AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Nederland is een land van doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Tevens een land van jaloezie en afgunst.
Als je hier bijv. een Bentley koopt zullen mensen zeggen: "Waar doet ie dat toch van, zal wel niks soeps zijn".
Koop in Amerika een Bentley zullen ze zeggen: "Wanneer komt de tweede?"

Mensen vinden het normaal om asociaal met andermans eigendommen om te gaan.
Uiteraard, niet alle mensen. Eerder genoemde groepen zullen mooie auto's dan wel weer sneller waarderen.

Het is een beetje dubbel. "Vroeger" was men wel zuurder als iemand een dure auto had, tegenwoordig mag het wel wat meer en wordt dat gewoon gewaardeerd hoor.

Het heeft ook een andere kant, in sommige hypocriete kringen wordt je zonder dure auto niet serieus genomen en met dure auto helemaal geadoreerd. Moet je die kant op willen, is dat zo positief dat aardig en normaal doen tegen iemand moet afhangen in welk merk auto hij/zij aan komt rijden? Iemand slijmerig begroeten omdat hij blijkbaar de zaken goed voor elkaar heeft, wellicht haal je er in de toekomst zelf nog een voordeeltje uit.

Ook zijn (vaak nog jonge) rijders van dure auto's vaak minder sympathiek en soms ronduit asociaal. Heb jaren een bijbaantje bij een tankstation gehad, het direct voor de deur parkeren waar het niet mag, deur open doen en de afval omkiepen op de parkeerplaats werd echt bijna altijd door bestuurders van de gloednieuwe Duitse merken gedaan. Ze voelen zich verheven of in elk geval heel belangrijk. Je kan per merk auto in combi met de gekozen parkeerplek heel goed van te voren weten wat voor type persoon zal uitstappen. Nee, ik begrijp in dat opzicht heel goed waar het zure gedrag vandaan komt en twijfel of het enkel jaloezie is.

Heerlijk die afgunst, hier rijdt ook een vent rond in een splinternieuwe GT63s. De wildste verhalen gaan rond over hoe hij aan z’n geld komt. Beste man heeft gewoon een goed lopend bedrijf en zit in het vastgoed.

Met een auto van z’n kaliber mag je ook wel n beetje aso zijn vind ik

Ik ben sinds vorige zomer (na lang zeuren bij de vrouw, die wou namelijk een tweede gezinsauto erbij en vond 3 auto’s eerst echt niet kunnen op de oprit..) trotse eigenaar van een Audi TT cabrio, het originele design, auto zelf uit 2003. :D

verliefd op deze auto vanwege z’n kracht, z’n uitstraling (welke in de tijd van uitgave echt voor shock zorgde gezien het afwijkende ontwerp) en het gevoel waarmee hij op de weg ligt.

Just love it!

Heerlijk die afgunst, hier rijdt ook een vent rond in een splinternieuwe GT63s. De wildste verhalen gaan rond over hoe hij aan z’n geld komt. Beste man heeft gewoon een goed lopend bedrijf en zit in het vastgoed.

Met een auto van z’n kaliber mag je ook wel n beetje aso zijn vind ik
Nog niet zien rijden, wel een apart ding.

Ik ben sinds vorige zomer (na lang zeuren bij de vrouw, die wou namelijk een tweede gezinsauto erbij en vond 3 auto’s eerst echt niet kunnen op de oprit..) trotse eigenaar van een Audi TT cabrio, het originele design, auto zelf uit 2003. :D

verliefd op deze auto vanwege z’n kracht, z’n uitstraling (welke in de tijd van uitgave echt voor shock zorgde gezien het afwijkende ontwerp) en het gevoel waarmee hij op de weg ligt.

Just love it!
1.8T 4 motion? :heart:

Nooit in gereden maar dat moet wel geweldig zijn! Zie veel ombouwen met 1.8T's en ook met 4-motions.

Ik ben wel benieuwd naar de AMG project ONE.

Nederland is een land van doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Tevens een land van jaloezie en afgunst.
Als je hier bijv. een Bentley koopt zullen mensen zeggen: "Waar doet ie dat toch van, zal wel niks soeps zijn".
Koop in Amerika een Bentley zullen ze zeggen: "Wanneer komt de tweede?"

Mensen vinden het normaal om asociaal met andermans eigendommen om te gaan.
Uiteraard, niet alle mensen. Eerder genoemde groepen zullen mooie auto's dan wel weer sneller waarderen.

Nederlanders zijn over het algemeen bescheiden en ingetogen. Daarnaast hebben ze een uitgesproken mening. Wat ik overigens stuk voor stuk goede eigenschappen vindt.

Er is een ‘fine line’ tussen smaak en wansmaak. Niet iedereen komt er bijvoorbeeld mee weg om een rose gold rainbow Rolex Daytona te dragen. En zo zijn er ook gentleman die zonder vooroordelen in een Bentley kunnen hoppen.

Maar als iemand met zijn eerste money een dikke auto koopt en vervolgens een attitude krijgt, dan ben je beetje een patser en niet op een zelfde level. En Nederlanders hebben de best afgestelde radars ter wereld om dat onderscheid te kunnen zien.

nvm.

Laatst bewerkt:
Probeer dat even als je onder de 30 bent. Als je afwijkt van het plaatje dat mensen in het hoofd hebben, lig je bij een grote groep op het hakblok. Heeft niks met radars te maken.
Klopt. Ik ken dan wel niemand met een Bentley, maar een vriend van me had rond zijn 30ste een BMW 630 en heeft (hoewel 100% NL) een Noord-Afrikaans uiterlijk. Het was regelmatig beschamend hoe er over hem gesproken of naar hem gekeken werd. Zowel door kennissen, maar ook wildvreemden.

Klopt. Ik ken dan wel niemand met een Bentley, maar een vriend van me had rond zijn 30ste een BMW 630 en heeft (hoewel 100% NL) een Noord-Afrikaans uiterlijk. Het was regelmatig beschamend hoe er over hem gesproken of naar hem gekeken werd. Zowel door kennissen, maar ook wildvreemden.

Is dat die kerel die tekst achterop had laten plakken? Volgens mij was dat ook in Rotterdam en ging dat ook om een 6-serie.

Nee, dat was een reactie van een ander. Hij denkt nog steeds dat er een V6 onder de motorkap lag.

Nu heeft hij een bescheiden Jag XF, hij overweegt een om een Maserati Ghibli te kopen, wat hem tegenhoud is de wijk waar hij woont.
Schollevaar, en daar heeft ie een rijtjeshuis van krap 2ton. :D.

Nee, dat was een reactie van een ander. Hij denkt nog steeds dat er een V6 onder de motorkap lag.

Nu heeft hij een bescheiden Jag XF, hij overweegt een om een Maserati Ghibli te kopen, wat hem tegenhoud is de wijk waar hij woont.
Schollevaar, en daar heeft ie een rijtjeshuis van krap 2ton. :D.

:roflol: Ik ben in die wijk geboren... Daar wil je nu niet meer rondlopen inderdaad. Over verpaupering gesproken :eek:

:roflol: Ik ben in die wijk geboren... Daar wil je nu niet meer rondlopen inderdaad. Over verpaupering gesproken :eek:
Mijn broer heeft zo’n 25 jaar geleden een paar jaar in een appartementje aan het Evoluon gewoond, die maat van me woont daar tegenover. :roflol:

• Haha
Waarderingen: Vonk
Mijn broer heeft zo’n 25 jaar geleden een paar jaar in een appartementje aan het Evoluon gewoond, die maat van me woont daar tegenover. :roflol:

Waardeloze buurten, dat was in de jaren 80 en 90 al niet veel soeps :roflol:

Aan de rand van het schollebos staan wel mooie appartementen en huizen met mooi vrij uitzicht. Daar had ik vroeger een idee bij om later te gaan wonen.. :emo:

Terug
Naar boven