MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Like
Waarderingen: Apw
:roflol:

Vind een 35i toch wel fijner in de oren klinken dan een 35D en als je maar 15K km rijdt natuurlijk geen gekke keuze. Maar afrekenen bij de pomp is dan wel een minder leuke bezigheid :D

Er zit zelfs een groot dieseltekort aan te komen, NW Europa heeft amper wat in de orderboeken gezet, terwijl Z Europa onverminderd verder dendert in de diesels, die zijn daar niet aan te slepen. Gaat nog een dingetje worden de komende jaren, want BV Nederland is echt nog niet overstag.

Ik zou zeker diesel nog niet afschrijven, want onvoldoende betaalbare en technisch aanvaardbare alternatieven.

Benzine
Diesel
Gas

Nog decennia noodzakelijk, ondanks al het overheidsgebral (niet gespeend van enige kennis en inzicht, behalve als het om belasting heffen gaat).

Klinkt als een bouwbusje, een benzinemotor klinkt toch gewoon veel beter?

Diesel automaat met voldoende pk blijft voor mij toch het einde als ik een luxe wagen zou kopen. Zou het nog wel een keer aandurven nu de prijzen zo voordelig zijn.

En de financiële voordelen die erbij komen kijken, geen zorgen als de tellerstand naar de 200.000 gaat en toch nog lekker zuinig rijden. Maar goed, met 15k km per jaar geen optie nee.

Diesel automaat met voldoende pk blijft voor mij toch het einde als ik een luxe wagen zou kopen. Zou het nog wel een keer aandurven nu de prijzen zo voordelig zijn.

En de financiële voordelen die erbij komen kijken, geen zorgen als de tellerstand naar de 200.000 gaat en toch nog lekker zuinig rijden. Maar goed, met 15k km per jaar geen optie nee.

Voor de fun altijd benzine en handgeschakeld, maar als daily en >25k/jaar prefereer ik 100% een diesel i.c.m. automaat.

Voor de fun altijd benzine en handgeschakeld, maar als daily en >25k/jaar prefereer ik 100% een diesel i.c.m. automaat.

Ja als je bijna niet rijdt dan is een handbak wel leuker, zit je elke dag uren in je auto te rotten wil je gewoon comfort.
Heb nu als 2e auto ook een benzine automaat maar vind die combi maar niks.

Ja als je bijna niet rijdt dan is een handbak wel leuker, zit je elke dag uren in je auto te rotten wil je gewoon comfort.
Heb nu als 2e auto ook een benzine automaat maar vind die combi maar niks.

Heb een paar jaar geleden als daily een tijdje een benzine+automaat gereden (Volvo 3.0L T6). Retesnel en comfortabel, maar beleving was 0.
Snel weer ingeruild tegen een daily-diesel.

@Kieft waarom heb je dan voor die combi gekozen als 2e (fun?)auto? :dunno:

Heb een paar jaar geleden als daily een tijdje een benzine+automaat gereden (Volvo 3.0L T6). Retesnel en comfortabel, maar beleving was 0.
Snel weer ingeruild tegen een daily-diesel.

@Kieft waarom heb je dan voor die combi gekozen als 2e (fun?)auto? :dunno:

Is onze 2e auto waar voornamelijk mijn vriendin in rijdt. Ze moet automaat rijden ivm schouder klachten en zij moet het ook leuk vinden dus dan worden er heel veel leuke modellen bij voorbaat al weggestreept.

Dat is uiteindelijk een Mini Countryman S automaat geworden maar ik probeer haar nu toch te overtuigen wat anders te nemen. Voor dat geld hadden we hele leuke diesels in automaat kunnen rijden.
Benzine automaat is alleen vlot als je 'm flink intrapt en dan gaat het ding overdreven tekeer. Het lijkt meer alles of niks te zijn, even eenvoudig versnellen is er niet bij.

Benzine automaat is alleen vlot als je 'm flink intrapt en dan gaat het ding overdreven tekeer. Het lijkt meer alles of niks te zijn, even eenvoudig versnellen is er niet bij.
Die automaat die er bij mij inzit kan prima eenvoudig versnellen, zonder overdreven tekeer te gaan (zeker in de 'normale' modus). Kunt ook zelf nog schakelen met het pookje. Nu heb ik maar in één andere automaat gereden, en dat was een E63 AMG, dus echt een goed referentiekader heb ik niet moet ik bekennen.

Waarom zou je met een normale rijstijl niet het hele jaar door op allseason banden rijden?
Zijn winterbanden aantoonbaar nodig in de lage landen? Behalve dat we geen echte winters meer lijken te hebben, en we niet in Scandinavië wonen, kan ik me de laatste vijf jaar geen moment herinneren dat ik op een schaatspiste aan het rijden was.

Oja, ik zie nu pas het artikel. :)

Die automaat die er bij mij inzit kan prima eenvoudig versnellen, zonder overdreven tekeer te gaan (zeker in de 'normale' modus). Kunt ook zelf nog schakelen met het pookje. Nu heb ik maar in één andere automaat gereden, en dat was een E63 AMG, dus echt een goed referentiekader heb ik niet moet ik bekennen.

Handmatig schakelen met een automaat... Ik rijd al meer dan 10 jaar automaat in diverse auto's en de keren dat ik het pookje gebruikt heb om te schakelen is op 1 hand te tellen.

Benzine + automaat is minder makkelijk te doseren en schakelt erg snel terug, waardoor je al snel meer toeren maakt dan wenselijk/noodzakelijk.
Diesel + automaat heeft meer koppel, dus makkelijker te doseren om te versnellen en schakelt pas terug als het gas wat dieper ingetrapt wordt..

Handmatig schakelen met een automaat... Ik rijd al meer dan 10 jaar automaat in diverse auto's en de keren dat ik het pookje gebruikt heb om te schakelen is op 1 hand te tellen.

Benzine + automaat is minder makkelijk te doseren en schakelt erg snel terug, waardoor je al snel meer toeren maakt dan wenselijk/noodzakelijk.
Diesel + automaat heeft meer koppel, dus makkelijker te doseren om te versnellen en schakelt pas terug als het gas wat dieper ingetrapt wordt..

Ja dat doet toch niemand? Heb er ook van die flippers aan het stuur, en een sportstand maar dan werkt het helemaal op de zenuwen en die flippers gebruik je nooit.
Met diesel heb je gewoon meteen alle power wat het heerlijk maakt. Een dot gas met de benzine en het schakelt overdreven terug. Wellicht vinden de meeste rijders dit prettig en is het de bedoeling van meer gas geven, ik wil gewoon een kleine versnelling zonder overdreven gedoe. Als automaat zou ik niet meer zo nodig een snelle uitvoering willen (en daar veel geld aan kwijt te zijn).

in Nederland zijn winterbanden naar mijn mening echt overbodig.
de wegen zijn toch bijna altijd schoon, en als ze niet schoon zijn staat het verkeer toch vast dus maakt het ook niet uit.

in Nederland zijn winterbanden naar mijn mening echt overbodig.
de wegen zijn toch bijna altijd schoon, en als ze niet schoon zijn staat het verkeer toch vast dus maakt het ook niet uit.

Ga je er bij de verzekering mee weg komen als het gevroren heeft en je tegen een ander rijd met 4mm profiel zomerbanden?

Ga je er bij de verzekering mee weg komen als het gevroren heeft en je tegen een ander rijd met 4mm profiel zomerbanden?
Is niet verplicht, in tegenstelling tot Duitsland bij winterse weersomstandigheden. Ik dacht België ook niet verplicht.

Is niet verplicht, in tegenstelling tot Duitsland bij winterse weersomstandigheden.

Ja vrees dat je hier de lul bent als het zelfs dik + is en je rijd ergens tegen aan waarbij de banden nooit de oorzaak kunnen zijn maar je toch de verkeerde banden eronder hebt liggen.

Ja vrees dat je hier de lul bent als het zelfs dik + is en je rijd ergens tegen aan waarbij de banden nooit de oorzaak kunnen zijn maar je toch de verkeerde banden eronder hebt liggen.
Trekken wellicht zelfs je rijbevoegdheid in lol. Of is dat weer een ander land? Duitsland is niet misselijk in ieder geval, minimaal 4mm en winterbanden. Aanhanger of caravan volgens mij niet, wat ik dan weer opvallend noem.

Ik heb altijd dieseltjes gehad maar overlaatst nieuwe benzine gekocht (jeep renegade)
Benzine voel je wel op de bankrekening hoor.
Met een diesel (mitsubishi asx) kon ik met een tank van 65 euro 950km rijden met benzine slechts een 680.
Maar je mag Antwerpen al niet meer binnen met een diesel van voor de oorlog dan betaal je een gansboete van rond de 200 eurie haha.

Terug
Naar boven