XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

zijn toch ook veel mooier ,transporter is uber saai en duur

Toch als je naar wat oudere types kijkt hebben de transporters vaak wel veel meer gelopen dan de Fransmannen. Toch wegens aanschafprijs nooit anders gereden dan Frans betreft bestelwagens. Deze moeten gewoon zo goedkoop mogelijk km maken.

Ik heb ook een Berlingo (2015 nieuw aangeschaft) deze rijdt nu met 225.000 op de teller nog als nieuw en is erg zuinig. Dat is wel erg vooruit gegaan vroeger kon je ze met 200.000 beter weg doen kraakte aan alle kanten. Ook een Jumper uit 2006 met inmiddels 280.000 gelopen, hier is bijna met elk knopje of deur wel wat mee mis, echt een rammel bak geworden maar al gekocht met 160.000 op de teller dus was al aardig afgeleefd.. Kan mij niet voorstellen dat de Boxer er over 10 jaar ook zo bij staat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.702
zijn toch ook veel mooier ,transporter is uber saai en duur
Tegenwoordig ben je ook niet meer de master op de bouwplaats met tdi alles in het rood en 4 motion. Real n**gers rijden nu in rams en weet ik veel wat voor pick ups.

Mooiste op bouwplaatsen vind ik die toyota hiaces van 10 plus jaar oud. Kenners weten dat die krengen haast niet kapot te krijgen zijn

Tegenwoordig ben je ook niet meer de master op de bouwplaats met tdi alles in het rood en 4 motion. Real n**gers rijden nu in rams en weet ik veel wat voor pick ups.

Mooiste op bouwplaatsen vind ik die toyota hiaces van 10 plus jaar oud. Kenners weten dat die krengen haast niet kapot te krijgen zijn

Deze kon er ook wat van. Was altijd wel link met invoegen op de snelweg, met vaak ook nog een beladen aanhanger.

Toch als je naar wat oudere types kijkt hebben de transporters vaak wel veel meer gelopen dan de Fransmannen. Toch wegens aanschafprijs nooit anders gereden dan Frans betreft bestelwagens. Deze moeten gewoon zo goedkoop mogelijk km maken.

Ik heb ook een Berlingo (2015 nieuw aangeschaft) deze rijdt nu met 225.000 op de teller nog als nieuw en is erg zuinig. Dat is wel erg vooruit gegaan vroeger kon je ze met 200.000 beter weg doen kraakte aan alle kanten. Ook een Jumper uit 2006 met inmiddels 280.000 gelopen, hier is bijna met elk knopje of deur wel wat mee mis, echt een rammel bak geworden maar al gekocht met 160.000 op de teller dus was al aardig afgeleefd.. Kan mij niet voorstellen dat de Boxer er over 10 jaar ook zo bij staat.

ik rijd momenteel een VW Crafter ,is ook een rammelbak 1e klas ,150.000 km staat er nu op de teller

Mooiste op bouwplaatsen vind ik die toyota hiaces van 10 plus jaar oud.

niet voor niets dat Toyota busjes veel in de verhuur zitten,einfach topkwaliteit

die zzp pipo's met hun pick up 's lach ik altijd uit ,lekker elke maand 1200 -1500 opbranden om interessant te doen

ik rijd momenteel een VW Crafter ,is ook een rammelbak 1e klas ,150.000 km staat er nu op de teller

Vaak toch knap hoe er met de bussen wordt omgegaan dat je zelfs knopjes van de ramen kapot krijgt.

Heel soms rijdt er iemand anders in de Boxer, direct de telefoonhouder weer op de grond geflikkerd. Duwen ze net zo lang door tot het afbreekt. Een keer heeft personeel het gepresteerd om tot 2 x toe de verkeerde brandstof te tanken in dezelfde bus. Een oude Bedford uit '79 benzine.

• #12.707
Wij hebben een crafter met bijna 6 ton er op. Rijdt nog als nieuw. Bij volgende onderhoudsbeurt laat ik er een nieuwe grille en bumper op zetten. Die zijn verbleekt. Kunnen we er weer tijd tegenaan.

• #12.711
niet voor niets dat Toyota busjes veel in de verhuur zitten,einfach topkwaliteit

die zzp pipo's met hun pick up 's lach ik altijd uit ,lekker elke maand 1200 -1500 opbranden om interessant te doen
Heb weleens berekeningetje gezien. Volgens mij rijden zij juist heel goedkoop. Kan het mis hebben. Is ook meteen hun privè wagen

Je kan mazzel hebben met een auto. Of niet.

die bussen hebben het bij ons wel zwaar , allemaal 1e klas mong*len aan het stuur +te zwaar geladen + zware omstandigheden om in te rijden =

veel in de modder -afgelegen weggetjes + vaak zware compressor of graafmachine er achter aan

• #12.714
Weinig waardering van baas. Hun auto niet. Keihard over drempels. Als een mong**l door de bochten. Volgas met koude motor. Zo hard mogelijk op de snelweg want hard rijden is 'leuk'

Nederlandse arbeiders :no:

• #12.715
Zijn vaak dikke aanbiedingen voor die busjes.
Voor een nieuwe Jumpy of Expert betaal je een kleine 20k, had je een jaar geleden dus de grotere Boxer voor vanwege de aanbieding. Vindt de nieuwe Expert wel mooi trouwens, maar is voor mij net te klein.
Tegenwoordig betaal je ook extra voor een transporter omdat ze 'premium' zijn.

Heb weleens berekeningetje gezien. Volgens mij rijden zij juist heel goedkoop. Kan het mis hebben. Is ook meteen hun privè wagen
Voor het type auto en in verhouding tot wat je er prive voor moet betalen is het betrekkelijk goedkoop. Maar een bestelauto of bus met vergelijkbare laadruimte is goedkoper.

• #12.717
Zie wel in de prijslijsten dat de prijzen flink omhoog schieten bij een bestelbus met dc

• #12.718

Rond een kwartaal zou een mooi uitgangspunt kunnen zijn. Ken iemand die ik als zeer verstandig acht en die had dat als richtlijn. Makkelijk praten maar een man moet een code hebben nietwaar.
Dat is denk ik best verstandig, maar waarschijnlijk gaat 90% daar ruim overheen. Vorige week kwam een collega met een nieuw auto aanrijden, een Nissan Micra en die kost ook al snel 20k. Dat is nou niet een auto om warm van te worden, maar kwa prijs ligt hij denk ik onder het gemiddelde wat betreft een nieuwe auto. Het gros van de Nederlanders verdient bij lange na geen 80k netto (ook niet bruto) per jaar. Nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk best gek dat je zoveel uit geeft aan een auto, want naast de aanschaf gaat er nog veel meer geld naar toe.

Dat is denk ik best verstandig, maar waarschijnlijk gaat 90% daar ruim overheen. Vorige week kwam een collega met een nieuw auto aanrijden, een Nissan Micra en die kost ook al snel 20k. Dat is nou niet een auto om warm van te worden, maar kwa prijs ligt hij denk ik onder het gemiddelde wat betreft een nieuwe auto. Het gros van de Nederlanders verdient bij lange na geen 80k netto (ook niet bruto) per jaar. Nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk best gek dat je zoveel uit geeft aan een auto, want naast de aanschaf gaat er nog veel meer geld naar toe.
20k voor een Nissan Micra? Zijn zulke auto’s niet altijd private lease?

edit: wtf je hebt gelijk, 22,5k zie ik ze zelfs :roflol:

Terug
Naar boven