 tdi, een s4 of (als er binnen dit en drie weken) een s5 coupe binnen budget valt.

Met een V8 hoeft de radio niet aan als het lekker weer is, dan kan het raampje gewoon open
moet zeggen dat de V10 in de BMW het lekkerst klonk wat ik ooit gereden hebzeker als je weet dat je em tot 8500 rpm kon door jagen
Ken iemand die M5 rijd. Prachtige auto maar als ik zie wat voor onderhoud/benzine kosten hij heeft pas ik.Klinkt zeker goed, in de zomer ramen open en radio uitKen iemand die M5 rijd. Prachtige auto maar als ik zie wat voor onderhoud/benzine kosten hij heeft pas ik.
Zullen mensen die een m5 kunnen betalen zich daar wat van aantrekken?
M5 in de lease?
Zou best kunnen, maar ik zou hem niet willen bijtellen haha.
25% over 140k ofzoiets?
Dan maar geen M5.